Attach Sorunu!

Attach Sorunu!

sinankul

İlk fotoda alttaki kama objesi poly ve seçili, ardından attach´ı seçip oval olan objeye tıklayınca Attach Options kutusu çıkıyor ve oval obje alttaki cisma blooean yapılmış gibi yapışıyor...Ne hikmetse denemediğim şey kalmadı, belkide attach yaparken başka bir tuş kullanıyor olabilir...

[img]http://img59.imageshack.us/img59/9061/attchoptions.jpg[/img]

[img]http://img691.imageshack.us/img691/5263/attchoptions2.jpg[/img]

2010-02-10 02:03:21

Cvp

kunth

Ben tam açıklayıyayım o kutunun neden çıktığını;

Eğer iki nesneyi birbirine attach etmeden önce her bir nesneye farklı material atamış iseniz Attach Options kutusu karşınıza çıkacaktır.

Çıkış sebebi çok da mantıklıdır. Örneğin iki adet kutunuz var birisi cam, diğeri tugla kaplı. Attach dediğinizde bu iki kutunun tek kutu olmasını istemiş olursunuz. Bu durumda max bu tek kutuyu cam mı yapacak? tuğla mı yapacak? yoksa her ikisini birden mi yapacak? kendisi karar veremediğinden sizin fikrinizi soracaktır.

Attach ettiğiniz oval nesnenin boolean gibi yapışması bu kutu ile ilgili değil, Poly nesne üzerindeki Symmetry modifier ile ilgili. Önce modifierleri kaldırın, attach yapıp konumu düzenleyin (Element modunu bunun için kullanabilirsiniz) daha sonra symmetry uygulayın düzelmesi gerekir.

2010-02-10 04:29:48

Cvp

sinankul

Bahsettiğin Meterial kısmı doğru Mesut...Ancak;

Resim:1
Oval nesne seçili ve poly hiçbir modifier yok bu nesnede
[img]http://img692.imageshack.us/img692/6224/deers1.jpg[/img]

Resim2:
Oval nesneden çıkıp alttaki kama objesine geçiyor, Poly, Symmetry ve Turbosmooth modifierları var, göründüğü gibi
[img]http://img402.imageshack.us/img402/9151/deers2.jpg[/img]

Resim3:
Editable Poly´e geliyor ve dananın kuyruğu burda kopuyor...Attach yapıp oval nenseye tıklayınca oval nesene alttaki kamanın bir parçası oluveriyor...
[img]http://img718.imageshack.us/img718/3553/deers3.jpg[/img]

Resim4:
Attach´ı seçiyor ve oval nesneye tıklıyor...
[img]http://img153.imageshack.us/img153/7913/deers4.jpg[/img]

Resim5:
Sonuç...!!!!!!!
[img]http://img718.imageshack.us/img718/2811/deers5.jpg[/img]

Ben defalarca denedim olmuyor, işin içinde başka bişey var...Tuş kombinasyonu kullanıyor olabilir diye denemediğim şey kalmadı...Fakat çözemedim...İngilizcede olmayınca belki orda püf noktasınıda söylüyor ama fransız kalıyoz maalesef...İsteyen arkadaşlara bu dersi upload edebilirim...

2010-02-10 14:22:32

Cvp

kunth

O aradaki kesme, vertex hizalama ve yapıştırma aşamasını videoda uzun sürüyor diye atlamış olabilir.

Bahsettiğin gibi tek tıklama ile birleştirmenin yolu yoktur. O elementi yerine hizalaman, birleşim noktalarını oluşturman ve weld ederek birleştirmen gerekli.

Büyük ihtimalle bu adımı yapman gerektiğini, kendisinin orayı atladığını söylüyordur sesli olarak...

2010-02-10 14:43:32

Cvp

sinankul

Videoda kesme veya durdurma işlemi yapmadığını düşünüyorum zira tam bu işlemleri yaparken anlatımı devam ediyor...Artık adamın nefes alışverişini dahi ezberledim:) Ayrıca bu zurnanın en zırt dediği anda videoyu kesmesi veya durdurması ile dersi hiç anlatmaması aynı şey...Dışa dönük nesnelerin Attach´lanmasında sorun yok ama içe gömülü nesnelerde (örneğin oval nesne gibi) benim yaptığımda birleştirlecek alttaki nesnenin içinde kaybolup gidiyor...Olmuyor yani...

