pencere(boolean sorunu!!)
pencere(boolean sorunu!!)
Ya arkadaslar duvardaki pencereleri boolean ile yapmak zorundayım ama (kale duvarı silindirik hatlı olduğu için)Boolean uygulayınca sekil çok bozuluyor,saçma sapan kesikler oluşuyor.Başka bir yol yokmu ...
Re:pencere(boolean sorunu!!)
silindrin cap segmentini 1 yap sideınıda yükselt 35 falan yap..boolean yapıcağn kutularıda attachla tek nesne yap ve çıkar..yani meshsmooth falan yoksa sorun çıkmaması lazım
Re:pencere(boolean sorunu!!)
ben bu tür çalışmalarda yani kapı pencere tarzı açıkların olduğu çalışmalarda spline kullanırım..hiç soruunum olmadı.
Re:pencere(boolean sorunu!!)
realist3d haklı..benim de geldi başıma.inanki, deleceğim diye uğraşacağına,üstünden baştan spline cizip başta delik hazırlamak daha kolay.bazı nesneleri delerken yüzey oluşturamıyor,bu yüzden saçma görüntüler çıkıyor.
Re:pencere(boolean sorunu!!)
delerken yüzey luşturamamanın sebebi base object in herhangi bir yerinde açık yüzey olmasıdır.aksi taktirde bug harici yüzey oluşturamaması imkansız...
Re:pencere(boolean sorunu!!)
üst üste boolen uygulayınca normalden fazla sisteme yüklenme oluyor.Tabi max´ın 6 ve 7 sürümlerinde boolen kasıyor mu? bilmem!.Ne gereği var.Hiç kullanmayalım demiyorum.Yapılan kapı, pencere dışında çalışma ev içi dizaynı ise diğer eşyalar bu eşyalara uygulanan meshsmot, ışıklar falan sistem daha da zorlanacak.Spline biraz daha uzun sürebilir tabi.İşin kolayına kaçıp bu sorunlarla daha fazla zaman kaybetmek gereksiz bence.iyi çalışmalar
Re:pencere(boolean sorunu!!)
power bolean plugini sanırım işini çözecektir
bende yeni kullanmaya başladım ve baya bir hoşuma gitti
maxin bolean işleminden daha iyi bir sonuç veriyor
Re:Re:pencere(boolean sorunu!!)
[quote=5848]power bolean plugini sanırım işini çözecektir
bende yeni kullanmaya başladım ve baya bir hoşuma gitti
maxin bolean işleminden daha iyi bir sonuç veriyor[/quote]
+1
ama yok ben standart maxle yapıcam dersen pencerelerin kenarlarını silindirin segmentlerinin olabildiğince ortasına denk getirmeye çalış ve keskin çıkan edgeleri turn ederek (gerkirse edgelerin üzerine wertexler ekleyerek). keskinliklerden kurtulmaya çalış.
Re:pencere(boolean sorunu!!)
spline ile de yapabilirdim ama diktörtgen spline olusturup içine pencereleri (kare spline)koyuyorum.Fakat bu diktörtgeni silindir sekline çevirmem lazım bend uyguluyorum iyi bükülmüyor.
Re:pencere(boolean sorunu!!)
bolean edeceğin ve bolean da kullanıcağın nesneleri modify / interpolation / optimize işaretlersen edersen sorun çözülecektir.( yine çözülmez se steps bölümündeki rakamı değiştir.)