viewport problemim var
viewport problemim var
bir obje modelledim, sonra unwrap ettim bir de farkettimki. başlarken dikkat etmediğim için obje yamuk. yani left viewportta hiçde soldanmış gibi değil gayet perspektifdenmiş gibi, öne daha yakın hatta.Front viewportta is yandan görüyorum, yan viewport gibi kullanmışım onuda. işin kötü tarafı objeyi perspective viewportta döndüğrüğüm zaman bütün viewportlarda fıldır fıldır dönüyor obje, yani anlayacağınız viewportların vitamini fazla geldi kıpır kıpır oldu arsızlar. nasıl zaptedecem ben bu viewportları? dursunlar eskisi gibi de solumuzu önümüzü tepemizi bilelim.
(reset yaptım düzelmedi)
Re:viewport problemim var
bir print screen atarmısın ...
Re:Re:viewport problemim var
tabii ki atarım. şimdi viewportlan fıldır fıldrı dönmüyor artık. ama hala unwrap ettiğim vakit. left/right kullandığımda hiçde left/right alamıyorum. böyle ince çomaklar var sadece. sanki line unwrap ediyormuşum gibi.
bu daha iyi anlatacaktır kesin
şimdi objenin içinde bulunduğu turuncu kutu ile obje farklı açılarda olduğu top viewport ve perspective viewport dan rahatlıkla gözüküyor. obheyi bir şekilde düzeltmek durumundayıp çünkü unwrap edince bu sebepden dolayı tatsız oluyor.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/7bXw9lPLK.jpg[/img]
Re:viewport problemim var
Valla söylediklerinden fazla bir şey anlayamadım. iyiki "printscreen" atmışsın :) Turuncu kutu dediğin şey uyguladığın UVW mapping değiştiricisinin gizmosudur (etki alanı). Gizmo´yu UVW mapping değiştirici üzerindeyken solundaki ok tuşu ile açarsan gizmosuna ulaşabilirsin. "Rotate" işlemiyle istediğin açıya getirebilirisin.
İyi çalışmalar
Re:viewport problemim var
:) teşekkür ederim kalimba. ama olay o değil. gizmoda değil olay. benim problemim....dur ben birinize .max dosyasını yolliyimde inceleyip anlatsın isterseniz, hiç kitap okumadım küçüklüğümde şimdi ancak "bana su verdi" falan diyebiliyorum;)
Re:Re:viewport problemim var
[quote=9834]:) teşekkür ederim kalimba. ama olay o değil. gizmoda değil olay. benim problemim....dur ben birinize .max dosyasını yolliyimde inceleyip anlatsın isterseniz, hiç kitap okumadım küçüklüğümde şimdi ancak "bana su verdi" falan diyebiliyorum;)[/quote]
Eğer gizmodan değil ise cismin etrafındaki turuncu renkteki spline´lar ile çizgiğin kutu şeklindeki çizgileri silersen problem çözülecektir. :)
Mapping olarak box seçmişsin ve o turuncu dediğin şey bir gizmodur. Herhangi bir şekilde kaymış. UVW mapping´de bunu ayarsal olarak yapabiliyormusun o konuda bişey söyleyemiyorum. Ama gizmonun iki eksendede bilerek veya bilmeyerek döndüğü belli. Tekrar silip uygularsan düzelecektir büyük ihtimalle :)
Ayrıca söylediklerini anlatamadın falanda demedim. Sadece ben anlayamadım dedim.
Tekrar kolay gelsin.
Re:viewport problemim var
ne spline ? *ıslık çalarak tavana bakma smiley si* :P
problem şu ki, cismin kendi bounding box ı kaymış. cismin bounding boxını değiştirmek istiyorum:)
Re:viewport problemim var
vikkie arkadaşım sorun mapping değilde model olduğunu varsayalım o zaman.
Öyleyse editablepolygon subobject>>element seçtikten sonra rotate işlemi ile düzeltebilirisin. Eğer bir kaç element var ise
hepsini seçip çevirmelisin.
Kolay gelsin.
Re:viewport problemim var
teşekkür ederim, işe yaradı:)