POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
Polygon modellemede nesneden boşaltma nasıl yapabilirim?boolean ile değil çünkü boolean belli bir adete kadar boşaltma yapıyor.Daha sonraki boşaltmalarda deforme oluyor.Yardımlar için şimdiden teşekkürler.
Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
yüzeyi uygun bir şekilde ayarlayıp exturude ile aşağı çekmek veya yüzeyi silmek tabi poligon modelemeyi iyi hakimsen olay kendiliğinden biter tabi bu organik olaylar için mimari olaylarda bazen bool. kaçınılmaz olur
Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
[img]http://tr3d.com/dosyalar/653.jpg[/img]
Re:Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
[quote=7487][img]http://tr3d.com/dosyalar/653.jpg[/img][/quote]
bu şekilde yapınca nesneniyi delip geçmiyor.extrude verilen kısmın delinmesi mümkünmü?teşekkürler
Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
[img]http://tr3d.com/dosyalar/658.jpg[/img]
ama bu her zaman işe yaramayabilir !! bence
Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
iki taraftan yüzeyi sildikten sonra iki tarafında edge lerini seçip "bridge edges" i seçeceksin.
Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
Nilüfer´in vermiş olduğu örnek dörtgen formlar çıkarmak istediğinde başarılı. Ancak dairesel formlar çıkarmak istediğinde bu deformasyonu "en aza" indirmenin bir yolu var.
Ana objeden boolean yapılarak çıkarılacak tüm objeleri bir defada ve birlikte çıkarmak gerekli.
Kısaca çıkarılacak tüm objeleri EditMesh modifier ile Attach yaparak çıkartma işlemini öyle yapın. Böylece en az deformasyonla Boolean Subtract yapmış olursunuz.
Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
teşekkürler:)
Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
booleanda mantık kapalı objeden kapalı objeyi çıkarmaktır.eğerki boolean yapılacak objede açıkta vertex kalmış ise deformasyona uramış booleanla karşılaşırsınız. diyelim boolean yatınız aynı objeye bir boolean daha yapacaksınız.o halde boolean yappılan kesişim kenarlarındaki vertexleri tek tek kontrol edip açıkta kalan varsa weld yada cutting-edge ile sorunları halledip ikinci booleana geçerseniz tekrar sorunsuz bir boolean yapabilirsiniz.ama önemle belirtmek isterimki (genelde cut yapılan bölgelerde olur) açık kalmış bir vertex booleanda yüzey oluşmamasını sağlar yani sorunlu olur!
Re:POLYGON MODELLEMEDE BOŞALTMA
Sorduğum sorunun cevabını 3ds max 7 ´ de buldum.Polygon modellemenin "BRİDGE" özelliği kullanılarak yapılıyormuş.Emreşanın söylediği gibi.Bu özellik max 6 ´ da yok. Ya da ben bulamadım.Bilginize.
[img]http://pg.photos.yahoo.com/ph/ygnhan/detail?.dir=6b45&.dnm=3af1.jpg&.src=ph[/img]
[img]http://pg.photos.yahoo.com/ph/ygnhan/detail?.dir=6b45&.dnm=48e1.jpg&.src=ph[/img]
[img]http://pg.photos.yahoo.com/ph/ygnhan/detail?.dir=6b45&.dnm=3e31.jpg&.src=ph[/img]