Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
Arkadaşlar kolay gelsin. [G5] Bir kaç sorum var Maya ile ilgili (Max´ten Maya´ya geçiş yapmak istiyorum da). Bu forumun eski başlıklarını araştırdım ama bulamadım.
1- Viewport ekranında kalabalık sahnelerin daha rahat döndüğünü duymuştum, diğer programlara nazaran. Doğru mudur?
2- GeForce2 MX200 ekran kartı bunu kaldırır herhalde?
3- Maya ile ilgili yerli-yabancı tutorial linklerini burada yayınlayabilir misiniz?
4- *.dwg ve benzeri AutoCAD dosyalarını desteklemiyor herhalde?
5- Son olarak neden mimari çizim yapan fazla Maya kullanıcıları yok. Niye en çok Max´te mimari çizim yapılıyor.
Çeşitli filmlere bakınca çok şahane Mimari sahneler görüyorum ( Maya ile yapıldıklarını sanıyorum ). Ama internette pek fazla rastlamadım Maya ile çizilmiş mimari tasarımlar.
Herkese Teşekkürler arkadaşlar.
Re:Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
> mayanın viewport ekranları opengl kullanır.. Kalabalık sahnelerin rahat dönmesi biraz donanımın ile direkt orantılıdır.
> Geforce2 mx200 ekran kartı ile maya da ne yapacağın önemli..basit geometrik şekiller için uygun.ama hepsi okadar.
> maya tutorialleri için yerli olarak tr3d bulunmaz bir türkçe kaynak.
yabancı linkler :
www.highend3d.com/maya/tutorials
http://www.learning-maya.com/tutorials.php
http://www.maya3d.dk/links/tutorials/
http://www.tutorialfind.com/tutorials/3dsoftware/maya/
http://www.alias.com/eng/community/tutorials/index.jhtml
http://www.jackals-forge.com/tutor.html bulabilirsin..
internette küçük bir araştırma ile bir çok tutorial bulursun.
> Maya da Autocad dosyalarını destekler, ama önce plugin manager kısmından ilgili bölümü aktif etmen gerek..dxf ve dwg import ediyor.
> mimari çizim için sanırım max daha kolay, bunu max ile mimari çizim yapanlara sormak daha doğru olur.max te yaptığın herşeyi maya da fazlasıyla yapman mümkün.(max çılar kızmasınlar)
başka sorun :)
Re:Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
Bilgiler için sağolasın. [G5]
Re:Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
hehe mayada mimari cizim yapıyorum ben su an:)max e nazaran mimari cizim mayada daha fazla zaman alıyo.Aslında max teki obje olcusunu girerken ki +,-,/ olayları mayada da olsa muthiş olurdu.Bide her vertexten snap le yakalama olayı.Bide max te ki kolay ve hızlı render alamıyosun o yonden biraz sıkıcı ama genede maya iidir sen bakma:)
Bu arada arkadaslar G.O.R.A da maya kullanıldı dergide okudum:)
Herkese ii çalısmalar...
Re:Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
öncelikle [url]http://www.maya3d.dk/links/tutorials/ [/url]bu link maya tot.database istediğin tot. burda bulabilir ve araştırabilirsin
maya daha çabuk viewportu dönderiyormu ona fazla dikkat etmedim doğrusu ama max´taki gibi takılmalar olmuyor
maya mimari açıdan fazla kullanılmamasının nedenleri -2d çizim araçlarının kullanımı biraz daha zor ama bu olayı şöyle rahat bir şekilde giderebilirsiniz r.croes veya auto cadta 2d çizip mayaya atmak maya zaten bunlara kendi splineleriymiş gibi davranır yani 2d çizimi bu pro. bitirip mayaya atıp gerisini getirmek yani bir nevi bunları poli tabanını mayada vermek
-birde maya nesne çizerken nesnenin pivot noktsını gridin(0,0,0)koyması yani direkt ordan yaratması tabi bu fazla sorun olmaz sonucunda transformasyonlarla rahatlıkla yerleştirebilirsiniz birazda matamatik girer olaya o kadar sonucunda diyelim bir cam boşluğu yratacaksın duvara iki nesneyi çizip ölçülerini verip snap yardımıyla alt köşeleri çakıştırıp ondan sonra maxta olduğu gibi move yapıp taşıyacağın eklenti miktarlarını girersin tabi birde max gibi autugrid diye bir özelik yok ilk başlarda can sıkar sonra alışılır
-maya yapılan her poli hareketi photoshop gibi historiye alır
buda çok büyük avantajdır örneğim bir yerdeki ext. veya catı beğenmedin hemen sil geri dönüşüm korkusu yok
-maya convert işlemlerindede baya hasastır örneğim sen nurbs modelemeyle yola başldın artık polinin nimetlerinden yararlanmak istiyorsun convertle poliye ama güzel istedğin gibi dörtken poli veya istersen üçken poli arzu etiğin gibi max bu konuda insanın elini ayağını bağlıyor convertledğin zaman kendisi hemen abuk sabuk con. ediyor maya ise arzuya göre
-mayada bir anim. render alırken maxtaki gibi değildir kendi bönyesinde haleder yani bir render penceresi açılmas aşağıdaki scripten takip edersin render alırken mayayı simge haline getir başka bir programda diledğin gibi çalış
-maya map olayında sınırlayıcı değildir yani slotun bitmez birde
örneğim maxta diğelim diff. noise atın noisenin renklerine yanlız map atıyabilirsin mayada ise noisenin istediğin rengine sıfırdan bir malzeme üretebilirsin yani map ve matariyal kısıtlaması yoktur harmanla harmanla kullan
-mayada açtığın uvw mapı hemen photoshop diline cevirip psd formatında kaydedebilirsin
bunlar şu an aklıma gelenler yani artılar ve eksiler tabiki modelemeyle ve malzemeyle ilgili tabi mayanın gerçek gücü ani ve dynamikstir bence
dwg. dxf. obj. destekler
saygılar
Re:Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
gene dokturmussun dostum eline saglık[G22]
Re:Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
tcay max ile karşılaştırmalı anlatman güzel ama bir kısmı maxte de var bunların. şu sıralar bende maya dersleri yazmaya başlıyorum (duyrulur)
"-maya yapılan her poli hareketi photoshop gibi historiye alır"
bu olay güzelmiş... peki buna nereden ulaşıyoruz...
