neden galeriye iş gondermiyorsunuz

neden galeriye iş gondermiyorsunuz

sgbox

segaleriye iş gonderelim

2005-05-27 14:45:52

Re:neden galeriye iş gondermiyorsunuz

sgbox

arkadaşlar mayanın tanınmaya ihtiyacı yok ama biz işlerimizle tr deki Maya kullanıcılarının neler yapabildigini gosterelim Adamlar 3d max den ne işler gonderiyor gerci guzel iş sayısı az ama olsun modo diye bişi var onun bile sitesi varya 3dniz diye oraya bile iş gonderdim

2005-05-14 15:29:17

Re:neden galeriye iş gondermiyorsunuz

sgbox

ben site kuracam ama yeterli desdegi bulabilirmiyim bilemiyorum valla sizler ilgilenmezseniz yaş valla

2005-05-14 15:29:58

Re:neden galeriye iş gondermiyorsunuz

extreme

Mayay la yapılan iş gonderme sayısının dusuk olusu mayayı kullananların sayıca az olmasından.Sitede demek dogru olmaz Turkiyede maya kullanan kişi sayısı belkide parmakla sayılıcak kadar.O yuzden pek bi iş gelicegini zannetmiyorum.

2005-05-14 17:33:29

Re:neden galeriye iş gondermiyorsunuz

sgbox

ya haklısın ama sen ben de iş gondermezsek ne olacak ya sen gerçi gonderiyon ama yani foruma yazanların hepsini iş gondermesi lazım diimi

2005-05-15 22:12:23

Re:neden galeriye iş gondermiyorsunuz

ibaksoy

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/043pUFn0A.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/IqhLk429Z.jpg[/img]

Bence Maya´yi tam olarak ogrenmek icin Ingilizceye hakim olmak lazim, bu aslinda tum programlar icin gecerli, bazi arkadaslar kizabilirler ama Ingilizce olmadan cok fazla ilerlenemez.

Maya´nin egitim olanaklari baska hic bir firmada (Softimage, lightwave, max...) yok DVD olsun, kitap olsun, online silver&platinium membership olsun ...www.alias.com´u biliyosunuz, harika tutoriallar var, 3D uzmanlasma olayi, modelling, rigging, animation, shading&lighting, visual effects...

Hepsini ayni anda yapan olamaz zaten, olsa bile yeterli olmaz. USA´daki buyuk studyolar Pixar, Dreamworks, Dogital Domain, Tippet, R&H... 200-300 animator ve compositor calistiriyor, dogal olarak yaptiklari is iyi oluyor, maalesef TR bunun cok gerisinde, yakalamasida mumkun degil zaten, Avrupa bile cok geride Amerikadaki sektore kiyasla.

Cok konustum,daha bi suru sey geliyo aklima soylicek ya neyse:-) Benim diyecegim ozetle 2D&3D olayi tamamen ekip isidir, herkes farkli yeteneklerini biraraya getirince ortaya guzel biseyler cikar, kimse bencil olmasin, 3D´yi her seyiyle biliyorum diyen yoktur alemde:-))) Olamaz zaten, herseyiyle ayri bir uzmanlasma alani....

