Paint weights

Paint weights

zErOnE

Merhaba,

Ağırlık boyama bittikten sonra, çok ufak (açık gri)kalan boyanmamış yerlerin yaptığı ufacık haraketi otomatik yumuşatmak bir nevi gözle görülmez hale getirmek için bir komut gibi birşey vardı. Nerden yapılıyordu yada neydi adı bilen varmı acaba...??

2008-08-16 13:04:02

Cvp

MindSteaK

boyama metodu olarak smooth u kastetmiyorsun galiba.

2008-08-16 17:47:02

Cvp

DARK_Lord

paint skin weight options dialog box ta smooth moda geç orada "flood" tuşuna bas ihtiyaç duyduğun kadar...
Kolay gelsin...

2008-08-16 18:02:59

Cvp

zErOnE

flood yapınca daha da bozuluyordu bende haraketli kısımların üstünden tekrar tekrar geçtim sanırım olması gereken buydu ben kolaya kaçtım...

Birşey daha sorabilirmiyim iskelet sisteminde bir sayı sistemi gibi birşey vardı sanırım yani hep 1 e tamamlanması gerekiyordu bişeylerin hatta bunun bir tablosu vardı o ne işe yarıyordu ? Bilginiz varmı acaba ?

2008-08-17 17:21:00

Cvp

DARK_Lord

window_general editor_component editor...
skin ağırlıklarını paint aracı ile yapmak istemiyorsan her bir vertex i seçip o pencerede hangi kemiğin yüzde kaç oranında o vertexe etki etmesini istiyorsan parametrik olarak yapabilirsin...
Kolay gelsin...

2008-08-17 19:17:14

Cvp

zErOnE

Çok teşekkürler component editörden daha rahat müdahale edebiliyorum.

Mekanik modellerin riglerinde bu editör bayağı yardımcı oluyor sanırım organik modelde boyamak daha kolay geliyordu...

Tekrar teşekkürler ve kolaylıklar...

2008-08-17 23:04:37

Cvp

romeodesign

mekanik modelde skin bind yapma zaten drek parent et jointe objeyi....

2008-08-17 23:34:55

Cvp

zErOnE

Evet haklısınız öyle daha kolay oldu. Teşekkürler.

Ama klavyede ayarlı olarak gelen "p" komutuyla olmadı Constrain menüsünden "parent" komutunu çalıştırınca oldu... Anlamadım

Mesela bitirdim kemik sistemini ve kontrolü sahne içine attığım line yada circle lar ile değilde, bir kontrol panelinden yapmak istiyorum.

Şöyle birşey, blendshape yaptığımızda belli bir değer oluyorya mesela diyelim -10 / 0 / +10 arasında oynatabiliyoruz bir scroolbar gibi bişeyle.
Ben mesela "sol_el_parmak_1" isimli kemiğin rotate işlemini bu şekilde yapmak istiyorum. Scroolbar ile kontrol etmek

Böyle bir tutorial anlatım vs yakalayan varmı acaba biryerlerde ? Sanırım mel ile yapılacak :] sadece bunu öğrensem şimdilik yeterli olacak bana umut dolu gözlerle bakacağım sonra yarınlara :]

2008-08-21 08:13:30

Cvp

DARK_Lord

bu söylediğin teknik standart riglemde (gelişmiş olmayan) sadece el parmakları için kulanılıyor. Normalde bu biraz hamballık oluyor.
Ama söylediğin şeyi yapmak için mel e ihtiyaç yok. Modify den add atribute komutu ile bi nitelik oluşturup animasyon modunda swet driven key ile o niteliğe kodluyorsun fakat hiç yapmadıysan bi eğitime ihtiyacın olacak...

2008-08-21 13:43:41