Maya salyangoz yapımı

Maya salyangoz yapımı

wozzy

Arkadaşlar aşağıdaki modeli yapıcam ama kabugunu bir türlü yapamıyorum.

Nasıl ve ne şekilde yapabilirim?

Teşekkürler.

[img]http://img139.imageshack.us/img139/4050/goruntu015lz3.jpg[/img]

2008-01-08 21:00:26

Cvp

romeodesign

takıldığın model mi? texture/shading mi? tam anlamadım ancak...

öncelikle kabuk ile gövdeyi ayrı modelle sonra bunları combine edersin. kapaca geometrisini oluştur kabuğun polygon ile sonra o girintili kısımların edge sayısını arttırabilirsin insert edge loop tool ya da split polygon tool ile...

2008-01-08 13:16:16

Cvp

Hazaro

En mantıklı çözüm örme tekniği olacaktır.
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&r=413[/url]

Bu ders nekadar Max te yapılmış bir kafa modeli olsada örme mantığını anlaman için güzel bir ders,Ayrıca mantık tamamen aynı..Farklı yolarıda mevcut Box üzerinden çıkıntılarla kes biç edge ekle şeklinde...Bunu gösteren birders yok ama kendi başına deneyerek yolunu bulman senin için en güzel i olacaktır böylece daha sonra yapacağın bir çok model senin için daha kolay ve anlaşılır olacaktır...

2008-01-08 14:47:59

Cvp

wozzy

Teşekkürler Hazaro.

Çalışmaya başlayayım. :D

2008-01-08 17:12:37

Cvp

nimo

yardımcı olacaktır diye düşündüm http://www.mayatraining.com/freestuff_Section.asp?category_name=Tutorials

2008-01-09 12:58:53

Cvp

wozzy

[img]http://img84.imageshack.us/img84/1663/41213832wg7.jpg[/img]


[img]http://img151.imageshack.us/img151/8719/44480153rd7.jpg[/img]

Evet arkadaş biraz uğraştım. Arka tarafını yaptım. Nasıl acaba? Doğru mu gidiyorum?
Düzeltmem gereken yerler var mı?

Salyongozun spiralini bakalım nasıl yapcaz. :D

2008-01-10 04:15:07

Cvp

romeodesign

edge ler çok sık bu şekilde çok zorlanırsın...modelin esas şeklini smoth ettiğinde almalı...

çok daha az polygon ile kabuğun ana geometrisini oluşturmayı denemelisin smoth ettiğinde ne tepki verdiğine bakar ve girinti çıkıntı oluşturmak istediğin yerlerdeki edge sayısını arttırırsın...

çok daha kolay olacaktır...baştan yapman gerek gibi geldi bana...

2008-01-10 08:16:13

Cvp

zErOnE

Bi silindir çıbık yapsak bir ucu kalın diğer ucu ona istinaden ince.Sonra deformer kullansak 360° döndürüp içerde kalan faceleri silip dış kısımdaki vertexleri merge ederdik...hayat ne güzel olurdu değilmi :)))

2008-01-10 11:13:44

Cvp

wozzy

[img]http://img443.imageshack.us/img443/38/46780765hi0.jpg[/img]


[img]http://img443.imageshack.us/img443/7692/63690663ey9.jpg[/img]


Evet arkadaşlar ön tarafı da böyle yaptım. Sizce iyi gidiyor muyum? Final ödevim. :)

2008-01-14 20:28:03

Cvp

wozzy

Hadi arkadaşlar beraber bitircez bunu. :)

Alt tarafa geldi sıra. :)

2008-01-17 01:11:04