Buzlu cam nasıl olur yaaa?
Buzlu cam nasıl olur yaaa?
İnanın saatlerimi harcadım ama bir tek camın arkasındaki nesnenin cama göre kırılışını yapamadım... olmuyo, hep normal camın arkasındaymış gibi duruyor... Bump atıyorum güzel, opicity veriyorum ama bana mısın demiyo! eğer bir bilen varsa noolur bana buradan bir cevap versin.. Koca banyoyu küvet tıkacına kadar yaptım, burda tıkandım...( iş yetişecek de ...)
Re:Buzlu cam nasıl olur yaaa?
hocam madem iş yetişecek sen en kestrmeden bi malzeme ata opacty sini 80 yap al renderini sonra aç photosohu camı seç biraz blur ver hatta az bişeyde noise. valla süpper oluyor..ben genelde böyle yaparım
Re:Buzlu cam nasıl olur yaaa?
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler>>kaplama>>refract[/url]
bu dersteki üçüncü resmi iyi incele: IOR adı verilen : ışığın kırılma oranı istediğin etkiyi verir.
ama bardakta su yoksa gerçek hayatta da o kadar fazla kırılma olmaz.
Re:Buzlu cam nasıl olur yaaa?
Phong tipi gölgelemeyi seç. Diffuse ve Ambient renklerini Siyah yap. Specular=60, Glossiness=70. Extended parameters altından IOR değerini 1,5 yap (camın kırılma indisi).
Diffuse slotuna Falloff malzemesi ata. Üstteki renk beyaz, alttaki siyah olacak şekilde ayarla. Perpendicular / Parallel´i seç. Bump slotuna buzlu camın Bump Map´ini yükle (örneğin Cellular), değerini 15 yap. Refraction slotuna Thin Wall Refraction ekle (cam düz olduğu için Raytrace kullanmaya gerek yok, ama istersen kullanırsın). Blur kısmına 50-100 arası bir değer ver. İstersen Reflection kısmına 10 değerinde bir Raytrace´de ekleyebilirsin.
Kolay gelsin...
ya süper oldu valla...
Arkadaşlar hepinizin aazına salık yaa.. na kadar yararlı oldu anatamam.. bu işin bitmiş halini göndereceğim galeriye... hele ben bir paramı alayım bu işten :) tekrar teşekkürler...
Kolay gelsin