maya insan modelleme dersi
maya insan modelleme dersi
arkadaşlar mayada gerçekçi insan modelliyen bi ders arıyorum bana önereceğiniz bi ders var mı
Cvp
bir referans bulup modelleyebilirsin çok zor bir iş değil.
Cvp
modellemeyi öğrenmeye çalışıyorum o yüzden
Cvp
Gnomonology´deki derslere bakabilirsin, ama oncelikle anatomy ardindan bolca topology calis. Goktug´un sandigi kadar kolay degil. Yaratacagin geometry kaslari izlemeli ki, animasyon yapmak istediginde ifadelerde zorlanirsin. Anatomy bilgin yoksa herhangi bir dersin sana bir yardimi olamaz.
Izleyecegin yol su olmali,
1) Bol bol ciz, http://the-structure-of-man.blogspot.com/
2) Referans uzerinde modelle
3) ZBrush/Mudbox ile de sculpt.
Cvp
Benim Maya seviyemi hemende ölçtünüz maaşallah:D Sanmak ile uygulamak arasında fark var. Sizin saydığınız o üç maddeyi uygulayıp geçeli ne kadar oldu bilmiyorum. Ben çok kolay demedim çok zor değil dedim sanırım kendimi anlatamadım;)
Re:Cvp
[quote=4514] Yazan: goktug312
Benim Maya seviyemi hemende ölçtünüz maaşallah:D Sanmak ile uygulamak arasında fark var. Sizin saydığınız o üç maddeyi uygulayıp geçeli ne kadar oldu bilmiyorum. Ben çok kolay demedim çok zor değil dedim sanırım kendimi anlatamadım;)[/quote]
valla galerine bakılırsa geçmeyi brak o unuttuğun aşamaların yanından bile geçmemişsin...
anlamıyorum ben sizin gibileri ya...hiç bana galerimdekiler organik model değilki gibisinden saçma bir savunmaya girmeye de çalışma ne seviyede olduğunu senden başka herkez görüyo...
modellemeye gelince gnomon ve digital tutorsun kaynakları güzel modelleme konusunda...ayrıca organik modellemede anatomy hakkında tabiki bilgi sahibi olunmalı fakat esas olan referans ve doğru üç boyutlu çözümleme yetisi baktığın şeyi...bu da seni nesneye uygun topology yaratmaya sevk eder zaten...bazen biçimsel olarak polygonlar nesneyi oluşturur fakat topology kullanışlı değildir...bununla ilgili detaylar kaynaklarda var zaten bu arada gnomon dvd lerindeki modeller daha production detayındadır bu da aklında bulunsun...
Cvp
Benim o çalışmalarım organik değil diye itiraz edecek bir halim yok. Çünkü organiği modelleyebilen birisinin onlarıda modelleyebilmesi gerekir. Fakat siz yanlış anlamışsınız ve biraz ön yargılı olmuşsunuz ve hiç de iyi sözler söylememişsiniz.
O çalışmalardan birisi benim max teki ilk çalışmam diğeri ise 2. si. Ve bu çalışmaları yapalı çok zaman geçti. Arkadaşın saydığı 3 maddeyi yapalı çok zaman oluyor. Yaklaşık olarak 4-5 ay. Ve artık ben bir karakter modelleyebiliyorum, insanda modelliyorum. Hem mayada hemde maxta. İnsanları aşalamaya merakınız nerdendir o kısımlara girmeyeceğim. Sizede yaptığınız bir işte böyle sözler söylenseydi sizin tepkiniz ne olurdu merak ediyorum.
Şimdi savunma olarak 4-5 ay çok zamanmı diyebilirsiniz veya hiçbir cevap vermeyebilirsiniz. 4-5 ay bence bu 3 aşamayı yaptıktan sonra karakter modelleme konusunda iyi bir zaman. Ben profösyönelim demiyorum fakat insan, karakter vs. modelleyebiliyorum.
