Temel bir kaç soru

Temel bir kaç soru

lzooml

Maya için olan bir tutorial´ı uygulamaya çalıştım ancak bir kaç ufak sorun daha doğrusu deneyimsizlikle karşılaştım.Bunları sormak istiyorum size

1-Polygon primitives ´den bir tane küre yani Sphere oluşturdum.Daha sonra sağ tarafta channel box´dan
inputs altında oluşturduğum kürenin adını alan bir yer çıkıyor. "polySphere1" adında.Onun üzerine tıkladığımda segmentleri , kürenin boyutunu ayarlayacağım yerler çıkıyor.Ancak o "polySphere1" yazan yere tıkladığımda ve adını değiştirdiğimde ve ardından tekrar tıkladığımda bazen açmıyor o menüyü ve hep isim değiştirmek için ismi seçili hale getiriyor.Çözemedim onu.

2-Yine aynı yerde Subdivisions axis diye bir yer var.Oradaki sayıyı elle yazarak değiştirmeden objenin üzerine tıklayarak nasıl yapılıyorsa artık videolarda görüyorum değiştiriyorlar.O nasıl yapılıyor bir tuşa mı basılıyor.

3-Pivot´un yerini nasıl değiştirebilliriz.Ve de pivot´u normal ya da objeye göre nasıl hizalarız ?

4-Exture gibi komutları pratik yoldan uygulamanın bir yolu var mı ? Ben space tuşuna basılı tutup edit mesh bölümünden yapıyorum ama hiç pratik değil.

5- Klavyeden 1-2-3 rakamları ile subdivision uygulanıyor ,ancak render´da bir farklılık olmuyor subdivison uygulanmış haliyle uygulanmamışın

Şimdilik sorularım bunlar daha yenileri oldukça onları da sorarım

2008-05-28 14:41:39

Cvp

Azalin

hepsini bilmiyorum ama 2 .sorun için ;değişiklik yapacağın bölümün üstüne tıkla mouseun orta tuşuyla viewportta sağa sola veya aşağı yukarı yap.pivotun yerini insert tuşuyla değiştiriyorduk bildiğim kadarıyla.c tuşuyla curve lere göre hizalama, v tuşu vertexe, x tuşu gride göre hizalama.(basılı tutman lazım) Modify menüsünden center pivot yaparsan merkeze taşır.exturude shelf lerin polygons kısmında var.window menüsünden settings/hotkey editorle tuş atayabilrizin.Bide ram ve işlemcin düşükse saçmalayabiliyor uzun süre çalıştıktan sonra....

2008-05-28 15:39:20

Cvp

lzooml

Ben mac kullanıyorum şu 2. sorumun cevabında orta tuşu kullan demişsiniz.Ancak bendeki orta tuş mac os x´in expose özelliğine yarıyor.Acaba klavyeden bir tuşa basarak yapmanın bir yolu yok mu ?

2008-05-28 15:58:15

Cvp

MindSteaK

1- anlamadım :D
2-ctrl+sol klik+drag ve bu olmadığı zaman channe box daki ismine tıklayıp wiewportta orta tekerleğe basarak drag
3-d tuşu ie gizmo hareket ettirilir, hizalama için de snap align toll var
4-shift+sağ klik ve ctrl+sağ klik ile çıkan menülerden yapılabilir
5-o kısım sadece önizleme içindir, renderde çıkmasını istiyorsan meshsmooth uygula

iyi çalışmalar.

2008-05-28 17:10:30

Cvp

lzooml

Teşekkürler

Right view´da polygon obje oluşturdum ve onu wireframe ile smooth arasında bir görünüme getirmek istiyorum.Yani saydam smooth.Bunu nasıl yapabilirim.Tutorial´da öyle gözüküyor ama adam zahmet edip de söylememiş nasıl yaptığını.Bir de yüz modellerken referans resimleri ekledikten sonra birini geriye doğru diğerini de yana doğru konumlandırınca (diğer hiç bir değeri değiştirmiyorum ) modellemeye başlayabilirim değil mi ? yani bir sorun çıkmaz referans açısından ?

Bir de meshsmooth nereden uygulayacağım ?

2008-05-28 17:15:17

Cvp

MindSteaK

shading-xray ile transparan olur
referans resim ayarı detaylıdır onu anlatamıyacağım şuan yoğunum da :)
meshsmoothu da ana menüden mesh-smooth ileverirsin

kolay gelsin.

2008-05-28 18:06:10

Cvp

lzooml

Araba modellemek için falan değil referans resim.
Yüz modellemek için yani bir önden bir de yandan fotolar var.Onlarda sanırsam çok bir ayrıntılı ayarlamaya gerek yok.Yoksa tutorial´da gösterirlerdi heralde.

2008-05-28 19:12:33