g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

oz

selamlar.
yaptığım bir animasyonda vray g.i. kullandım.Yaklaşık 700 karelik animasyonun tamamını tga formatında image sequence olarak aldım.Ancak karelerin bir tutarlılığı yok.her karede ayrı bir lekelenme ve ışık hareketleri oluşuyor.yansıma yapan bazı bölgelerde ciddi titremeler meydana geliyor.

extra ne ayar yapmadım,yada herhangi bir video kompozit programında bunu az derecede de olsa düzeltebilecek bir yöntem var mı?

saygılar

2005-04-02 14:40:18

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

Sabri

abi avi olarak denedinmi? sonucta oda aynı mantık olmazmı 1 sn 25 kareden ,28 sn bi anımasyon 700 kare yapar Xvid codec full bitrate kullansan cok saglam sonuc cıkar tahminimce

2005-03-27 20:55:30

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

oz

yok abi sorun tam olarak o değil..yani lekelerden kastım o değil..tüm kareleri ayrı bir resim olarak alıp combustion´da birleştiririm ben..orda extra efect,color correction için falan..sorunum karelerin birbirini tutmaması..avi resimlerin max içinde (resim demiyim karelerin) birleştirilmesi sonucu çıkıyo ben ise bunu başka programa yaptırmak için bu yöntemi uyguluyorum

2005-03-28 00:28:38

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

Sabri

Anladım abi bende aynısını flasha export ederek yapıyordum image sequence olarak..Ama ben şunu demek istedim sen avi olarak al görüntünü başka bir programlada kareler böl ondan sonra combustion´a at o zaman sorun cıkmaz sanırım..Ulead Video studio programında vardı bu özellik.

2005-03-28 00:40:27

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

Çaylak

tga formatinda ki setup 32 olduğuna emin misin?

2005-03-28 01:05:18

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

j-joey

sanırım Vray G.I. ayarlamalarını elden geçirmen gerekiyor..

2005-03-28 18:15:23

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

cozdas

GI hesapları hızlı olması için istatistiksel temellere dayalı genelde. İstatistik de biliyorsunuz rastgele örnekleme gerektirir. Sonuç olarak GI hesapları restgelelik içerir, bu eğer örnekleme yeterince iyi yapılmadıysa kareler arasında çok fazla tutarsızlığa neden olur.

Mesela nüfusun yüzde kaçının sigare içtiğini bulacaksınız, eğer iki kişiye sorarsanız, ikisinin de sigara içiyor olması halinde "nufusun hepsi sigara içiyor" diye bir sonuca varabilirsiniz. Ertesi gün aynı testi yaparken kazara sigara içmeyen iki kişiye rastlarsanız bu durumda varacağınız sonuç "o gece herkesin sigarayı bıraktığı olacaktır". Günler arasında tutarsızlık olacaktır.

Eğer tutarsızlık istemiyorsanız iki şey yapabilirsiniz.
a) 2 kişi yerine çok kişiye sorarsınız. sapmanın en az olmasını sağlarsınız. tabi 2 kişi yerine 100 kişiye sormak daha çok zaman alır.
b) ertesi gün kimseye sormaz, ilk günkü değeri kullanırsınız.

ikinci seçenekte sigara kullanımının zamana göre değişimini takip edemezsiniz ama sonuçlarınız süper tutarlı olur.

CG için konuşacak olursak, ya GI ayarlarınızı arttırıp daha doğru sonuç alırsınız (ve render süresi uzar), ya da ilk karedeki GI´ı cache´lersiniz, diğer karelerde hiç GI hesabı yapmaz bunu kullanırsınız. çok hızlı olur ama ışıklandırmadaki değişiklikleri gözden kaçırmış olursunuz.

Sizin kullandığınız renderer için GI ayarları ya da cache yöntemlerini helpinden bulabilirsiniz sanırım.

Umarım faydası olur.

2005-03-29 02:52:38

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

oz

Cuneyt Özdaş Hocam.
Çok teşekkür ediyorum.Cevabın içeriği değilde, bende uyandırdığı ışıktan dolayı.Ben istatistik mezunuyum anlattığınız örnekleme yöntemi fazlasıyla bildiğim bir konu.Ama bir disiplinden diğerine atlarken yaşanacak en büyük sorunun işin teorik eğitimi olduğunu herkes bilir.Ben açıkcası g.i. yönteminin esas prensiplerinin olasılık ve istatistikle çözümlendiğini hiç düşümemiştim ki bu çok doğru.Monte Carlo bile vardır ki bu bir dağılım şeklidir.Aynı şekilde linear,exponential bunlar hep istatistikte temel kavramlardır.

İstatistiği birazda cg ortamında bir bakış açısı olarak kullanma fikrini bende uyandırdığınız için çok teşekkür ediyorum.
Saygılar.

2005-03-30 12:53:52

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

cozdas

Bir şekilde cevabımın işe yaradığına sevindim.

"Monte Carlo bile vardır ki bu bir dağılım şeklidir"

Günümüz GI rendererlarının büyük bir bölümü zaten QMC (Quasi Monte Carlo) integration yöntemlerini kullanıyor. Yani rastgele sayılar yerine Low discrepancy (düşük uyuşmazlık) dizileri kullanan monte carlo integration. Photon mapping ya da Irradience cache/map biraz daha farklı ama yaklaşım hep benzer.

Sevgiler.

2005-04-01 14:26:26

Re:g.i.´da animasyon karelerinin uyumsuzluğu?

ömercan

istatitikten anlamayanlar için de bir cevabınız var mı? Ben bişey anladıysam arap olayım..

2005-04-01 15:24:22