Cvp
Galerime yeni bir çalışma ekledim şimdi diğerlerinide ekleyeceğim. Çok önceki çalışmalarımla benimle ilgili konuşuyorsunuz.
Neyse ben bu arkadaşımın sorunuyla ilgili bir şey söylemek istiyorum.
Bir referans anotomiyi tutturmak için şart. Şimdi modellemeye nerden başlamalasınız.
ilk modelleyeceğiniz insan aslında tam bir insan olmamalı. Yani hemen ilk başta tam bir insan modelleyemeyebilirsiniz. Bunun için üzülmenize gerekyok. Modellemeye kafadan başlayın. İşinizi kolaylaştırmak için. Eğer bir kıyafet varsa kıyafetin alt kısmını modellemeyin. Tabi bu bir animasyon olupta kıyafetini çıkarması gerekmiyorsa. Basit karakterlerle başlayın modellemeye. Böyle yazarak size çok fazla yardımcı olamayabilirim.
[email protected]
msn adresimi eklerseniz size yardımcı olmaya çalışırım.
Cvp
polygon toollarını kullanmakla modellemek farklı şeylerdir sen bu ikisini karıştırıyosun ve benim kimseyi küçümsediğim yok... sırasıyla oku bakalım konudaki mesajlaşmayı kendi mesajlarını da sen yazmamışsın gibi okumayı bir denersen kim neyi küçümsüyo belki daha net görebilirsin o zaman ve kimseyi sana bunları yazmak zorunda brakmassın...
bu arada galerine koyduğun yeni işe de baktım valla medeni cesaretinden dolayı seni tebrik etmekle yetinicem bu konuda :) sen bu yazdıklarını bir dosyaya kaydet(çok ciddiyim) iki sene sonra bu iyimserliğine cidden çok gülüceksin...
şu digital tutors ve gnomon modelleme dvd lerini sen de incele acilen...
+ realistic model dediğimiz şey de artık öyle açıp mayayı modellemekle çok zor...z-brush başta olmak üzere fırça tabanlı modelleme programlarıyla 2-3 pas daha detay girerseniz hazırlamış olduğunuz basemesh e bu pek öyle dvd lerden öğrenilcek bişey de değil aslında en iyisi bir ustadan sizin için 1 saatini ayırmasını rica etmeniz...ama bunun için bir seviyeye gelmek gerek bu dvd lerdeki dersleri uygulayarak en azından süreci idrak etmek ne bilmek gerektiğini anlayabilmek için...
goktug bu yazdıklarım senin için de aynen geçerli önemsemiyebilirsin belki bu senin tercihin ama şu an için benim gördüğüm polygon toollarını kullanmak ile modelleme yapmayı karıştırıyosun...
ayrıca hem fikir olmadığımız bir husus varsa hala bunu konuşmaya özelden devam edelim, çünkü ben gerçekçi bir yönlendirmede bulunduğumu düşünüyorum bu konuyla ilgili...
Cvp
Böyle konulardan nefret ederim ama sevgili arkadaşlarım ayıp değil mi ya? çoğumuz amatörce uğraşıyoruz. sen şunu biliyosun ya da beceremiosun ya da ben senden daha fazla biliyorum ya da her neyse!! Bu gibi konular yersiz değil mi? bilgi paylaşmak varken nedir bu yarış? aramızdaki en profesyonel kişinin bile bilmediği milyon tane şey vardır. bu kesin! lütfen daha duyarlı olalım..
mustafa ders işine gelince.. daha önce de dediğim gibi (arkadaşlar da bahsetmiş zaten) digital tutors ve gnomon workshop derim. gnomon daha profesyonel. digital tutors çok rahat işini görecektir. "Creating Digital Humans" diye 4 dvd lik bi dersi var digital tutors´ın. onu edinirsen bayagı bi yardımcı olacaktır sana. onun haricinde yine daha önce de dediğim gibi ingilizceye ağırlık ver. bu işin teorisini komple bir şekilde çözmeni sağlayacaktır ingilizce.. gerisini yetenek.. kolay gelsin.