Maya zor diyenler size çocukdan ders buyurun.
Maya zor diyenler size çocukdan ders buyurun.
Arkadaslar maya çok zor diye yaklasamayanlar var onlarin bu ekledigim video´yu izlemelerini istiyorum ve inaniyorumki korkularini aninda yenecekler çünkü bu ders video´su 6 yasindaki bir çocuk tarafindan yapilmis yetmez gibi birde afacan detayli yaptiklarini anlatiyor .
buyurun:
http://www.youtube.com/watch?v=dAHffOISTNw
Bu arada benim ufakliklarda gelismekte elimden geldigince simdiden Maya ustalari yetistiriyorum..
Cvp
:) eleman süper anlatıyor.
Cvp
haha çok güzel bir video. gülümsemeden izleyemedim.
asıl konumuza gelecek olursak; maya açısından satış stratejisi, hedef kitle, hedef sektör veya prodüksiyon gibi bir çok nedenden, son kullanıcı açısından kullanıcı dostu olması, gerekliliği giderebilecek olması, mevcut imkanın yeterliliği gibi nedenlerden dolayı oluşan ve tercihle sonuçlanan bir konu üzerinde ne söylesek boşa gider. gitsin. stres atalım :)
sadece maya zor değildir. bence bütün 3d paketleri zordur. maya, “zor işleri kolaylaştırır, kolay işleri zorlaştırır.” diye çok güzel bir tanımlamanın yapıldığı, buna da kurban giden çok güçlü bir pakettir. kolay işler kısmına takılıp kalan kullanıcı. sözüm genelde sana olacak.
tr3d de eşim dostum yok, kim nasıl başladı bu işlerle uğraşmaya bilemem. etrafımdaki insanlardan (inşaat çevresi) gözlemle diyebilirim ki, bu oluşan hava tamamen ilk intiba ile ilgili. yurt dışında olaylar muhtemelen daha değişik ilerliyordur. insanlar, stüdyolarda iş bulmak için sıralamasını yapıyordur. ama türkiye de bir programın kolay ulaşılır olması, öz dilde kaynak sıkıntısı olmaması çoğu kişi için her şeyden önce gelmektedir. çok tanıdığım var, 2 tane vray ayarı elegeçirip, evermotion setleri edinip (fazla bişey değil. ziplesen 2 dvd ye sığar.) yoluna yettiği kadarıyla devam eden. ankara piyasası da benzersiz bir şey istemez genelde.
maya kullanıcılarını övmek değildir niyetim. neyini öveyim zaten, alias ta, autodesk te sistem mühendisi falan değilim. program benim çocuğum değil :)
mesela, script konusunda, birçok kullanıcı ”türkiye de olur da çizgi film yapılacak olursa mel script lerinde payım olsun” demiyor. ekmeğimi kazanayım yeter diyor. aynı şey aslında diğer programlarda da geçerli olabilir. maxscript kullanmak gereksiz ne de olsa diye atlıyor, geçiyor.
animasyon konusunda olay burada bir kez kesin kopuyor. maya da orta düzey bir şeyler üretebilmek için kesinlikle az veya çok mel / expression kullanmak zorunda kalırsınız. bazı attribute lere arayüzden ulaşamazsınız. kod yazmanız gerekir. render save de ki jpg kalitesini bile sistem dosyalarından birindeki bir satırı değiştirmeye mecbur bırakır sizi. “bu adamların garezi ne acaba?” dersiniz. "olması gerektiği gibi” ile “bizim istediğimiz gibi” arasındaki farkı anlayamayıp maya ya kızarsınız. emin olun, olması gerektiği gibidir. hünerli ellerde harikalar yaratmak için ham satılır. en azından dengeyi yakalamaya çalışırlar. maya dan korkan adamı, houdini başında görmek isterim bir de.
toparlarsam, kullanıcı, korkmadan öğrenmeye başladığı programda bile üstün bir şey yaparım diye kafasında kurmuyor. piyasa standartlarının, beklentinin direk etkilediği şeyi kabul edip kaliteye GEREKTİĞİ kadar önem veriyor. genel forumda “fiyatları niye düşürüyoruz?” a benzer bir başlık vardı, kapanmış, o konuyu daha fazla ilgilendiren sebeplerdir mayadan korkunun sebebi, kullanıcıların “kendimi niye zorlayayım” sorusunda cevabı yapıştırıp, bordrosunu-sigortasını takip etmesi ile sonuçlanıyor. ister yaptığınız işi sevmek deyin, ister merak deyin başka programı tanımak mükemmel bir şeydir ve bu vizyonu genişletir. neden max / neden maya benzeri bir forum başlığında, “farklı program kullanırken bir özellik görüyorum, kendi programımda niye yok diye hayıflanırken aslında olduğunu fark edip öğreniyorum.”a benzer bir yorum vardı. bu bilinci edinemeyince tartışacak bir nokta kalmıyor zaten.
