trnsparan problemi
trnsparan problemi
alfalı bir resmi su üstünde yansıttığım zaman hatalı transparan oluşuyor.
hasan
Cvp
tiff 32 mi kullanıyorsun yoksa tga mı ? bide neden alfalı resim ?
bu yansıtmayı spherical image map ile yapıyorsun sanırım. Alfalı kullanmak yerine beyaz arka plan ile denemen mümkün mü?
birazdaha açıklarsan ne yapmak istediğini yardımcı olmaya çalışırız :D
kolay gelsin...
Cvp
insan resmi tga 32 (alfalı). havuz başında kedisi düzgün (dekupeli) olarak render ediyor. suya yansımasında ise %50 gibi dekupesiz render ediyor. aynı görüntüler camda da yapıyor.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5CPGnsT1y.jpg[/img]
Cvp
Merhaba, alfalı resim kullanmak yerine imajın 8bit grayscale alfasını ayrı bir dosya olarak transparency map veya clip map olarak kullanırsanız sorun çözülecektir.
Cvp
heh işte tam böyle olur diyecektim :D hehe Egemen benden hızlı davrandı :D
kolay gelsin...
Re:Cvp
İmage ın 8 bit grayscale alfasını nasıl alabilirim?
Cvp
Basitçe şöyle yapabilirsiniz: imajınızı Photoshopta açın, eğer tek layer değilse flatten edin ve kalan tek layer´a color overlay effecti uygulayın ve renk olarak beyaz seçin. Daha sonra da bu layerın altına bir layer açıp komple siyahla doldurun. Ve imajı 24 bit bir formatta kaydedin.
Not : Bu şekilde yaptığınızda zaten herşey gri tonlarında olacağı için ayrıca dökümanın mode unu grayscale e çevirmenize gerek yok. Ve de tabi imajınızda transparan bölgeler yoksa resminiz komple beyaz olacaktır, bu dediğim şey 32-bit alfalı imajlar içindir.
Cvp
malesef transparency map olarak da debedim. yine aynısı oluyor. sanırım render yazılımında problem var. newtek firmasına bildirmek lazım. veya sizde bir deneyin su tarnsparan ve yansımalı olacak. render edin. sonuc ne olacak. mecburen insanlarıunseen by rays yapmak zorunda kaldım.
Cvp
Yazılımda bir sorun olduğunu sanmıyorum, yıllardır yaptığımız birşey bu. Sanırım bir yerde küçük bir noktayı atlıyorsunuz. Şu scene dosyasına bir bakın isterseniz küçük bir deneme yaptım:
[url]http://www.egemenkasimoglu.com/deneme.rar[/url]
Cvp
sagolun arkadaşlar.
sorunun nerde olduğunu buldum. alfa veya 32 bit de değil.
"Extra Ray Trace Optimization" seçeniğinin objelerin sayısıyla ilgili. render uzun sürmesin diye limit ayarı 2 idi. sayıyı artırtıkça objeler düzgün transparan oluyor. aynı objeyi çoğaltıp yan yana koyunca limit 4 de yetişmiyor. malesef objeler çoğalınca birde yanyana arkalı içiçe girince tarnsparan karışıyor. hatalı oluyor. limiti artırınca düzeliyor. ama render uzuyor