MAYADA BİR KONUDA UZMANLAŞMAK

MAYADA BİR KONUDA UZMANLAŞMAK

NAZMI AGA

Arkadaşlar ben mayayı öğrenmek için maya 4 kitabı aldım ve başlamak üzereyim.Ancak daha önce 3d ile hiç ilgim olmadı. Fakat ben bir meslek grubunu çalışanları ve kullandığı araç gereçler (sadece meslek grubunun çalışanlarını yada kullandığı araç gereçlerden sadece biri olabilir.)üzerinde uzmanlaşmak istiyorum.şimdi sizlere sormak istediğim mayanın tamamını mı bilmek zorundayım. yada ( Animation,polygons,surfaces,dynamics,rendering,ncloth ve costomize....gerçi bunlar hakkında hiç bir fikrimde şu an yok ama olacak inşaalah) parantez içinde yazdıklarımın birkaçınamı ağırlık vermem gerekli.veya hangileri bana lazım olur hangileri lazım olmaz.
Teşekkür ederim

Not: kusura bakmayın çok soru soruyorum belki ama maya gördüğüm kadarıyla bir deniz bende bunun içinde boğulmayayım bir çizgim olsun diye soruyorum

2008-04-07 03:35:00

Cvp

htuncay

kitap;
o kitaptaki maya4 sürümünden sonra günümüze gelene kadar olan sürümlerde menuler dahil pek çok şey değişti mayada, kitabı okuman belli bir mantığı anlamanı sağlar ama fazlasını değil.

uzmanlaşmak;
belli bir alanı seçip onu çok iyi öğreneyim demekle "bence" olmaz. ilk önce temel mantığı/programı kesinlikle öğrenmen gerekiyor.

2008-04-07 04:34:39

Cvp

NAZMI AGA

sorumu anlıyamamışsınız. herhalde kısıtlı zamanda okuyup acele cevap yazmışsınız. kitabı aldım çünkü mantığını öğrenmek için soruma gelince bu mantığı anlamaya çalışırkende neyi daha iyi kavramam gerektiğini sordum. (örnek tıp fakültesine gidiyorum mezun oldum diyelim, aynı anda hem cocuk dokturu, hem göz doktoru, hem cerrah,hem diş doktoru vs...... olunamıyacağı gibi uzman oldukları bir konu var tıp alanında ( tabii her doktorun diğer konularla ilgili bilgisi vardır ama uzman olduğu bir konu vardır.) böyle düşünülürse soruma daha iyi cevap verilebilir. benim yapmak istediğim (sormak) tıp fakültesinin 1. sınıfa başladığımda mezun olmadan hangi tür doktorluk yapmam gerektiğini seçmem ve bunu konu üzerinde derinlemesine uzman olmak istemem

2008-04-07 11:27:28

Cvp

emreşan

modelleme herkes yapar. sen karakter tasarlayıp buna iskelet döşemeyi uzmanlık haline getirebilirsin. Rigging, enveloping adı ile geçen bu teknikleri geliştirdikten sonra vaktin kalırsa animasyon için çalışmaya devam eder ve karakterlerinin hareketlerini sen verirsin. En son olarak bunu da çözersen ki bir kaç sene alacaktır, compositing öğrenip karakterini filmler içine yerleştirmek için gerekli alt teknikleri (camera tracking, pass render, rotoscop) öğrenip zamanını çok faideli kullanmış olursun. gerisini herkes yapıyor (kendince) ve zaman çok hızlı akıp geçiyor. yeni teknolojiler her zaman temel teknikler üzerine getirilen yeniliklerdir. baştan teknik öğrenmezsin. o yüzden hangi programı kullanıyor olursan ol bu anlattıklarım evrensel teknikleridir ve program bağımsız olarak seni başarıya götürür. şimdiden iyi çalışmalar, bol sabır dilerim.

2008-04-07 11:52:28

Cvp

htuncay

soruyu net olarak anladım. senin yazdığın örnekle cevap vereyim.

şimdi tıp fakultesine ilk yıldan uzamanlıkmı okunuyor? 6yıl boyunca genel tıp okunur, sonrasında yatkın olduğun/becerebildiğin alanı seçersin ondan sonra doktorculuk başlar seçimin atıyorum cerrah olmak onun için uzmanlık okursun ek 4-5 yıl daha

maalesef herşeyi kavramak zorundasın bu işte, kavramak derken "teori" yi bileceksin yoksa gereksiz olaylarla gereksiz zaman harcarsın

bol şanslar.

