ışık
ışık
gerçeğe yakınlık daha çok ışıkla mı, yoksa materialle mi ilgili
Re:ışık
modelleme
+
kaplama
+
ışık
+
render
+
.................
gerçekçilik
Re:ışık
ışık+render
Re:ışık
model detayı belli bir yerden sonra artık görülemeyecek kada fazla ise gereksiz. Işık çok önemli. malzemeyi gösterende , objenin formunu belli edende ışıktı. Malzeme ışığa verdiği tepki ile kendini belli eder. malzeme bazı sahnelerde üzerindeki textue ile obje detayını minimuma indirerek dikkati üzerine toplar. Böyle durumlarda (genelde oyunlarda) texture a yüklenmek mantıklıdır. Texture bir nebze ışık ve gölge oyunları gibi bir etki verdiğinden objeye zenginlik katar. Ama render bu işin matematik kısmıdır. Onun gerçeklikle alakası yok. tabiki render etmek zorundasınız ama asıl önemli olan ışıktı. verzir edende rezil edende ışıktır. kırmızı ışıkta durmasını bilin yete. ışık ile ilgili söyleyeceklerim bu kadar.
Re:ışık
malzemenin ışığa verdiği tepki en önemlisi,adına da shader diyolar ki olmassa olmaz...
Re:ışık
benim kişisel fikrim (önem sırasına göre)
- komposisyon
- ışık
- Malzeme + texture
- model
Her aşamada detay gerçekçilik için çok önemli. Mesela alan derinliği, aydınlanmadaki yerel değişiklikler, malzemenin ışığa karşı davranışının değişik yerlerde fark göstermesi (shininess, specularity map vs.), ve modelin biraz kusurlu olması gibi.
Ama hangi detayların olacağı, onların nasıl olacağı çok önemli. Sonuç olarak ne kadar gözlem o kadar gerçekçilik. CG ile doğa dışı görüntüler almak çok kolay ve kaçınılmaz: bu nedenle doğadakinin aynı görüntüyü üretmek için doğadaki görüntüde neler olduğunu bilmek ve elimizdeki araçlar ile onları yakalamaya çalışmak lazım. Çok basit bir sahnenin fotoğrafını çekip sonra aynısını 3D ile yakalamaya çalışmak, doğada neyin nasıl olduğunu gözlemlemek/fark etmek için bence çok iyi başlangıç ezgersizi.
Re:ışık
ben model olarak bir yatak yaptım material olarak da bump+tahta ekledim, sanırım bu material ve model olarak yeterli, ama ışıktan mı yoksa bilmem başka bişeyden mi render ettiğimde hiç gerçekçi gözükmüyor(ışık olarak omni kullandım standart ayarda). sizce hata nerde
Re:ışık
ben cozdas´a tamamen katiliyorum.
ama onem siralamasindan emin degilim.
bence hepsi cok onemli ve sanirim kompozisyon ve sahnenin durumu hangisinin oncelikli oldugunu belirliyor.
Re:ışık
ışığı koyunca tabiki gerçekçi olacak deil. Kumaşın bir davranışı, deseni vardır. Işığın (ampul) bir karakteristk özeliiği içermesi gerekir. Default max ışığı ve renderer ı , malzemesi bunu anlamaz, söylemeidğin sürece yapmaz da. SAdece model detayı ile gerçekçiliği yakalayacağımızı düşünmeyin. Işığın ve malzemeninde detayı var. Bump map sadece yüzeyin malzemesi hakkında fikir verecek bir detaydır. Yüzeyin her şartta nasıl göründüğünü ve davrandığını anlamak için tek bir ışık ve tek tip malzeme bilgisi yerine bazı kısımlarda değişen bump map ve bası kısımları etkilemeyen ikinci ışık kaynağı ile gerçekçiliğie yaklaşmak için nerler yapılması gerektiği anlaşılabilir.