3dsmax´te cad/cam devam

3dsmax´te cad/cam devam

qxmgsi

3dsmax tarafında ki yazının devamı.

power solid plugini
Rhino için olan plugin madmax´in dediğin gibi belki biraz gereksiz ama bazı kolaylıkları da var yani. Mesela rhino ceros´ta filet yaptığınız zaman artıklar kalır ve temizlenmesi biraz zordur. Daha doğrusu benim açımdan zor temizleyemiyorum. yeni çizgiler oluşturmam gerekiyo sonra bu yeni çizgiler acaba yüzeye tam oturdumu falan filan .

Ama bu plugin hem rhino ama özellikle max (benim açımdan) içinde cad (katı modelleme) yapma imkanı sunuyor. Hatta yapılan bu model igs olarak kaydedilebilir. Böylece yüzey ve kıvrımlarda hata payı çok aza indirilmiş olur.

Hatta yukarıdaki bir konuda max ile CNC´ye model gönderilebilirmi başlığına da cevap gelmiş olur EVET.

Normalde box modelleme (yani poly) ile yapılan modeller igs dosyasına çevrilemez dirak max´in içinden. Nurbs olması gerekir.
Böylece Sanki bir cad/cam programında çalışıyormuş gibi max içindede çalışabilirsiniz ama bir sürü komut eksiltirlmiş olarak, fakat ana komutlar var.

2004-09-08 06:47:33

Re:3dsmax´te cad/cam devam

Mad_Max

Power solidi bi ara denedim....
Açıkçası benim ihtiyacımı karsılamadı...
Dediğim gibi zaten yapılan işlemleri kolaya indirgemişler....

Bu arada rhino da fillet problem yasıyorsun galiba....
tavsiyem şu..her zaman fillet kullanma...blend kullanabilirsin...
Yada direk katı modele fillet uygulama..önce yüzeye çevir..sonra surface fillet uygula....bir sürü radius seceneği var rhino da....

birde ben master cam de çalışıyorum.....m.c e dosya cekiliyor..fakat solid olarak değil....yani çektiğim malzeme hatasız geliyor...fakat bunun üzerinde değişiklik yapamıyorsun....

İşte sözüm ona inşallah max e bir cam modülü yaparlarda kurtuluruz.....Bide interaktif ölçülü çizim...

Plug in e gerek yok dostum.....Bunlar bileğini yavaşlatır...Hazırcılık yok.... [:)]


Aslına bakarsan konunun özünde max te kalıp çizip işlemek falan yatmıyor dostum...Buna kafanı yormaya pek te gerek yok....

Önemlisi forumdaki herkes türkiyede gelişen bir sektörü öğrensin değilmi.. 3D-CNC-CAD-CAM

2004-09-06 16:35:11

Re:3dsmax´te cad/cam devam

qxmgsi

Rhino da filet için sağol. Benimde kafam karışmıştı rhinoda yaptığım fileti max´te nurbs ile de yapabiliyordum. (filet ten sonta kalan köşeler her iki programdada aynıydı. hatta max´te filet sonrası seçenekler daha makul geliyodu. Bu söylediklerini bilmediğimiz için böyle sorunlar çıkıyor.

Neyse aslında benim düşüncem böyle pluginlerin max için çıkması bir avantaj. şöyleki başka bir cad/cam brogramında çizilmiş bir modeli mex´e aktarırken poly´ye dönüşürdüğü için hem deformasyon hemde çok yüzeyli olur ve çalışmayı zorlaştırır.

Belki böyle pluginler sayesinde cad/cam ortamından import edilen objeler düzgün ve işlenebilir hale gelse daha sağlıklı sonuçlar alabiliriz.

2004-09-07 06:34:41

Re:3dsmax´te cad/cam devam

Mad_Max

Doğru söylüyorsun dostum.....
Birde bu bahsettiğin için converter lar var...
Bi ara karsılaşmıştım..Site ismi aklımda değil ama bahsettiğin şekilde hazır yazılmış converter lar var...bulursam alabilirim...

(konu ile alakası yok ama seninle msn de devamlı görüşmek daha iyi olur...)

2004-09-07 07:58:59

Re:3dsmax´te cad/cam devam

qxmgsi

ok.

2004-09-07 08:52:02

Re:3dsmax´te cad/cam devam

qxmgsi
2004-09-08 06:47:33

Cvp

ata_core

arkadaşlar rhino için power solid plugini benim işimi çok iyi görür gibime geliyor henüz bulamadım ama eğitim videolarını izledim baş ağırtan bi çok şey daha kolay ve seri bi şekilde çıkıyor anladığım kadarıyla. İş yerinde 3d printer makinaların da çizdiğiz objeleri çıkartıyoruz ve makinanın parçaları sorunsuz işlemesi için çok dikkatli bi çizim yapmak gerekiyor çizim hatalarını görüp düzeltmek için magic programını kullanıyorum ama hataları en aza indirmek için gerekli bi eklenti power solid bulup kullanırsam tekrar bi yorum yazarım.

2007-12-30 05:18:40