Birden çok alpha uygulama
Birden çok alpha uygulama
Selamlar..
Benim sorunum Sahnede birden çok alpha channel atanmış ağaç resmi var. Bunların herbirinin gölgesi farklı farklı ancak örneğin omni koyduğumda shadow map´a yalnızca bir tane map atayabiliyorum ve gölge sadece bir ağacın gölgesi olarak görünüyor. Diğer ağaçların gölgelerini ayrı ayrı nasıl atayabilirim. Özellikle skylight uygularken ..
Şimdiden teşekkür ederim
Re:Birden çok alpha uygulama
raytrace gölge dışında opacity map lerin yere gölge düşürmesini sağlayamazsın. Kütle olarak objenin gölgesi hesaplanır ve opacity map i değerlendirilmez. Seninde söylediğin gibi sadee objenin genel hatları ile gölgesini tek kütle halinde görürsün. Gölge tipini raytrace seçerek sonucu farkedebilirsin (raytrace işlemi donanım hızı ve sahnenin karmaşıklığına bağlı olarak shadow map ten birkaç. kat yavaş hesaplama yapılmasına neden olacaktır)
Re:Birden çok alpha uygulama
Çok teşekkür ederim gerçekten işe yaradı..[:)]
Re:Birden çok alpha uygulama
Diğer ışıklar için problem yok ama skylight için problemi aşamadım bir türlü. Çünkü skylight için raytraced shadow seçeneği yok.. Skylight uygulamalarında alphalı modellerin gölgesi nasıl görünecek bi türlü çözemedim..
Re:Birden çok alpha uygulama
skylight zaten yumuşak gölge anlamına geliyo. Senin opacity verdiğin objenin detayı gölgesinde görünmeyecekki? Bir de, opacity verdiğin iki boyutlu resim kaplı bir plane zaten sky light ta gölgesiz gibi birşey olacaktır. Çünkü tek yönden deil, yarım küre ile ifade edilen dairesel olarak sahneni çevreleyen bir ışık kaynağından bahsediyoruz. Elinde veyaz bir sayfa olduğunu ve havanın kapalı olduğunu düşün. Yani güneş yok. Dik olarak sayfayı yere yaklaştır bakalım gölgesini farkedebiliyormusun?...farkedemezsin. Hacmi yok çünki. en azından yerde gölge bırakabilecek kadar bir alan ile ışığı kesmediğinden eser miktarda gölge bıraksa bile görünmeyecektir.