Surface Fillet
Surface Fillet
Öncelikle selam, bu foruma ilk postum.
Maya ya yeni başladım, yazılımın çalışma mantığını kavramaya çalışıyorum. Bu arada tool ları kurcalıyorum ve bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Nurbs ile göz, burun, kulak, ağız ve ayrıca bir kafa modelledim fakat bu parçaları birleştirmeyi beceremedim. Örneğin göz için kafadaki gerekli yerden trim tool ile bir parça çıkardım, daha sonra modellediğim gözü gerekli yere getirdim fakat burda tıkandım. Bunun "Surface Fillet" ile yapıldığını zannediyorum. Eğer birileri ayrıntılarıyla "Surface Fillet" ı açıklayabilirse çok sevinirim.
herkese iyi çalışmalar dilerim.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/J418Yag5v.gif[/img]
Cvp:Surface Fillet
Organik modellemede blendsurface´lar kullanarak calismak daha temiz, deformasyonlarda yirtilmalari engelliyor. Genel olarak deforme olacak yuzeylerde trimlerden kacinmak ve yuz gibi komplike yuzeyleri patch´lerden olustururken once curve´leri yaratip bunlari loft ederek calismak daha iyi sonuclar veriyor. Bunlari yaparken de epey sabir lazim tabi, subdiv´den daha uzun surdugu kesin [:)]
Cvp:Surface Fillet
evet,
teknikleri araştırıyorum, bahsettiğiniz gibi oluşturduğum yüzeyleri CV Curve leri farklı sideview larda editledikten sonra loft yaparak elde ettim. bunu gnomon organic 1 video tutorial da gördüm baya işime yaradı. fakat orda kesinlikle yüzeyleri birleştirmek hakkında bir ipucu bulamadım. bu şekilde çalışmak uzun sürüyor ve uğraştırıyor ama bundan şikayetçi değilim çünkü objelere 3d bakmayı kavramam konusunda büyük yardım sağladığını düşünüyorum. yüzeyleri birleştirme konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim... şimdiden teşekkür.