occ_FG cakismasi

occ_FG cakismasi

DARK_Lord

Selam arkadaslar renderim da cozemedigim bi sorun var yardimci olabilir misiniz
sahnemde bi sokak lambasi dusunun bi sokak render i nese mental ray kullaniyorum final gather acik sokak lambasinin aydinlatmasinimaya da surface shading ile yapip fg yi de actigim zaman zaten soyle glowlu parlak bi effect veriyor tam istedigim gibi isik kullanmiyorum ki ekstradan etrafi aydinlatmasin render da uzuyor ekstradan isik kullaninca nese
fakat sorunum su occlusion ile birlikte render pass yapip birlestirdigimde photoshop ta ve ya after effect t ocllusion bu glow efecttini yiyor afiyetle effect yok oluyor ben bu efecti koruyabilmek icin occ ile bile olsa ne yapmaliyim tesekkurler...

2008-11-01 13:59:04

Cvp

maya13

metken kardeş senin sorularda çok zor oluyor be [:s]
valla render alanında çok zayıfım o yüzden yardım edemiyecem kusura bakma

2008-11-01 15:49:25

Cvp

DARK_Lord

vallaha ne yapayim karsilastigim problemlerden biri
nese baska bi yol deniyorum su an insallah olur su an render aliyo bakalim ne olcak olursa sorunum cozulur olmazsa artik baska fikirleri olan arkadaslari beklerim [:)1]

2008-11-01 16:07:07

Cvp

MindSteaK

occ renderinde glow un olduğu yerde after effectsde mask atark silebilirsin yada ps ile.

2008-11-01 21:50:40

Cvp

DARK_Lord

himm olabilir cozum iyi
olmazsa boyle yapabilirim ama direk render ciktisinda cozmek isterdim ama olmazsa senin dedigin gibi yapicam
tesekkur ederim

2008-11-01 23:24:26

Cvp

CG assassin

occ yi kompozite alınca opacitysini düşür birde lambayı occ ye dahil etme render alırken bide öyle dene bakalım ne olacak :)

2008-11-02 01:29:52

Cvp

ozgunzumrut

selam, sanırım occ´yi render layer ile alıyorsun. O yüzden de maya material override sayesinde herşeye aynı materiali atıyor. CG assassin´in de dediği gibi o nesneyi occ´ye katmamalısın. Bunu da şöyle yaparsın.
yeni bir render layer oluşturursun ama preset Occ yi kullanmazsın onun yerine kendi occlusion pass´ini oluşturursun. Yani iki tane surface material oluşturup, sadece birine mib_amb_occlusion bağlarsın diğeri beyaz kalır. o beyazıda nesnene verirsin.

render etmeden öncede preset kullanmadığın için bazı ayarlar yapman gerekiyor. render settings´de ki contrast threshold kısmındaki color contrast ve alpha contrast değerlerini 0.01 gibi düşük bir değer yaparsan occ pass´in grain´leri kaybolucaktır.

2008-11-02 11:41:10

Cvp

DARK_Lord

himm arkadaslar cok tesekkur ederim hemen deniycem...
yeni bi render layer olusturdum sonra bunun materyalinie yeni bi surface shader atadim beyaz contrast degerlerini dd e ayarladim...
Hali hazirda 3 tane render layer olusmus oldu birincisi: color ikincisi: occ ucuncusu ise sadece lambalarin bulundugu surface shader olan layer render dedim sorun yok
fakat
photoshop a aldfim uc katmani da occ ve color katmanlarini normal bi sekilde birlestirdim ucuncu lamba katmanini actim photoshopa aldim sadece beyaz lambanin oldugu yerler vardi ne cevresindeki glow vardi ne de baska sey nese bu resmi de digerlerinin ustune compozitledim cok sacma bi sonuc cikti...
lambanin oldugu layer sadece beyaz dan ibarert oldugu icin orada oylee beyaz bi seyler varmis gibi duruyor bazi ayarlari denedim ama temelde aldigim render ciktisi duz beyaz lambalardan ibaret oldugu icin ne glow vardi ne de baska bisey
yani olmadi...
Emre zaten lambalari occ layerindan almiyorum onlara dahil degil sorunumun temeli biraz daha farkli sorunumun cozumu nun mantigi su sekilde olmali color katmaninda olayi cozmeliyim cunku ortada glow efecti var ve isin asil zor olan kismi glow efectini mental ray inm final gather i ile yaptim yani color katmaninda olan bi olay
simdi diger oneri yani farkli bi render katmaninda sadece surface shader ile ayri olarak aldigim lambala bence yeterli degil sunku ortada GLOW efekti var ki bunun color a etki etmesi lazim...
gel de cik isin icinden belki de sizin onerinizi tam olarak yapamadim bilmiyorum ama siz de bi denerseniz sizde oluyor mu yada ben nerde yalnis yapiyorum cozebiliriz
tesekkurler...

2008-11-02 12:23:20

Cvp

CG assassin

şimdi durum şöyle occ yi ampulü içine hiç dahil etmeden alıyoruz,
sonra diffuse rendermıza da alıyoruz normal bi şekilde ps ye atıoruz en alta occ renderımızı atıoruz, üstüne diffuse renderımızı atıyoruz onu dublicate yapıyoruz occ nin opacitysini göz zevkimize göre ayarlıyoruz daha sonra diffuse maplerin contrast ve brightness ayalarını yapıoruz üzerine birde satur ayarınıda geçioruz bitirioruz kolay gelsin...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/091a7KujW.jpg[/img]
buda uygulamam

2008-11-02 14:36:47

Cvp

DARK_Lord

vay emre kardesim cok tesekkur ederim ya kurtardin beni
cok sagol Kolay gelsin...

2008-11-02 15:19:21