Levha, Yivler ve Boolean! sorun var!

Levha, Yivler ve Boolean! sorun var!

Patroos

box kullanarak oldukca basit bir mermer lavha hazirladim [G22] amacim bu levhanin arkasina dortgenler halinde dort adet icice incecik yivler olusturmak. yani yarim daire seklinde oluklar olucak. Boolean ile bayagi ugrastim ama nedense, bunun icin hazirladigim silindirlerin yarisini levha icerisine sokarak boolean yaptigimda bazilari yiv olusturmak yerine levhayi sanki dedliyor ve obur tarafin gorunmesine neden oluyor. Bunun bir cozumu varmi.

2005-03-09 03:22:18

Re:Levha, Yivler ve Boolean! sorun var!

drekon

levha üzerindeki segmentleri arttır.

2005-03-05 22:37:08

Segmentleri cogaltmak

Patroos

[quote=8456]levha üzerindeki segmentleri arttır.[/quote]

maalesef baslangicta bunu dusunemedigim icin levha mesh halinde. bu durumda nasil segment sayisini artiracagimi bilmiyorum, eger yapilabiliyorsa tabi [:/] Yani maalesef onumuzdeki levhanin sadece koselerinde vertex var. aralari vertexle manuel doldurmak akil isi degil gibi. Levhayi bastan baslayarak, boxun segmentinini cogaltarak yapmak istedim bu seferde, levhanin sol tarafi kalin sag tarafi ince olmasi (1/4 kadar) gerektiginden, onun hertaraf duzgun yuzeyli, segmenti cok ve sag tarafi soldan kalin olmak uzere nasil yapicagimi bulamadim. Bir de yeniyim bu islerde. bir seyler soyleyebilirseniz sevinirm. tesekkurler

2005-03-06 03:51:29

Re:Levha, Yivler ve Boolean! sorun var!

Problem

Mesh olarak yaptığın levhanın pek çok şekilde segmentlerini arttırabilirsin en basit 2 sini söylemek gerekirse1- Mesh halinde kullanacaksan cut komutu ile poligonlar arasındayeni bağlantılar oluşturabilirsin
2 - çizdiğin cismin üzerine sağ tıklayıp editible poly seçeneği ile poligon modellemeye geçip kenarları seçip connect komutu ile yeni kenarlar oluşturabilirsin.
daha pek çok yol var fakat bunları bir dene.

2005-03-06 04:19:20

Re:Levha, Yivler ve Boolean! sorun var!

xLess

bir objeyi bir objeye boolean işlemiyle çakıştırıyorsan hata varsa tek sebebi ayrık kalan vertexlerdir. az polygon olması bu safhada sorun yaratabilirki eğer cut işlemi ile uğraşıp weld yardımıyla vertexleri kaparsan sorun kalmaz. eğer açık bir vertex kalmışsa boolean YAPILAMAZ! tek sebebi budur ve başka açıklaması yoktur.

2005-03-06 18:40:17

Re:Levha, Yivler ve Boolean! sorun var!

drekon

söylediğin gibi bir levha yapmak zor değil ama...

bol segmentli kutuyu yaptıktan sonra FDD modifieri ile bir kenarını küçültebilirsin.

veya tek kutudan yaptıysan :

slice modifieri uygulayıp > slice´in alt objesi olan "slice plane" nin erini değiştirip sonra "collapse all" diyerek tek tek yen ivertex oluşturabilirsin.

veya :

vertex sub-obje modunda iken sağ alt taraftan "slice" işlemi ile yen ivertexler oluşturabilirsin.

tabii bu söylediklerimi boolean dan önce yapacaksın. booleandan sonra yapacak birşey yok..

2005-03-06 19:10:18

Re:Re:Levha, Yivler ve Boolean! sorun var!

Patroos

tesekkurler arkadaslar, sanirim becerdim
sagolun varolun[G5]

2005-03-09 03:22:18