3dsmax7 ve skinning işleminde vertex weight mirror hakkında bilgi yazdım.
3dsmax7 ve skinning işleminde vertex weight mirror hakkında bilgi yazdım.
skin modifieri eklendikten sonra gerekli bone envolope leri ayarladınız.Tabiki simetrinin sol veya sağ tarafında daha sonra da kol için dirsek ve omuz bölgelerini detaylı olarak vertex weight ayarları ile uğraştınız ve bacak diz ve kasık bölgeleri ilede uğraştınız. Sıra bu eziyetin diğer simetrik kısma aktarılmasına geldi.Artık bu mirror komutu ne işe yarar derken, bu işe yaramalı derken, nasıl olduda başardım, verteks weigtleri simetrik kopyaladım.Önce ayarları bitirin mirror kısmını aktif hale getirin yanlız mirror benim modele göre x ekseninde ve yerince de treshold ayarı (treshol vertekx ağırlıklarının simetrinin öbür alanı nı kaplaması için biraz artttırın) yapın ve paste blue vertek to green verteks butonuna tıklayın eğer ayarlar otormamışsa verteks seçimini mause sağ tuşu ile çıkan menüden aktif hale getirip birde öyle deneyin olmadı ise tekrar treshold ve mirror simetri eksenleri ile oynayın..
Eğer modelinizde deformasyon hataları yapıyor ve bunlardan kurtulmak istiyorsanız bu eziyetli bir iş olmakla beraber başka çarede yok gibi.Charracter studio bip mankeni ni modelinize ayarlayın ve skin modifierini ekleyin ve skin modifierini gizmosu nu aktif yapıp ,add bölümünden biped mankeninin her kısmını seçin ve envolope ayarlarını kırmızı en etkin mavi en az etkin olacak şekilde (yeşil ara geçiş) eklem leri ayarlayın. daha dsonra kolu elma toplar gibi yukarı kaldırın ve bakın hangi noktalar çökme veya kötü deformasyon yapıyor tespit edip kolu tekrar düz konuma getirin ve vertex paint ve ya direk verteks seçerek ağırlıklar atayın(bunun nasıl yapıldığını bişliyorsunuz diye kabul ediyorum) sonrakolu tekraryukarı kaldırın bakın deformasyondan az etkilenmesi gereken yerleri az miktar misal 0.1 verterx weight verin veyua vertex paint de ki ayarı 0.1 yapıp (unutmadan paint kısmındaki blending kaldırısanız etkiyi daha çabuk anlarsınız) deneyin .Bu uzun ama kastırıcı sancılı dönemi başarırsanız yukarıdaa anlattığım olayı da eklerseniz modeliniz artık düzgün deformasyonlar yapacaktır. hadi 3d animasyon yapmaya başlayalım diyebilirsiniz....
Re:3dsmax7 ve skinning işleminde vertex weight mirror hakkında bilgi yazdım.
Hala max5 kullandığım için soruyorum,bu iş joint modifierleri de kopyalayabiliyor mu?
Re:3dsmax7 ve skinning işleminde vertex weight mirror hakkında bilgi yazdım.
max 7 ye neden geçmiyorsun bazı plug inlerin mi çalışmıyor.Modelleme aracı çok iyi max7 de haberin olsun.
Joint modifieri nden kasteddiğin bizim şu kullandığımız bone mi.Yani onun joint ini mi kastediyorsun.O halde bir dizi boneyi önce modelin bir bacağı veya klu için ayarla daha sonra o boneleri seç ve mirror toolsunu seç ve simetri doğru gözüküyorsa hemen copy(diğerlerini seçme) ile bir copyası hemen hazır.
Re:3dsmax7 ve skinning işleminde vertex weight mirror hakkında bilgi yazdım.
bilgiler için teşekürler