Maya ve XSI arasında kaldım!

Maya ve XSI arasında kaldım!

Rigardo

Merak ettiğim birşey var. Bir ay önce xsi nin demo sunu indirdim bir miktar kullanıp arayüzü öğrendim ve sonra sildim (Çok kullanışlı bir arayüzü var). 4 aydır Maya öğreniyorum ama hala aklım XSI de. Bir yerden sonra MEL de ilerlemezsem tam anlamıyla iyi bir maya kullanıcısı olamayacağım gibi bir kanaate sahip oldum. Yani bir tarafta koskaca keşfedilmesi gereken Mel dünyası beni huzursuz ediyor.

Bu kaçış sonucu çıkar yol olarak XSI önüme geliyor. Ve bazen tamamdır sen benim aradığım programsın. Her zerrene kadar seni yiyip bitirebilirim diyorum. Yani XSI bana tamamını yiyebileceğim koca bir tepsi börek gibi geliyor uzaktan. Gördüğünüz gibi aç gözlü olmak kötü şey.

Yani amacım kendi kısa metraj animasyonlarımı yapmak. Bu konuda Maya da ben MEL e bulaşmam karedeşim ellerim temiz kalır diyebilir miyim?

Veya XSI böreğinin başına yumulmalı mıyım!? Hepsi yemenin uzun zaman alacağını bilsemde? Arasıra karnıma kramplar gireceğini bilsemde?

XSI bana Mel vb. kod içermeyen bir dünya vaad ediyor mu?

(NOT:Herhangi bir börek firması ile sponsorluğum yok hehe)

2008-12-17 20:40:36

Cvp

Rigardo

Tamamen ön yargılı saçma bir yazı! Ve de benim sorumla yakından uzaktan alakası yok! Benim kaygım sanatsal değil! İnsan anatomisini ve animasyon kinematiklerini 2d kökenli olduğum için çok iyi bilirim. Uzmanlaşmaya çalıştığım alanda karakter animasyonu dinamikleri surat ifadeleri ve insan´a ait herşey.

Neyse uzatmaya gerek yok. Sadece 3d animasyona yeni başlayan birisinin sanata, genel anlamda animasyona yeni başlıyor gibi kalıplaşmış bir düşünce, dar bir bakış doğru değil.

Soru gayet açık ve net! Tekrar yazmama gerek yok.

2008-12-17 21:53:43

Cvp

memet_altin

Çağatay, melih meselenin programda olmadığını ve işin özünün sende olduğunu söylüyor.ona kırılma,biraz sert yazmış olabilir.
seçtiğin iki programda işinin en iyi programlarından.seni anlıyorum.birini öğrensem ilerlesem,sonra programın yapamayacağı bi projeyle karşılaşırsam gibi kaygın var.iki programda herşeyi yapar. hangisi hoşuna gidiyorsa.xsi mi? kaldır maya yı hemen başla xsi ye.vakit kaybetme.
DURMAK YOK YOLA DEVAM :P

2008-12-17 22:29:11

Cvp

kocc

Arkadasim sen kararini vermissin zaten daha ne soruyorsun ... kesinlikle XSI kullan bosuna daha fazla zaman kaybetme,
Bak ben senin XSI´de bulduklarini Maya´da buldum ve haala ondan vazgeçmem sende öyle yap tek kelimeyle senin için XSI..

zaman kaybetme vargücünle içine dal...Basarilar...

2008-12-17 22:30:39

Cvp

Rigardo

Galiba insanlar genelde yoğun iş temposundan dolayı sadece yazılara göz ucu ile bakıp yorum yazıyor ve ondan sonra problem doğuyor. İnsan´ın sinirleri allak bullak oluyor!

Adnan bey ilginiz için sağolun. Aslında sorunum ben maya dan gayet keyif alıyorum ama bana XSI dedirttiren dürtünün nedeni çok açık belirttiğim bir şekilde "MEL".

Metin bey ilginiz için sağolun. Aslında tek kaygım Mel in büyük bir derya olduğu ve Hep keşfedilmeyi bekleyecek olduğu gerçeği(benim tarafımdan ve hiç bir zamanda keşfedileceğini sanmıyorum Bknz. Kod kabusları Sinemalarda). Çok açık bir şeklide yazdım ama sadece başlıktaki yeme düşüp içeriği okumadan ahkam kesilmesi çok sinir bozucu.

yani kaygım sanatsal değil "MELsel". Sorum gayet açık XSI de kodlama ile uğraşmak zorunda kalır mıyız??????

