Araba renderi

Araba renderi

_Psycho_

Öncelikle merhaba diyorum arkadaşlar çünkü bu mesaj bu foruma attığım ilk mesaj olacak:)
Şimdi soruma geçeyim hemen. Ben Maya da NURBS kullanarak modellediğim bir arabayı Mental Ray´de HDRI kullanarak render etmeye çalıştım ama durum pek iç açıcı olmadı. İlk denemelerim sonucunda alabildiğim en iyi sonuç burda:
http://img61.exs.cx/img61/9421/x9wcar.jpg

1- Arabanın üzerindeki yansımalar küçük üçgenler şeklinde ve bunlar oldukça kötü gözüküyor.
2- Ön camdaki yansıma çok düşük çözünürlükmüş gibi görünüyor.
3- Yerdeki noise.
Mentral Ray kullanmamış olsanız bile Final Gather veya GI kullanmışsınızdır bir şekilde. Nerde hata yaptığımı söyleyebilirseniz çok sevinirim.
Şimdiden teşekkürler....

2008-08-03 00:09:42

Re:Araba renderi

tcay

yansıtıcı mep kullandınmı bilmiyorum ama sadece ref.değerini artıtmak çözüm olmuyor bazen mayanında kendin yansıtıcı mapları var ref. colora bunlardan birini yani işine yarıyanı küresel yansıtma arka plan yansıtma ,düzlemsel yansıma mapları var bunları kulan ama Mentral Ray kullandığın için onun kendi mapları var bunları deneyerek sonuç alabilirsin

2004-12-08 12:51:00

Re:Araba renderi

_Psycho_

Abanın kaportasının üzerinde erafın yansımasını görmek için kaplamaya yansımasını istediğim manzaranın mapını verirsem ekstra bi ayar yapmam gerekir mi? (Raytracing´i aktif etmek gibi)
Sorduklarımdan da anlayabileceğiniz gibi render konusuna oldukça yabancıyım. Şu ana kadar hep modelleme ile uğraştım.
Bana özellikle GlobalI, FinalG ve Raytracing üçlüsünün temel olarak ne yaptıklarını söyleyebilirseniz memnun olurum. Internette gördüğüm tutoriallerde pek Raytracing kullanıldığına rastlamadım hep aynı FG ve GI kullanıyorlar acaba bu ikisi onun yaptıklarını da yapıyor mu?

2004-12-09 21:50:14

Re:Araba renderi

tricecold

HDRI mapin atandığı küre çok küçük, bunu büyültmelisin böylece renk karmaşası azalacaktır. aslında GI ı kapatabilrisin bana sorarsan çünkü GI daha çok ışığın bir çok yüzeyden yansıması ile masa altı vs gibi yerlerin aydınlatılmasında kullanışlı oluyor, tabii eğer Mental Ray ile çılgın efektler( bir duman içinde geçen ışığın dumanı bölerek ve rengini alarak dfaha sonra oval bir cama çarparak kırılması sonucu oluşan ışık oyunları) yapmayacaksan, birde GI sız dene, birde HDRI Dome kullanmadan önce şöyle 2 üç tane beyaz, ve incendesi full olan plakalar koy üstüne arabanın, hani fotoğrafcılar koyar ya şöyle sanki ışığı dahıtmak için, o şekilde bir iki renderi başarılı al ondan sonrada HDRI Dome u ekle bakalım ne olucak.

2005-01-15 11:28:14

Re:Re:Araba renderi

StaNLy_

[quote=295] Yazan: tricecold

HDRI mapin atandığı küre çok küçük, bunu büyültmelisin böylece renk karmaşası azalacaktır. aslında GI ı kapatabilrisin bana sorarsan çünkü GI daha çok ışığın bir çok yüzeyden yansıması ile masa altı vs gibi yerlerin aydınlatılmasında kullanışlı oluyor, tabii eğer Mental Ray ile çılgın efektler( bir duman içinde geçen ışığın dumanı bölerek ve rengini alarak dfaha sonra oval bir cama çarparak kırılması sonucu oluşan ışık oyunları) yapmayacaksan, birde GI sız dene, birde HDRI Dome kullanmadan önce şöyle 2 üç tane beyaz, ve incendesi full olan plakalar koy üstüne arabanın, hani fotoğrafcılar koyar ya şöyle sanki ışığı dahıtmak için, o şekilde bir iki renderi başarılı al ondan sonrada HDRI Dome u ekle bakalım ne olucak.[/quote]

arkadadolarıma katılıyorum..ßenimde ßildiqim kadariyla HDRI mapin atandığı küre çok küçük..ama qüzeL ßi calisma olmus eline saqlik...

2008-08-03 00:09:42