Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
Daha önceden bir boolean sorum vardı.İşte yapmaya çalıştığım bu resimdeki binalar.Üst bölümlerinde pencereler nasıl modellenir.Tube yapıyorum.Sonra boolean ile pencereleri yapıyorum ama deformasyonlar oluyor.
http://outcast-2.gamesurf.tiscali.de/artwork/artwork_big38.jpg
Re:Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
niye boolean kullanasın bu sahnedeki gibi pencerelerde.poly ile modellesene...
Re:Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
Tube yapmak yerine her duvarı ayrı bir Box kullanarak oluştur. böylece bir duvarı yaptıktan sonra uygun şekilde kopyalayıp daha hızlı çalışırsın.
boolean böyle bir durumda binanın tüm bir yapı olması halinde kesinlikle hata verir.
Re:Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
Boolean kullanmakda bir sorun yok bazen sorun çıkarsa da sağa sola kaydırarak bu sorunu aşabiliyorsun neden olduğunu anlamıyorum gerçi ama duvarın segmentin artırıp doğru konumlantırınca bir sorun çıkmıyor benzer bir sahneyle ben de bugün uğraştım autocad biliyorsan orda yapıp import edebilirsin ,dediğin gibi sorun çıkabiliyor maxde bazen, anlamadım açıkcası, ben inatla denedim ve oldu, yeni başladığım bir modellemeden örnek gösterebilirim...
[img]http://www.linedesigner.com/tr3d/kostakipencere.jpg[/img]
Re:Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
Dostum ne kadar işine yarar bilmiyorum fakat ben bu tip çalışmaları line ile yapıyorum ve hiç sorunum yok. İlk önce ana gövdeyi plan üzerine line ile çiziyorum ve extrude ile yükseltiyorum. Tabi yatay segment sayısını önceden yeteri kadar artırıyorum. oluşturduğum gövdeye editable poly veriyorum. Zaten quickslice ve cut ile istediğin yere segment yapabiliyorsun. Daha sonra pencerelerin geleceği bölgeyi polygon ile seçip içe doğru extrude ile çukurlaştırıyorum. Sonrası malum.... Kolaygelsin.[G5]
Re:Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
Bencede poly ile yap
en sorunsuz şekilde yaparsın daha hızlı olur :)
Re:Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
bir booolean batıl inancı dır gidiyor. Boolean max 1 ile gelen hoş bi özellikti ama artık kimse boolean ı bazı dırımlar dışında kullanmıyor. O sebepten poly modelleme üzerine kendini yoğunlaştırırsan daha mutlu olursun.
OYLE OLURMU YA...
ARKADASHIM AZERBAYCANDAN SEVGILER... BENDE ILK 10-15 GUN IKEN 3D GIRISH NERDEYSE ARABADAN TUTMUSH HER SHEYE KADAR BOOLEAN ILE YAPIYORDUM AMA SEGMENTLER TAMAMEN KARISHIYORDU... ARKADASHLARIN DEDIYI GIBI POLY EN YISI. NERDEYSE TUM BINAYI POLY ILE YAPA BILIRSIN.. EXTRUE ILE DE PENCERE YAPA BILIRSIN. BASHARILAR...
Re:Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
Boolean yerine kullanabileceğin pek çok alternatifin var. Ama gene de bir objeye birden fazla boolean yapmak istiyorsan (a-b objeleri mantığında düşün), tüm b objelerini sırayla biribirine union yap...daha sonra tek bir seferde a objesinden çıkar. Boolean garip şeydir, ama bu yöntem çok yorulmamış meshlerde genellikle işe yarar. Çıkan basit bozuklukları smooth veya bazen cap holes modifierları ile düzeltebilirsin.
Re:Bu adresteki yapıları nasıl yaparsınız?
mesela silindir şeklindeki kaleleri spline ile yapabilirmiyiz veya siz nasıl yaparsınız.İçlerinde pencereleri de olacak yanlız.Bir türlü beceremedim......