mayada key animasyon
mayada key animasyon
Maya da iskelet sistemi ile yapılan animasyonda
bacak hareket ettşrşldiğinde aynı karede diğer eklemlerinde
key alması için özel bir araç varmı.
Key all gibi.
Cvp
Hmm Aslında yapılabilir.Bildiğim kadarı ile böyle bir şey yok.En fazla o eklemede baştan itibaren key vermek olur.Ama sanırım bozukluk oluyordu sondasında tam hatırlamıyorum.En güzeli mel ile işin çözümüne gitmek.Bunu isteme sebebiniz nedir acb.?MErak ettim...
Cvp
Merhaba.
Sağ eli 20 kare sonra konumunu değiştirip keyledikten sonra 20 frame de sol kolun sol bacağın ve diğer tum aksamların key all gibi bir tool la key almasını istiyorum.NEden mi.Dİyelim ki 100 karelik el animasyonundan sonra bacak ler 100 karede harekete başlasın istersem , elden başka hiç bir uzuv 100 kareye kadar key almadığı için butun eklemin 100 karede bir key almasını isterim ki hareke referansım 100 kare den başlasın.
Bu max de butun objelr veya boneler seçili iken "k" tuşu ile oluyordu.Eğer mayada boyle bir tool yoksa her uzuva tek tek nasıl key vericez.
Teşekkürler..
Cvp
sanırım deneme yanılma ile seçli olan butun eklemlere shift+w tuşu key ekliyor. Ama hiyerarşide bir nesne seçili iken tümüne ekliyen bir mell script lazım.
Cvp
Mayadada bütün davranışlara key verebilirsin. Key vereceğin nesneler seçili iken "s" kısayolu ile keyini ata. Animasyonunu bitirdikten sonra cache de de dosyanın fazla yerkaplamaması için kullanılmayan key leri EditDelete by all type delete static keys komutuyla sil. "s" kısayolu seçili olan nesnede hangi davranışlar key alabiliyorsa onlara key atar. Anladığım kadarıyla böyle bişi soruyordun. Kolay gelsin [:)]
Cvp
bir hiyerarşi de herhangi bir nesneyi seçtiğin zaman up tuşu o hiyerarşideki birbirine bağlı nesnelerin tamamını seçiyordu. Bunuda eklemek istedim. Kolay gelsin tekrardan.
Cvp
[:)] Pardon yaa mayada kontrol ettimde aklımda "static keys" diye kalmış "static channels" olarak düzeltmek istedim.[:)]
Cvp
Murat teşekkür ederim.
Yani up tusu ile hiyerarşiyi seçip s tuşu ile key liyor.
Tesekkür.
Cvp
Kolay gelsin [:)]
Cvp
mayada bu tür işlemeri "karakter set" oluşturarak sağlarsın. kontrolleri tek tek keylemek çok zaman alan ve de kafa karıştırıcı bir işlem olurdu. "karakter set" (animasyon menusunden ulaşabilirsin) aracılığıyla karakterinin tüm kontrolerini istersen bütünüyle istersen guruplayarak iç içe hiyerarşiler halinde düzenleyebilirsin. daha sonra; "karakter set" açık haldeyken "s" tuşu kullanılarak, istenilen karede, ayralanmış kontrol hiyerarşisine bağlı karakter kontrolerine otomatik olarak anahtar atanmış olur.
maxde de işlemler aşağı yukarı aynı.