CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

yılmazguney

Arkadaşlar sık sık yeni konu açarak ve aynı konu üzerinde yazarak sizleri rahatsız ettiysem çok özür dilerim fakat benim istediğim patlama efekti gerçekçi olacak mesela bir topun patlaması veya bir gezegenin bu patlayan cismin parçaları çok belli olmasını istiyorum yani meteor taneleri gibi parçalar dağıtırak belirgin bir şekilde patlama efekti yapmak istiyorum dediğiniz yöntemleri uyguladım fakat onlar kağıt parçaları gibi dağılıyor benim uygulayacağım animasyon için hiç gerçekçi olmuyor.Yukarıdaki istediklerimi nasıl yapabilirim?Ayrıntılı bir şekilde anlatırsanız çok iyi olur.Daha yeni başladım gibi birşey menüleri henüz tam olarak bilmiyorum, o yüzden de anlattıklarınızı anlayamayabilirim.Teşekkürler!!!

2005-02-24 01:22:28

Re:CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

CoDiE

Bizim anlattıklarımızı anlayamayacaksan nasıl uygulayacaksın...

2005-02-22 23:24:39

Re:CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

oz

reactor´de fracture´ı kullan.
onda kağıt gibi dağılmaz belli parçalar şeklinde parçalanır

2005-02-22 23:50:39

Re:CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

Problem

Programın patlama efektine gelene kadar çözmeniz gereken daha pek çok özelliği var , aşama aşama ilerlemeni tavsiye ederim , direkt olarak animasyon ve efekt yapmaya çalışırsan , buradaki tavsiyelerin içinde bulunan terminolojilerin pek çoğunu anlamakta zorlanabilirsin.

2005-02-23 00:38:16

Re:CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

yılmazguney

Ben diyorum ki,biraz ayrıntıya girerseniz iyi olur o zaman anlattıklarınızı anlarım merak etmeyin!

2005-02-23 01:12:23

Re:CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

CoDiE

bir örnek verirsen yapmak istediğin seyle ilgili mesela yüzüklerin efendisinde iki kulede orkların topları ile kale duvarlarına çarptığında duvarın kırılması parçalanması parçaların havada uçması gibimi? yoksa sitede yıkılan duvar diye bir ders var Reacktor´le
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>animasyon>>reactduvar[/url]
onun gibi mi?
birde senin istediğin anim patlama ile ilgilimi(ateş, duman falan) yoksa çarpışma ile ilgilimi(kırılma parçalanma) tam açıklamamışın.

2005-02-23 01:46:21

Re:CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

yılmazguney

Ben yuvarlak hatlarla ilgili bir animasyon yapmak istiyorum.Yani bir gezegenin patlaması gibi ve gerçekçi olarak dağılması yani patlamasını istiyorum.Havaya doğru patlayan gezegenin kayaları veya meteorları dağılacak bunu nasıl yapabilirim?

2005-02-23 17:34:00

Re:CİSMİN GERÇEKÇİ PATLAMASI

CoDiE

ilk önce şunu düşün obje patlayacak ve içinden ufak tozlar ve irili ufaklı parçalar saçılacak Max´in bir objeyi(küreyi,kutuyu vs..)parcalayıp etrafa saçaması içinden kendinden parçalar oluşturması gibi bir seçenek yok etrafa saçılacak parçaların hepsini sen modelleyeceksin (objenin dış yüzeyi değil içinden çıkacak olanlar için) etrafa yayılan parçaların patlama esnasında içinden çıkaracak birkaçtane partikül sistem kullanacaksın.
create=>particle Systems=>super spray´dan bir partikül oluştur.

eğer ayarlarını basic parametres=>particle formation=>

off axis: 90
speread : 0
off plane:0
sperad : 180

şeklinde girersen parçacıkların Z eksenine dik bir plane üzerinde çevresel olarak dağıldığını göreceksin.

particle generation=>particle timing
kısmından
emit start v emit stop değerlerini 0 olarak girersen (yani sadece 1 karede dağılma sağlarsan) tam bir daire olarak yayıldığını göreceksin

alt kısmıda Particle Type kısmında

particle types=>İnstanced Geometry=>instancing parameters

kısmından istediğin objeyi seçip onun dağılmasını sağlayacaksın.

ama

particle generation=>particle quantity=>use total
kısmında verdiğin değer parçacık sayını belirtir yani oraya vereceğin değerde taşın olur o değeri çok fazla abartmamanı tavsiye ederim

genede bu ayarlarla yaparsan aynı taştan aynı şekillerde yayılma gerçekleşir ve yapay durur. Burada birazdaha gerçeklik adına,

particle size, particle speed kısmındaki variation değerlerini yüksek girersen büyüklükleri ve hızları farklı olur

Rotation and collission kısmında

adında anlayacağın gibi

spin speed control=>
spin axis control=>

değerleri ile oynaman yayılan nesnelerin yayılırken dönmelerine neden olacaktır.
eğer;
spin axis control=>user defined;
seçeneği ile dönme miktarlarını ve dönmedeki varyasyonları belirleyebilirsin


farklı ayarlarda farklı değerlerde farklı objeler oluşturursan ve doğru zamanlarda yaymaya başlarsan kaliteli bir anim elde edersin. parçacıklar ile ilgili sıkıntılarını bu mini ders çözüme kavuşturur heralde. genede anlamadığın noktaları sorabilirsin.

bu arada eklemek istediğim birşey daha var
ana objede (yani senin sphere´da) shell modify ile iç yüzeyinide bir mesh ile kaplamalısın ki Parray ile patlatınca onunda iç yüzeyi gözüksün.böylece kağıt gibi dağılmaz.

yaptığını burada gösterirsen daha iyi tartışabiliriz.

sana kolay gelsin...

2005-02-24 01:22:28