2008-12-17 22:46:10

Cvp

emreşan

XSI da mel yok. MEL sadece maya programında kullanılan script dili için verilen ad.C türü sözdizimi ile uygulanan bir kod dili. Genel anlamda "kod yazmak" ise MEL den kastın, evet istersen tabiki XSI ın da VBScript, JScript,Python ve PerlScript dillerinde kodlama kabiliyeti var. En çok kullanılanı ve tercih edilenleri VBScript veya JScript. İllaki kod yazıcam, programın matrixine giricem çıkıcam diyorsan XSI maya yazılımından çok daha ağır ve gelişmiş kodlam altyapısına sahip. fikir vermesi açısından ICE platformunu araştırmanı tavsiye ederim. Özellikle kod ile aşina olanlar için hiç bir programda olmayan ve uzun süre de olamayacak gibi duran bir özellik. Program içinde programcık yazmak ama bunu görsel bir şekilde yapmak olarak tanımlayabilirim. Ben anlar mıyım, hayır..Hiç ilgimi çkmz. Kod yazmadım, yazamam da büyük ihtimalle ama istediğim herşeyi kodsuz yaptım bu güne kadar hm de kısa bir sürede. Eminim kod yazılımına hakim birisi çok daha kısa sürelerde bu işlemleri grçekleştirebilirdi ama tercih meselesi. Yazılarından anladığım kadarı ile MEL tarafını ağır bastığı için maya yazılımını tercih etmen gerektiğini düşünüyrsun ama ICE ı incelediğinde keyifleneceksin.

Sıradaki parçayı tüm XSI sevenlere armağan ediyorum

eMEL Müftüoğlu söylüyor - Gitme

2008-12-18 06:24:58

Re:Cvp

Rigardo

[quote=3808] Yazan: emreşan

XSI da mel yok. MEL sadece maya programında kullanılan script dili için verilen ad.C türü sözdizimi ile uygulanan bir kod dili. Genel anlamda "kod yazmak" ise MEL den kastın, evet istersen tabiki XSI ın da VBScript, JScript,Python ve PerlScript dillerinde kodlama kabiliyeti var. En çok kullanılanı ve tercih edilenleri VBScript veya JScript. İllaki kod yazıcam, programın matrixine giricem çıkıcam diyorsan XSI maya yazılımından çok daha ağır ve gelişmiş kodlam altyapısına sahip. fikir vermesi açısından ICE platformunu araştırmanı tavsiye ederim. Özellikle kod ile aşina olanlar için hiç bir programda olmayan ve uzun süre de olamayacak gibi duran bir özellik. Program içinde programcık yazmak ama bunu görsel bir şekilde yapmak olarak tanımlayabilirim. Ben anlar mıyım, hayır..Hiç ilgimi çkmz. Kod yazmadım, yazamam da büyük ihtimalle ama istediğim herşeyi kodsuz yaptım bu güne kadar hm de kısa bir sürede. Eminim kod yazılımına hakim birisi çok daha kısa sürelerde bu işlemleri grçekleştirebilirdi ama tercih meselesi. Yazılarından anladığım kadarı ile MEL tarafını ağır bastığı için maya yazılımını tercih etmen gerektiğini düşünüyrsun ama ICE ı incelediğinde keyifleneceksin.

Sıradaki parçayı tüm XSI sevenlere armağan ediyorum

eMEL Müftüoğlu söylüyor - Gitme[/quote]

Sağolun Emreşan bey aradığım cevabı tam manasıyla vermişsiniz. Buda demek oluyor XSI de de kod yazma mevzusu var. Ama anlattığınıza göre uzun bir prodüksüyonda dahi kod meselesine elinizi bulaştırmadan sıyrılabiliyorsunuz. En merak ettiğim nokta buydu. Maya içinde aynı şeyler geçerlidir diye bir genelleme yapmak yanlış olmaz herhalde. Ayrıca aksi düşüncede olan varsa bilgisi dahilinde bizi aydınlatırsa çok memnum olurum.