[img]http://img413.imageshack.us/img413/2879/deers6.jpg[/img]

Eğer basit bi örnekle anlatabilirsen sevinirim...Teşekkür ederim ayrıca paylaşımın için...Umarım yine yarım kalmaz şu konu...

2010-02-10 14:48:17

Cvp

kunth

dersin adresini paylaşırmısın, bi izleyelim bakalım ne diyor o arkadaş orada.

Öyle tek tık ile iç oval bir nesnenin başka bir nesneye hem attach olması, hem kendi çukurunu kazması, hem weld olması mümkün değil.

Kesinlikle birşeyler atlanmış.

2010-02-10 19:21:20

Cvp

sinankul

Oval nesnenin yapılışı ve Attach´lendiği ana kadar olan kısım...29 mgbyt...

http://rapidshare.com/files/348801986/Next-Gen_Weapon_Creation_____Day_1.zip.html

2010-02-10 21:17:08

Cvp

ETezer

Filmin sonuna dikkat edin... 1 ya da 2 karede Nesnelerin ayrı olduğu görülüyor.(Özellikle bıçak, kameraya dik bir açıda iken net olarak fark ediliyor) Bu durum aslında nesnesel birleşmenin standart kurallarda olduğunu ama yapılan işlemin görsel 3 kağıt olduğunu ortaya çıkarıyor. Eskiden çok yapardım :) Aslında farklı bir tarzda benzeri 3 kağıtları da sıkıştığım zaman yaparım.

Yani, Öncelikle kağıt sendromuna uğratılmış bir küre nesnesi var elinde. Ne yapıyor eleman, Önce nesneleri birbirinden dokunmayacak kadar uzaklaştırıyor -ki oval nesnenin içini tam olarak görelim. Ardından yüzeyler ile oynuyor. Yani flip yaparak yüzey yönünü değiştiriyor ve işini garantiye alıyor. Artık kürenin oval içini görebiliyoruz.(border´dan ekstra yüzey örme ve genişletmesi ile işini sağlama alıyo) Ardından smooting group ile (büyük ihtimalle) diğer nesnenin smoothing group´u ile aynı rakamı giriyor. İş tamamdır. Max fazla zeki bir program değildir. Ama söz dinler. Atach komutu sonrası klasik işlemi gerçekleştiriyor ve normalde işlem ne ise onu yapıyor. Ama gösterirken (veya render ederken) olmayan yüzeyleri gösteremiyor ve küre nesnesinin içini gösterirken bıçak nesnesinin de dışını gösteriyor. Bu arada aynı smoothing grupa sahip oldukları için sert bölgeleri yumuşatıyor(tabii turbo smooth faktörü de devrede)

Kıssadan Hisse: "Kağıt sendromu" yaşanan bir olay sadece. Nesne özünde hatalı. Ama görsel olarak iş görüyor. Ben bu işi Nasıl yaparım? Oval nesnenin merkez kısmına gelecek bi çizik attırırım bıcak nesnesinin üzerine. Ardından o çizik (edge) üzerine veririm chamferi, sonra da gereken bölgeyi ya çekiştirir ya da negatif extrude ile işlemi bitiririm. Bu kadar da uzun sürmez :)
Saygılarımla,

2010-02-11 08:21:01

Cvp

sinankul

Yada şöyle sorayım alttaki görüntüde oval silindirle kare yüzeyi sıfırladım Attachledikten sonrada birleştirme yaptım...Amcam bukısmı videoda okus pokus yöntemiyle yapmış...BÖYLE BİR YÖNTEM VARMIDIR, YOKMUDUR?


[img]http://img246.imageshack.us/img246/1073/deers10.jpg[/img]

2010-02-11 18:09:17

Cvp

kunth

YOKTUR.

2010-02-12 03:34:56