"-maya convert işlemlerindede baya hasastır "
Bildiğim kadarı ile edit edilmiş bir poly cismi Nurbs cismine çevrilmiyordu. bunda bir gelişme var mı ?
"-maya map olayında sınırlayıcı değildir yani slotun bitmez birde
"
slot birmesi olayı maxte de sınırsız ama neyse
"-mayada açtığın uvw mapı hemen photoshop diline cevirip psd formatında kaydedebilirsin"
buda oldukça iyi bir özellik imiş.
Re:Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
convert olayı muhhiş itmiş bir objeyi ister nurbs ister poly ister subdiv e cevir her turlu kolaylık sağlanmıs.Bu yonden cok ii olmus.
Re:Maya ile ilgili öğrenmek istediklerim.
maya yapılan her poli hareketi photoshop gibi historiye alırbu olay güzelmiş... peki buna nereden ulaşıyoruz...
buna parametrik olarak ulaşmak için hemen sağ taraftaki att. ulaşabilirsin ama bunları silmek için örnek bir extrude etkisini silmek için window>hypergraph>graph>input and output connections seçtiğin zaman seçili olan nesneye uygulanan bütün tooları gösterir istedğini seç ve sil veya parametrelerine gir hypergraph maxtaki sematik olayıdır
-şimdi convertlerde yaptığım bir deneme veya gözlemi anlatmak istiyorum bir poli nesnesi direkt nurbs tabanı uygulayamıyorsunuz bu şu an ne mayada nede maxta var ama bunu yapmanı yolu maya ve maxta var poli nesnesini nurbsa çevirmak için önce çizgisel bir taban kazandırmak gerekli bunun için adımlar
maya>poli nesnesi>polygons to subdivide>subdiv to nurbs olay bu
max>poli nesnesi>conver patch>convert nurbs
şimdi yaptığım gözlem şu maya ve maxta segmentleri5,5,5 bir box yaratım iki boxsada yukardaki işlemleri uygulayıp nurbs yaptım
sonuç
maya hızlı birşekilde yaptı ve tam nurbs diline çevirdi toplam 12 surface yani yüzey yarattı
max patch yaptıktan sonra zaten yama sayısı baya arttı ha buna turn patch uyguladıktan sonra yapsaydım belki olmazdı nurbsa çevirdğim zaman program kapandı kapanacak 1 -2 dakika bekledi ve saçma sapan ve bürsürü nurbs eğrisi yaratı ve işlenemiyecek bir hal aldı
tabi bir poli nesnesini nurbsa çevirmek akıl karı değil o kadar ama yaptığım bir gözlemdi bıu
ikinci gözlemiki nurbs nesnesi 3 circleden oluşan loftla ürettiğim nurbs nesneleri bunlarıda poliye çevirdim
maya bana dediki dönüşümde neler yapmak istersin 4 kenlerlemi 3kenlerlemi ne kadar yoğun olsun poligon sayısı ve istediğim gibi convertledim düzenli bir şekilde
max kendisi convertledi turn poliden bir verim alamadım daha çok poligon üretti ama sonuç o kadarda iç karartıcı değildi ama benim istedğim gibi değildi
kimse yanlış anlamasın ben max kötülemiyorum veya mayayı övmüyorum yaptığım gözlemleri açıkladım belki bilmedğim ayrıntılar vardır
slot bitmesi olayı maxte de sınırsız ama neyse
doğru diyorsun drakon ama bunun için malzeme kütüpanesi yaratacaksın veya slotları resetleyeceksin veya nesneye tektek ıd atayacaksın yani benim demek istedğim mayada böyle bir sınır yok bu zaten önemli bir kavram değil en önemli kavram mayada map ve metariyal kısıtlamasının olmaması ayrıyeten mayadada malzeme kütüpanesi yaratabilirsiniz ayriyeten ışık kütüpaneleride yaratabilirsiniz
hatta ışıklı bir sahnede ister olan ışık görüntüsüyle istersenide standart görüntüde çalışabilirsiniz
mayada açtığın uvw mapı hemen photoshop diline cevirip psd formatında kaydedebilirsin"
evet yaratığınız uvw map olayını create psd dedğiniz zaman yapıyor hatta bu psd formatında color,bamp specolor v.d hepsini birden aynı psd dosyası içinde ayrı layerlerle açmak mümkündür yaratığınız uvw mapı maxtaki unwrap gibi düzenliyebilir değişik jpek gif gibi formatlardada kaydedebilirsiniz
saygılar