Tel Kafes Sisteminde Render
Tel Kafes Sisteminde Render
Ouşturulmuş olan bir dağ topağrafyasını düşünelim tel kafes(wire) kısmı materyal editöründe işaretli iken tam istediğim gibi tel kafes görüntüsünde render yapabiliyorum?Tam istediğim gibi demiştim dimi fakat öyle değil.Ben dağın kuzey yönünden baktığımda güney yamaçlarını görmek istemiyorum (wire işaretli iken) ,bu İşlem bir box´sda gerçekleştirilebiliyor. yani box´ın görünmeyen vetexlerini bağlayan edgeler (wire) tel kafeste görünmüyor.
fakat dediğim gibi ben bunu bir box´da değilde karmaşık bir topağrafyası olan bir dağda yapamıyorum.
Re:Tel Kafes Sisteminde Render
Muhtemelen, wire`ın yanında duran , 2-sided kutucuğunu da işaretlemişsin. Onu kapatırsan , istediğin görüntüyü alırsın. Şimdi denedim, bende sorun çıkarmadı..
Re:Tel Kafes Sisteminde Render
hayır sorum bu değildi benim istediğim kuzey ymacından baktığımda wire işaretli olmasına rağmen güney yamacında ;wire işaretlenmediği bir durumda ki göremediğim yerlerin de ;wire işaretli iken tel kafes tarafından filtrelenmesi mesela güney yamacında yani dağın arkasında bir ev var diyelim bu evin de wire işaretli iken görünmemesini istiyorum böyle bir şey varmı sevgili mimar kardeşim.
Re:Tel Kafes Sisteminde Render
Sahneyi tam anlayamadım ama evi saklayabilirsin. Bir resim gönderirsen daha net yorum yapılır.
kolay gelsin
Re:Re:Tel Kafes Sisteminde Render
[quote=9690]Sahneyi tam anlayamadım ama evi saklayabilirsin. Bir resim gönderirsen daha net yorum yapılır.
kolay gelsin[/quote][img]
http://www.tr3d.com/dosyalar/74Ceq47VV.jpg[/img][img][img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/74Ceq47VV.jpg[/img]
dağın perdelediği her yerin görünmesini istemiyorum.yani dağın arkasında kalan kısımların[img]
Re:Tel Kafes Sisteminde Render
Kaplama yöntemiyle dene bir de. Yada Vray edgetex gibi birşey vardı, oda senin demek istediğini yapabilir sanırım.
Re:Tel Kafes Sisteminde Render
selammlar
abi senin karşılaştığın sorunla bende çok karşılaştım...
wire muhabbetiyle istediğin sonucu alamassın...(acı ama gerçek)
anladığım kadarıyla hem wire ,hem solid etkiyi tek objede yakalamaya çalışıyorsun.(ben başaramadım)
ben bu sorunu iki objeyle çözüyorum...
mesala bir dağ yaptın, sonra dağ nesnesini shift ´e basılı tutarak scale yap (merkeze doğru) iç içe iki dağın olacak..
dıştakine wire ata ,içtekine ink paint ata (ayarları yapasın) istediğin sonucu alırsın.. tabi sorunlar çıkacak onları edit mesh falan gibi modifer larla çözersin kolay gelsin...
Re:Tel Kafes Sisteminde Render
vray de yapabilirsin vray mtl sectikten sonra difuse map a vrayedges tex atarsan orada wire kafes kalinligini ayarladiktan sonra render alabilirsin...
kolay gelsin
Re:Tel Kafes Sisteminde Render
uvw araçlarıyla bunu yapmak gayet mümkün. uvw verilmiş bir objenin kaplama seçeneği face olursa kaplanan malzeme har face için koordinatlanmış demektir. bu da bir çok yolla solid wire görüntüsü elde edilebilir demek. texture bile kullanılabilir her bir yüzey için. ancak diffuse rengine gradiant ramp verirseniz kaplamaya gerek kalmadan procedural shader ile işinizi halletmiş olursunuz.zaten vraydeki shaderda aynı mantıkla iş görmekte.sadece bazı şeyleri hazırdan yapar ve bizim görmememizi sağlar ama aslında da face kaplaması yoluyla wire görüntüsünü meshin üstüne oturtur. işte bir kaç örnek...
[img]http://img163.echo.cx/img163/9537/wire12nn.jpg[/img]
[img]http://img163.echo.cx/img163/2857/wire25lc.jpg[/img]
[img]http://img163.echo.cx/img163/3684/wire36oq.jpg[/img]
Re:Tel Kafes Sisteminde Render
Sevgili Xless Çizmiş olduğun arabalara bakılacak olursa gerçekten bu işte pofesyonel denilebilecek bir düzeye erişmiş olmalısın .Şimdi beni maruz görerek soruma cevap verebilirmisin Vray nedir.nerede bulunur.3d max´de Vray´a nereden ulaşabilirim Vray bir Plug in Midir.Bir modifier midir.ve ne işe yarar.