Vray envrioment light ve cam ilişkisi

Vray envrioment light ve cam ilişkisi

Origins

Herkese Selam ,

Eski vray sürümlerinde , skylight kullandığımızda cam gibi malzemelerin içinden ışık(GI) geçmiyordu , ancak vray light yaratıp geçirebiliyorduk , ancak bu , büyük sahnelerde pek akıllıca bir çözüm değil...

bendeki vray; vray 1.5 sp2 ve hala bir gelişme görünmüyor , google dan da bir cevap bulamadım , durum hala aynı mı?

2010-02-16 15:11:54

Cvp

kunth

bora,
skylight ortam ışığı yapmak için kullanılır. vray render motoru ortam ayarlarında zaten skylight ı emüle edebilecek şekilde çalışmaktadır. Dolayısı ile sahnede skylight kullanmanın bir anlamı yoktur.

2010-02-16 15:41:55

Cvp

Origins

evet buraya kadar haklısın ancak benim sorduğum bu değil.

örnek ile anlatayım ,

enviroment i 1.0 değerinde mavi bir renk ile etkinleştirdim.

Sahne olarak oldukça karmaşık bir lobi modelim var. yüzlerce metre kare pencere boşluğu var.

şimdi her pencereye bir vray light koyarsam kalite tamam ancak süre kötü.

camları siler sadece doğrama bırakırsam ışık içeri süzülüyor ancak ama cam yansıması yok.

camı kaldırmadan içinden skylight nasıl geçirebilirim?

2010-02-22 15:05:11

Cvp

ETezer

Sevgili Bora,
Camlar seçili iken sağ klik yapıp object properties/cast shadow kapat. Gölge verme özellikleri kalmayacağı için tüm özellikleri açısından normal davranırken, ışıklar da içeriye girecektir.
Ama sonuç da Kunth Hocama Katılıyorum. Yıllardır Skylight kullanmıyorum. Environment ile Vray´in Güneş´i daha mantıklı, ve gerçekçi sonuçlar veriyo gibi. Ama tabii yoruma bağlı...
Saygılarımla,

2010-02-22 15:49:25