max 6 deniz

max 6 deniz

gmax

max 6 da deniz nasıl yapılır?

2005-01-18 16:21:08

Re:max 6 deniz

Çaylak

bir box yap , segment sayılarını yuksek tut, noise modifier´i ugula ayarlarıyla oyna ,sonrada uygun kaplamayı material editorde yarat ve ata

2005-01-17 20:10:18

Re:max 6 deniz

Asp!r!N

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler>>modell>>akdeniz[/url]
sitede dersi var... =]
herkese iyi calismalar...

2005-01-18 12:49:09

Re:max 6 deniz

spider

Gerçekçi bir deniz yapmak istiyorsan, biraz uğraşacaksın.

İlk önce bir silindir oluştur, X ve Y eksenlerindeki segmentlerini arttır. Daha sonra buna bir Noise modifier´ı ata. İstediğin bir dğer ver (ne kadar dalgalı olmasını istiyorsan). Bu denizin ana dalgasıydı.

Şimdi alt dalgaları yapmaya geldi sıra. Bunu Material Editör´den yapacasın. Material Editör´den bir slot seç, Diffuse Rengini Siyah, Ambient rengini de çok koyu mavi yap (siyaha yakın). Gölgeleme tipini Phong seç, Specular=60, Glossiness=70 gibi bir değer ver. Daha sonra Bump slotuna gir, Noise malzemesini seç. İstediğin değerleri gir. Regular´ı seç. Daha sonra Noise malzemesinin içindeki slotların herbirine bir Noise malzemesi daha ata. Bu Noise´lerin boyutu daha küçük olacak. Fractal´ı seç.

Daha sonra Reflection slotuna gir. Bitmap´ı seç ve bir gökyüzü resmi yükle. Shrink Wrap´ı seç. Reflection değerine de 75 gibi bir değer ver.

Ufku oluşturmak için de, sahnenin ortasından başlayan açık mavi renkli bir Fog oluştur.

Biraz kaba bir anlatım oldu ama, umarım işine yarar...

Ayrıca, su çoğu durumda cam gibi davrandığından, istersen Diffuse slotuna Falloff malzemesi atayıp, birinci rengi Siyah, ikinci rengi çok koyu mavi bir renk verebilirsin. Bu sahneye daha da gerçekçilik katacaktır.

Eğer denizin üzerinde nesneler olacaksa, Bitmap yerine Raytrace kullanabilirsin...

2005-01-18 16:21:08