Herkese saygilar sevgiler

2005-05-27 04:46:07

Re:Re:neden galeriye iş gondermiyorsunuz

alyG

ibaksoy o kadar guzel seyler soyluyorsun ki bu soylediklerin eminim yeni baslayanların yuregine su serpiyordur. Yani hakikaten o kadar cok alan var ki hangisini yapacağını sasiriyor insan. modelleme mi animasyonmu isik mi kamera mi derken boyle bir kisir döngüye giriyorsun. Tam bir bolumde ehillesemiyorsun. Aslında bu konuda tecrubeli arkadaslarimizin tavsiyerine biz yeni baslayanlar icin cok fazla ihtiyac var. Ama gercekten burada verdigi bu bir kac satırlık bilgi bile inan ki bizler icin cok onemliydi. Cok tesekkurler.
Birde ek olarak site yoneticilerine bir onerim nacizane bir ricam acaba sitede sozluk kismi acabilir miyiz ? Yani ingilizce bilebilir insan ancak litaraturde gecen bazi kelimeler biliyorsunuz ki sozluk yada baska bir sekilde cevirilemiyor. Acaba 3d ingilizcesine sahip arkadaslarda bazi terimleri buraya girebilirler. Cok faydali olabilir. Mesela bir site de gordum ben bir mac kullanicisi olarak bu sitenin sozluk kismindan cok yararlaniyorum. http://www.turkmac.com/sozluk.php boyle birsey siteye muthis bir bilgi kaynagi acar suana kadar diger 3d sitelerinde de gormedim sanirim. cok yazdim ozur diliyorum herkesten iyi gunler.


Bence Maya´yi tam olarak ogrenmek icin Ingilizceye hakim olmak lazim, bu aslinda tum programlar icin gecerli, bazi arkadaslar kizabilirler ama Ingilizce olmadan cok fazla ilerlenemez.

Maya´nin egitim olanaklari baska hic bir firmada (Softimage, lightwave, max...) yok DVD olsun, kitap olsun, online silver&platinium membership olsun ...www.alias.com´u biliyosunuz, harika tutoriallar var, 3D uzmanlasma olayi, modelling, rigging, animation, shading&lighting, visual effects...

Hepsini ayni anda yapan olamaz zaten, olsa bile yeterli olmaz. USA´daki buyuk studyolar Pixar, Dreamworks, Dogital Domain, Tippet, R&H... 200-300 animator ve compositor calistiriyor, dogal olarak yaptiklari is iyi oluyor, maalesef TR bunun cok gerisinde, yakalamasida mumkun degil zaten, Avrupa bile cok geride Amerikadaki sektore kiyasla.

Cok konustum,daha bi suru sey geliyo aklima soylicek ya neyse:-) Benim diyecegim ozetle 2D&3D olayi tamamen ekip isidir, herkes farkli yeteneklerini biraraya getirince ortaya guzel biseyler cikar, kimse bencil olmasin, 3D´yi her seyiyle biliyorum diyen yoktur alemde:-))) Olamaz zaten, herseyiyle ayri bir uzmanlasma alani....

Herkese saygilar sevgiler[/quote]

2005-05-27 09:20:02

Re:neden galeriye iş gondermiyorsunuz

extreme

eger bir ev kullanıcıysak bu tarz programlarda herseyi bilmeinz gerekir.Render ından tutunda texturing e kadar.Çünki bu sizin dısınızda istemeden gelişen bişey eger kendinize calısıyorsanız yaptıgınız bir seyi renderlamak istiyceksinizdir yada kaplamak buda işi içinden cıkılmaz hale getirebilir elbet.Takii dev bir şirkette ekip arasına katılana kadar.Eger siz kendinize renderlanmıs veya giydirlimiş referanslar hazırlamadıysanız işe girme ihtimalinizde dusuk olucaktır.O nedenle herhalukar azda olsa hepsinde bilginiz olması sart.
İngilizce ise kesinlikle sart aslında ama eger dogaclama yeteneginiz ve seri bi şekilde deneme yanılma yeteneginiz varsa veya sıkılmama gibi hepsinin ustesinden gelebilirsiniz.Ama bu demek olmuyorki ingilizcesiz olmaz.İngilizce sadece programlar için gecerli deil hayatınızda cok onemli bi yeri var.En onemlisi de iş bulmak.

Benim tavsiyem en fazla hangi kolda iyi buluyorsanız kendinizi otarafa birazdaha agırlık vermek ama diger kollarıda aksatmamanız.

2005-05-27 10:10:22

Re:neden galeriye iş gondermiyorsunuz

drekon

alyG << sözlük projesine başladım.

www.tr3d.com/sozluk.php

içini doldurduktan sonra dediğin gibi bir şekle çevireceğiz. max ve photoshop bölümü dolmaya başladı ama henüz gönüllü bir Maya´cı bulamadık.

2005-05-27 14:45:52