Nasıl Boolean yapılır?
Nasıl Boolean yapılır?
Selamlar tekrardan herkese...
Ben poligonal bi modelleme yapıyorum. bi şekilde boolean yapmam lazım. bi objeyi seçip polygons>booleans>union yaptığımda bana en az iki argument seçmem gerektiği ve şu anda bir tane seçili olduğunu söylüyo.
iki obyeyi seçip aynı işlemi yaptığım anda iki objede gözden kayboluyo ama pivot yerinde :)
ne yapmam lazım nasıl yapılır bu booleans olayı? aydınlatırsanız minnettar kalırım...
hadi kolay gelsin herkese...
Cvp
Objelerde topoloji hatasi varsa soyledigin olabiliyor. Objelerin kapali yuzeyler oldugunu tekrar kontrol et. Basit kup ile her iki objeyi de boolean ile test et, hata hangisinde oldugu ortaya ciksin. Kimi zaman maya bazi modelleri begenmeyebiliyor o da ayri bir mevzu..
Cvp
bunu pek anlayamadım ben yaw...
diyelim ki iki tane polygon küpüm var biri büyük birü küçük. boolean yapmak demek küçüğü büyüğün üzerine getirip büyük üzerinde küçüğün boyutunda bi oyuk yaratmak demek diye biliyorum.
eğer bu doğruysa nasıl yaparım boolean işlemini adım adım, ilk önce hangi objeyi seçmek lazım, union, different, insertection ne demek, ne işe yarıyolar tam olarak. beni bu konuda aydınlatırsanız çok mutlu olucam.
şimdiden teşekkürler herkese, kolay gelsin...
Cvp
kısa bir video hazırladım. aşağıdaki linkten indirebilirsin.
http://www.hemenpaylas.com/download/47384/boolen.zip.html
codec : xvid
kolay gelsin.
Cvp
sayın tankut erinç´i dinleyin derim+ oyuk açılacak parçayı önce seçin enter´a basın. ardından shift select oyuk açacak parça, enter´a basın. booleon difference yaptığınızda artık olması lazım.
aslında bu enterlara´da gerek yokta. böyle yapanlarda var.
saygılar.
Cvp
evet oldu. çok teşekkür ederim... kolay gelsin...
Cvp
Haklisiniz, cevabim biraz karisik olmus olabilir. Boolean yaparken Brassi´nin sade ve net olarak soyledigi gibi once ana geometri, sonra de delik acacak/eklenecek/kesisecek geometri secilir sonra da operasyon yapilir (veya once operasyon secilir, maya sirasiyla parcalari ister parca1 , enter, parca2, enter seklinde).
Boolean zaman zaman gereklidir ama ilerde problem olabilecek parcalar da ortaya cikartabilir, cunku Maya bir kati modelleme programi mantiginda calismaz. Parcalarin kaybolmasi genelde parcalardan en az birinin baslangicta sorunlu olmasindan kaynaklanir (tarihce veya topoloji nedeniyle).
Cvp
boleon´dan sonra açıkta kalan edge´leri birleştirmek çok uzun olabiliyor. birleştirmezsek zaten smooth hali çok alakasız yüzeyler oluyor. bunun yerine ben artık yüzeyi birail kullanarak hazırlayıp polygon´a çeviriyorum(yada brial menüsünde direk polygon olarak çıkart diyorum). böylece her haliyle quad bir yüzey oluşuyor. bunu extrude edince daha az çabayla(booleon´a göre) istediğim oluyor.
saygılar
Cvp
tuncays´ın emeğinede teşekkür edelim buarada.
Cvp
bu yüzden en güzeli powerboolean sitede aratmanızı tavsiye ederim...