2008-04-07 16:07:46

Cvp

NAZMI AGA

tesekkurler abi

2008-04-07 18:25:00

Cvp

kocc

Bende baska açidan seni bilgilendireyim istedm.
Biraz daha çok detayli anlatma geregi duydum yeni oldugun için.

Maya tabii illa maya degil XSI , 3DMAX , Lightwave , Houdini , Electrik image ..
Bu saydiklarim 3 boyut sektöründe herseyi yapabilenelrdir yani diger 3 boyutlardan farklari sifirdan baslayip bir animasyonu bitirene kadar sadece tek programla yapabilirsin ama mesela rhino yada silo yada modo , Zbrush gibi 3 boyut programlari herseyi yapamaz onlarda birseyler eksiktir.
üsteki herseyi içeren 3 boyutlar neleri içerir onlara bir bakalim:

1 Modelleme , sifirdan bir objeyi yapmak .

2 Texture yani Doku , buda yaptigin objeye renk yada bir gerçek doku kaplama fotolarla yada çizerek.

3 Dynamics buda gerçek hayattaki fiziksel efektler yani yerçekimi, rüzgar, yagmur , ates bunlarla gerçegi yakaliyabilme için efek verme. burda cloth ve fluids de eklidir yani elbisenin hareketleri hesaplama ve su gibi yada benzeri gerçegi yakalama efektleri.

4 Animasyon : objeleri oynatma , mesela yaptigin insan karekterine kemik ekleyip insan hareketlerini verebilerek oynatma.

5 Render ve lights , buda son asama isiklandirma ve son yapilmis animasyonu film haline tek tek hesaplaya hesaplaya
görüntülere olusturma (frame) bu görüntüler hizli bir sekilde arka arkaya oynadigi an film olur.

Evet gördügün gibi tek programla çok sey yapiliyor ve isteyen hepsini ögrenirsin ama o kadarda kolay degil her katagori senden 4 , 5 yilini alir tam kavrayabilmek için . Bu nedenle Film studiolari sirketine herseyi anlayan birini almaz daha dogrusu herseyi tam bilen bulunmaz . onun için modelemeci , dokucu , efektçi , animatör ve Render alan ayri ayri kisilerden gurup olusmaktadir.
Bir insan hepsini tabiki ögrenir ama buna emin olun modellemeyi iyi bilen baska dallarda o kadar kuvvetli olamaz yada tersi.
Bu durumda sen bir katogoriye agirlik ver ama digerlerinde ögren , nedeni diyelim modelleme yaptin ama diger katogorileri püf noktalarini bilmedigin için dikkate almayinca yaptigin model bir ise yaramaz mesela doku verirken hatalar olur yada animasyonda yada render olayinda problem yas anir onun için her katogoriyi biraz anlaman gerekir.

Benden bu kadar çok detay yazdim bilmem yardimci oldumu?
Saygilar ve basarilar.

2008-04-08 07:04:27

Cvp

NAZMI AGA

aradığım cevap buydu abi. Daha evvel muhakkak bana anlatılmak istenmişdir ama ben anlamısda olabılırım. herkesin bana yardımcı olmaya calıştığını bilmek güzel bir şey herkese içten teşekkürler.

2008-04-08 13:04:07

Re:Cvp

melekzek

[quote=2902] Yazan: htuncay
o kitaptaki maya4 sürümünden sonra günümüze gelene kadar olan sürümlerde menuler dahil pek çok şey değişti mayada, kitabı okuman belli bir mantığı anlamanı sağlar ama fazlasını değil. [/quote]

Mayada 4ten gunumuze cok degisiklik olduguna katilmiyorum. Fluid, ncloth vs gibi ek cozumleri saymazsan ana ozellikler maya 1den beri cok degismedi, hatta ondan geri gidersek nurbs modelleme, rig ve animasyon cozumu alias poweranimatorden, polygon cozumunun wavefront explore programindan, parcacik ozelliklerinin de dynamation programindan cok da fazla degisiklige ugramadan geldigini soyleyebilirim. Menulerin yerleri degismis, incik cincik birseyler degismis olabilir, ama biraz etrafa bakinarak kitaptan yararlanabilirsin...

2008-04-20 02:29:03