Kod işine bulaşmadan çalışmanın süre konusunda sıkıntı oluyorsa da en azından benim açımdan sıkıntı olmayacak çünkü piyasaya çalışmayacağım. Yıllarını çizim kurslarına ve 2d animasyona harcamış biri olarak kendi birikimimi kendi projelerime aktaracağım için, vakit ve müşteri baskısı olmayacak sonuçta. İçim çok rahatladı şu anda.

Ayrıca MEL, pyton gibi kod dillerini kullanıp prodüksüyon ile uğraşmış kısaca iş bitirmiş arkadaşlara ve abilerimize bir sorum olacak. Acaba kod kullanma işini hangi aşamada yapıyorsunuz? Mesela organik bir karakteriniz var onu setup ederken mi bir kod uygulayıp riglerken vakit kazanıyorsunuz yoksa animasyon konusunda mı devreye giriyor sizin için! Yani kısaca başlı başına bir prodüksüyon oluşturuyorsunuz ve hangi aşamada kodlama...! Bilginiz dahilinde paylaşırsanız çok memnun olurum.

2008-12-18 15:08:56

Cvp

Uzak

250 milyon dolara satın alınıp büyük bir zarala 35 milyon dolara eşiğin önüne bırakılıp rakibi tarafından kurtarılan yetim kalmış XSI´ı nasıl bir gelecek bekliyor emin değilim ancak Autodeskle beraber MAYA 2009 kullananların gözlemleyebileceği kulanmayanların( heybeden göremediği)belirgin bir stratejiyle son kullanıcıya yönelik gelişen profili ve artan kulanıcı sayısı ile filim ve animasyon sektöründe klasik olmuş bir program. Maya hep yere sağlam basmıştır ve Autodeskin eli altında hep öyle kalcağına da eminim.
tabi ki MAYA maya bu sektörün kraliçesi ve amiralidir hep öyleydi hep öyle kalcak, yaşasın maya ve mayacılar,
bu arda araç önemli değil diyenler buyrunda bu araçları kulanmadan bir kare hazırlayın da baka lım diyecem o yüce hayal gücünüzle neler yaratıyonuz :) . araç sahip olduğunuz tek şeydir.

2008-12-18 18:26:54

Cvp

Rigardo

Alper bey bir sorum olacaktı.

MEL, pyton gibi kod dillerini kullanıp prodüksüyon ile hiç uğraştınız mı? Kullandıysanız acaba kod kullanma işini hangi aşamada yapıyorsunuz? Mesela organik bir karakteriniz var onu setup ederken mi bir kod uygulayıp riglerken vakit kazanıyorsunuz yoksa animasyon konusunda mı devreye giriyor sizin için! Yani kısaca başlı başına bir prodüksüyon oluşturuyorsunuz ve hangi aşamada kodlama...! Bilginiz dahilinde paylaşırsanız çok memnun olurum.

2008-12-18 18:56:12

Cvp

Uzak

ben 3d grafikerim programcı değilim benim için ve benim gibi son kullanıcılar için önemli olan ve benim gibi birinin tercih edeceği ve bir programın iyi olduğunu düşündürtecek olan asıl unsur sistemin sıfır kodla iş yaptıran bir sistem olup olmadığıdır, arka planla mimarisiyle şuyla buyla uraşmak son kullanıcının işi uzmanlığı yada talep edeceği bir şey olamz(hobiniz programlama değilse) olmamalı, maya autodeskle birlikte son kullanıcıya yönelik bir değişim ve gelişim çizgisine girmiştir ve bu yönde çok bariz adımlar attığını düşünüyorum, özelikle maya 2009 bu konuda fersah fersah adım atmış durumda,
3d grafikermi olmak istiyorsun yoksa programlamacı mı grafiker olmak istiyorsan, maya sana oldukca esnek modüler kendi içinde eklemlenebilir çok gelişmiş araçlar ve çözünler sunar ve yeterli, diye düşünüyorum, bence mel photon programda en son düşünülecek ve gelinecek son aşam programın modüler çözümlerinin tükendiği nokta ki inan mayanın tükeneceği nokta şu an türkiyede çok kişi aşıyor zaten bu konuda endişen olmasın. hiç gerek yok,

2008-12-18 19:16:14