ben üniversitedeyken, bir arkadaş çıktı geldi “3ds max diye bir program var, mimari projede odaları müşterilere gezdirebilecez.” dedi. o zamanlar, bu işten herkes gibi bende para kazanmak istiyordum. bir sene sonra iş yerinde inşaattan, yapıdan, binadan nefret ettiğimi fark ettim. hayatımın sonuna kadar da bu işi yapmaya karar verdim. çelişkili gibi, ama kendi içinde tutarlı bence. muhtemelen, benden başka kimsenin mantıklı bakmayacağı bir orantı kurup sadece sevmediğim işten para kazanabileceğime inandım. sizi bilmem, ama benim 3d den hayatımı kazanmaya hiç niyetim yok. eğer hayatınızda fazla uğraşı olmayan biri iseniz, paramı kazanayım, ailemi kurayım, mangalımı yakayım niyetinde değilseniz bu ahmakça fikrime siz de kapılabilirsiniz. ve eğer 3d hayatınızdaki tek hobi ise, bunu bir para kaynağı haline getirip, hayatınızı para kazanmak üzerine kurmak istemezsiniz. bu beni maya öğrenmeye yönlendiren sebeptir. “daha fazla şeye ulaşmak.” keşfedecek çok şey vardı. tam benlikti.
şu anda “o kadar esiyorsun, çıkar bir render göster.” deseniz kem küm ederim.
kısacası, olayın teorisine hastayım. içinde “under the hood” terimi geçen her maya kitabını hevesle okurum. bir gün blender ı geliştiren takımda olmayı isterim. bir eğitim videosunda değişik bir şey görünce paylaşmak için can atarım.
ama hevesim kursağımda kalır. işte bu yüzden mayanın türkiye de de yayılmasını çok isterim.
öğrenilir kardeşim. savaşçı halk olduğumuzdan mıdır nedir bilemedim, düşmanlık etmeyin :) korkmayın. bir deneyin. heyecanlanacaksınız. garanti ediyorum. pc yi para balyasına benzetmeden, sadece gece yatarken “şu, acaba maya da nasıl yapılır.” diye merak etmeyi hedefleyin. serserilik yapmak için en uygun medya da olduğumuzu aklınıza getirin.
saygılar, adnan bey. umarım evlatlarınız da sizinle aynı fikirde olup, süper işler ortaya çıkartabilirler.
Cvp
maya ya heveslendim bi ara modelleme araçları maxteki gibi rahat değildi.arayüzü çok karışık geldi bıraktım.Eğitim dvdlerinin çoğunda illa script yazıyorlar.Sanki normal yollardan olmuyormuş gibi.Programcı olmak istesem zaten 3dyle uğraşmazdım.Script eğitim dvdsi satmak için heralde böyle birşeylere başvuruyorlar diye düşündüm ve bıraktım.Ama hala daha kurup el atasım geliyor.
Cvp
ilker kardeşim sanırım benimle aynı fikirleri olan birini gördüm bu forumda. bende 3-3.5 yıldır maya ile uğraşıyorum yaptığım şeyler gerçekten sınırlı e bende senin gibi geceleri yatarken bazen aynı şeyleri düşünüyorum. bende moda öğrencisiyim profesyonel olarak belkide bana çok az şey katacak hayatımda.
fakat çok kızıyordum programa, tutoriallerde yapılan şeyleri neden bende yapamıyorum aynı adımları attığım halde diye. fakat dediğin gibi çok küçü ayarlar programı bir sihir kutusuna döndürüyor. hala geceleri yapacak bi işim yokken programı açıp bişey yapamayınca kafamı duvarlara vuruyorum ama. senin yazını okuduktan sonra birşeyler değişecek sanırım.
blendere gelince ben varlığından haberdardım fakat 3-4 hafta öncesine adar hiçbişeyinden haberim yoktu. sıkı bir araştırmaya girdim ve 2. önceliğim oldu.
fakat ben hobimi mantıklı sınırlarda tutmaya çalışan biri olarak yeterince tatmin olamıyorum. sadece bu sektörü para makinası olarak görmek değil daha fazla zaman ayırmak için sektörün içinde bulunmayı düşlüyorum.
yeniden fikirlerini bizimle paylaştığın için çok teşekkür ediyorum artık bilgisayarın pover tuşuna basınca daha farklı bakacam bu türden programlara.. herkese çalışmalarında başarılar dilerim...