"FaceEngine" ile yüz-kemik yapısının, otomatik oluşumu
"FaceEngine" ile yüz-kemik yapısının, otomatik oluşumu
Sevgili Arkadaşlar ,
Geçtiğimiz aylarda , yüz animasyonlarını kolayca oluşturmak için geliştirdiğimiz ve tanıttığımız FaceEngine eklentimizin , nokta seçimleri ardından otomatik olarak yüz kemiklerini nasıl oluşturduğunu alttaki web adresimizin giriş sayfasındaki video da izleyebilirsiniz.
www.faceactor.com
Tüm yapı , yüz kaslarına uygun olarak saniyeler içinde oluşmakta, hatta , kulak ve burunda oluşan minik hareketler de , dikkate alındı ve bone objeleri oluşturuldu.Göreceğiniz gibi,
bundan sonra profesyonel tarzdaki karakter animasyonları çok daha kolay hazırlanacak.
İlginiz için şimdiden teşekkürler.
Devrim Dinçer[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9S21zfrbf.jpg[/img]
Cvp
Harika gözüküyor. İşlevsellik ve kullanım açısından bu eklentiniz öncekine nazaran bana daha cazip geldi. Yüz canlandırmada morph tekniğine nazaran face rig daha sağlıklı bir yöntem. Bu eklentiniz de, hazırlaması uğraştırıcı bir düzeneği bayağı pratik bir hale getiriyor, gerçekten güzel ve işe yarar bir script hazırlamışsınız. Tebrik ederim.
Örnek videoda birebir orantıda insan yüzündeki düzenek oluşumu ve işlevselliğini göstermişsiniz, son derece güzel. Merak ettiğim karikatürize tiplerin suratlarında da böyle pratik şekilde kullanılabiliyor mu?
Çalışmalarınızda başarıların devamı dileğiyle...
Cvp
Bayram Kurt ,
Çok teşekkür ederiz , dediğiniz gibi , en çok da çene ve boyun hareketi ve deformasyonu ve dudak kıvrılmaları açısından sonuç bir öncekine nazaran daha gerçekçi oldu bizce de.
karikatürize yüzler için , normal seçimler ardından , istenmeyen ve karışıklığa yol açan kemikler, seçilmeden "skin" yapılırsa , sonuç başarılı olacaktır diye düşünüyoruz ,
Ya da ilerki versiyonlarda , istenen yüz kısımları için check box koyabilir ve sadece istenenler için , mesela dudak + göz kasları+ boyun gibi grupsal bir kemik oluşumu sağlayabiliriz.
Tekrar teşekkürler ve iyi çalışmalar