Poligon gizlemek
Poligon gizlemek
Merhabalar, maya kullanmaya başlayalı fazla olmuyor ve birşeyler modellemeye çalışıyorum, programın kullanımı hakkında birkaç yere takıldım, bazı sorularım olacak,
1. obje seçiminde seçim kutucuğunun değdiği her cisim seçiliyor, sadece tamamen bu kutunu içine giren cisimleri seçmek nasıl oluyor?
2. face ya da obje seçiminde seçili olan nesnelerin tersini seçmek (invert) nasıl oluyor?
3. objenin face modunda seçili faceleri gizleyip çalışabilirmiyiz? obje gizlemeden değil, face gizlemeden bahsediyorum.
Cvp
1.si iç içe fazla objen varsa bunu 4 e basıp edgeler halinde gorerek secebilirsin.diger turlu Window > Outliner´ı kullarak daha rahat secim yaparsın (eger sahnende fazla objen yoksa ve nesnelere isim verdiysen)
2.si şeçtikden sonra edit >invert selection
3. olarak sectigin facelerin kalmasını digerlerinin se gizlenmesini saglarsın.Face leri sectikden sonra sahne içerisindeki Panel >Isolate Select > View selected ´ ı kullanabilirsin.
Cvp
Cevaplar için teşekkür ederim, iyi çalışmalar.
Cvp
slm objeleri Layer olarakta saklaya bilirsin.
Layeri açıklayayım Eğer objeyi layer içine saklarsan layeri kapattığında objen gözükmez. Objen Gözüksün ama seçilmesin diyorsan yine layerla yapabilirsin Seçtiğim obje Wireframe Gözüksün ama seçilmesin diyorsanda yine layerla yapabilirsin. Kolay gelsin