polgons to subdiv yapılmış objeyi nasıl mirror yaparım
polgons to subdiv yapılmış objeyi nasıl mirror yaparım
Herkese Merhabalar Geçmiş Bayramınız Kutlu olsun arkadaşlar benim maya da takıldığım bir konu var convertleyip polygons to subdiv yapmış olduğum objem üzerinde düzenlemeler yaptıktan sonra mirror nasıl yaparım ilginiz için şimdiden teşekkürler
Cvp
Yanlis anlamadiysam objenin simetrisini elde etmek istiyorsun , eger bu ise objeyi seç (select) sonra sagda transorm , rotate , scale ayar yeri olacak , orda scale x1 y1 z1 var sen bunlardan hangi yönünün simetrisini istiyorsan o yön rakaminin önün eksi (-) isareti ekle mesela scale z -1 böyle yapinca simetrisi ortaya çikar ,, bunuda ekleyeyim objenin simetrisi elde ettikten sonra objenin gerçek yönü haala 1 dir onun için degismeler yaparken sorunlar yasayabilirsin bu sebeple objeyi simetri yapar yapmaz durumdan memmnun isen hemen yukarda Modify => Freeze transformation tikla böylelikle (eksi) -1 normal 1 olacak bundan sonra sorun olmaz .. hade basarilar...
Cvp
Adnan Hocam cevabınız için teşekkür ederim söylediklerinizi uyguladım fakat oluşturdum simetrinin bağlantı yerlerinde kırıklı bir yapı oluştu bunu nasıl düzeltebilirim ayrıca bu iki objeyi nasıl birleştiririm birde şunu merak ediyorum polygon olan bir obje kolaylıkla mirror yapılıp karşılık gelen simetrisi çıkarılıyor modifyden convertleyip polygons to subdiv yapılan bir objeninde aynı şekilde mirror yapılıp simetrisinin çıkarılması mümkünmü teşekkür ederim
Cvp
Nasil yaptin tam bilmiyorum ama kisaca sana nasil temel yöntemi anlatmaya çalisacagim,, birde unutma polyglon yapsan daha iyidir bence subdvision yapmana gerek yok ama illa istiyorum dersen model bitince en son olarak convert yapiyorsun ,,; diyelim bir insan kafasi yapmak istiyorsun ve biliyorsunki insan surati simetridir onun için tabiki modelleme sadece sag yada sol´u yapip sonra mirror, yani simetrisini alarak birlestirip kafa halini aldirmak en mantiklisidir bunuda böyle yaparsin suratin bir tarafi bitince ve objeden memnun isen o zaman simetrisini yukarda anlatigim gibi aliyorsun tabi freeze transformationi unutmuyorsun , sag ve sol objeyi çok yakin bir sekilde bir araya getirip sonra mesh => combine tiklayarak tek parça olusturuyorsun ve hemen iki objeninde orta kisminda bulunan vertex noktalarini bir birine çok yakin olanlari birlestiriyorsun ; bunuda böyle yapiyorsun önce objeyi select yapip sag mouse tutarak vertex seçip sonra vertexin birini move tool ile yakalayip V tusuna basip tutarak diger yakin vertex´e yaklastidigin an otomatik olarak kendisi yakaliyor ve birakiyorsun ve hemen üstüste gelen vertexleri ikisini birden seçip Edit mesh => Merge tikladiginda o iki vertex tek vertex oluyor yani orasini bagladin , diger ayni sirada olan orta kismindaki vertexleri bu sekil birbiriyle hepsini çift çift bagliyorsun. Eger hepsi dogru sekilde baglandiysa subdivisine convert yaptigin an hiçbirsorun olmaz aksi halde kirikliklar olusur.
Umarim anlasilacak sekilde anlatmisimdir.
Hade basarilar....
Cvp
cevabınız için teşekkür ederim Adnan Hocam gayet anlaşılır yazmışsınız
Cvp
ben bir uçak kanadı modelledim açısı 60 derce tam arada 5cm olacak şekilde poly yansımasını alana kadar çok ugraştım, maxda
bu çoh basitti afalladık vala