mayada tekrar olayı
mayada tekrar olayı
bir köpek var ve ben bunun joinlerini yaptım ve rig.ledim yani smooth bind yaptım ve tam oldu ben köpeğin dört ayağınıda zamanagöre hareketlerini verdim yani benim yapmak istediğim köpeğin ayaklarının devamlı böyle hareket emesi yani bu hareketleri tekrarlatmak istiyorum bunun max veya softaki gibi bir tekrarlam yöntemi varmıdır
Re:mayada tekrar olayı
grapg editor gir yukardaki butonlardan curves bas ordan pre infinty veya post infinty ordaki ayarlardan yapıyosun kolay gelsin
Re:mayada tekrar olayı
maya 6.0
1-kemik sistemini bind yaptıysan seç
2-animate/createclip yazısının yanındaki kutucuğa bas
3-açılan pencerede start/end işaretle alta anim kare aralığını gir
sub charecter tıkını kaldır
4-create clip tıkla
5-window/animation editör/traxeditör aç
6-sol başta ilk ikon createclip tıklayınca mavi olarak clip gelecek
7-sonra üçüncü icon getclips tıkla visor açılır yukarıdan charecter clips sekmesine gel yaptığın klip verdiğin isimle buraya geliyor
8-orta tuşla sürükleyerek trax editöre diğerinin yanına bırak
9-ikinci clip üzerinde sağ tuşa bas ve relativeclip işaretle
anim oynatınca devamlılık sağlanmış olur
aynı yöntemle dahada uzatabilirsin(7,8,9)
veya ekranı ikiye böl üste perspektif altta trax aditör aç sanrada create clip
Re:mayada tekrar olayı
teşekürler arkadaşlar
Re:mayada tekrar olayı
Maya nın burada bizlere sağladığı büyük bir avantaj var ki buna non-linear animasyon deniyor onada Fancy nin dediği gibi klip tyaratıp Trax editörden bunları sanki adobe premier kullanıyor gibi sıralaman olucaktır, yani mesela köpeğinin bir yürüme klipi kayıtlı, bir oturma ve birde koşma klipi, ve sen mesela köpeğim otursun sonra yürüsün sonra tekrar otursun sonra koşssun istiyorsun, bunları keyframelemek yerine artık trax editörden klipleri art arda kloyarak yapabilirsin, sürükle bırak mantığı ile çalışır. Kayıtlı klipler arası yumuşak geçiş yapabilir vs,i ama bu konu ile ilgili detaylar için Maya Help dosyalarına bakmalısın, anlatılacak kadar kıs adeğiller çünkü