smooth bind ve deformasyon
smooth bind ve deformasyon
Uzun zamandır maya kullanmaya çalışıyorum. Modelleme konusunda fena değil denecek duruma geldim diye düşünüyorum lakin... Yaptığım modele smooth bind yapıp ne zaman deneme yapsam çok fazla deformasyonla karşılaşıyorum.
1-Modelleme yönteminden kayanaklanıyor olabilir mi(Organik için poligon kullanıyorum-subd simulasyonlu)?
2-Eğer modellemeden kaynaklanmıyor ise (ki en basit geometrilerde bile(örnek: düz silindir) deformasyon oluyor ya da etki alanı düşündüğüm gibi olmuyor) nasıl oluyor da oluyor yani?
Re:smooth bind ve deformasyon
tabi burda kemik sistemini iyi oluşturman gerekli iyi bir kemik sistemi iyi sonuç verir eğer bir joinde fazla defarömasyon oluyorsa nesneyi ve kemiklerin hepsini seçip point olayına girip bir kemiğin etki alanını artırıp veya azaltabilirsin boyarak
Re:smooth bind ve deformasyon
teşekkürler hatamı buldum. Dediğin gibi kemiklerden kayanklanıyormuş bi de bind opsiyonlarıyla da oynayınca 0 deformasyonlu hareket aldım tam istediğim gibi oldu valla.