3ds max te mental ray için çim yapımı...

3ds max te mental ray için çim yapımı...

hayaletmen

Arkadaşlar, Vray de çim yaparken vray displacement mod kullanıyordum . Güzel sonuçlar veriyordu...

Ancak Menatalray için bu işi nasıl yaparım acaba???
Material Editördeki displacament ile aynı sonuç çıkmıyor...
Nerde yanlış yapıyorum anlamadım...

Hair an Fuir veya scatter kullanmadan bu işi nasıl yaparım...

Mental Ray
http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=aadz5p4os3.jpg

Mental Ray
http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=y8uuygyz14.jpg

V-ray
http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=tqtqj7gutd.jpg

2010-02-03 11:12:31

Cvp

hayaletmen

İmkansız bişey mi ki acaba....

2010-02-05 09:59:07

Cvp

Erkan

[img]http://www.tr3d.com/gallery/1147/11232.jpg[/img]
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=galeri&r=11232[/url]

önceleri ben mental ray displacement kullanıyordum
ama render süresini çok uzatıyordu pek memnun değildim.
hatta çim malzemesinin displacementını kapatıp ışık hesabını kaydediyor render alırken displacementi açıyordum bazen.
buda uğraştırıcı oluyordu astarı yüzünden pahalıya geliyordu.

şimdi çim ot börtü böcek için vue 8 kullanıyorum.
çok memnunum
kalitesini arttırmama rağmen render sürelerim eskisinden daha düşük.
vue, mental raylede oldukça uyumlu ayarlarını doğru yaparsan

işte bir örnek
[img]http://4dizayn.com.tr/anim/cop/vuemaxa.jpg[/img]
[img]http://4dizayn.com.tr/anim/cop/vuemaxb.jpg[/img]
1600×1200pixel karelerden
birinci karenin render süresi 50 dakika.
ikinci karenin render süresi 55 dakika.
en önemlisi sahnede bulutlarda dahil herşeh model

kolay gelsin.

2010-02-05 11:17:34

Cvp

hayaletmen

Nasıl yapılacağını kısaca anlatabilirmisin Erkan Hocam... desem çok mu şey istemiş olurum. Kısaca sadece...

Çünkü; ben mental ray displacement bu sıklığı yakalayamıyorum ....

Vue de ise eco painter im çalışmıyor... Başka bi yolu varmı acaba...

2010-02-05 13:02:00

Cvp

Erkan

-Render/Rederer/Shadows & Displacement/Displacement (Global Sttings)/Edge Length
değerini düşürdükçe

-Render/Rederer/Shadows & Displacement/Displacement (Global Sttings)/Max Subdiv
değerini arttırdıkça

-oluşturduğun obje üzerindeki yüzeyleri küçülttükçe (sub divide modifieri kullanmak gibi)

-reder boyutunu büyültünce (800×600 değilde 2400×1800 pixel render almak gibi)

[u]çimlerin sıklaşır[/u]

not: Render/Rederer/Shadows & Displacement/Displacement (Global Sttings)/view
seçeneğini kapatırsan render boyutunun displacement üzerinde bir etkisi olmaz
ama bilgisayarın çok zorlanır ozaman.

yani sahnene en uygun displacemen için
Edge Length
Max Subdiv
render boyutlarını
ayarlamalısın

örnerk
Edge Length=1pixel
Max Subdiv=64k
render boyutu=1600×1200

iyi bir çim displacementi olur
kaplamasının uvw boyutunu güzel ayarlarsan

eğer sahnende farklı displacement ayarlarına sahip objeler yapmak istersen
çim ve taş duvar gibi

ozamanda objeyi ceç sağtuşa bas object properties/mental ray/displacement/use global settings
işaretini iptal et.


vue ile yaptığım sahnedeki çimleri eco painterle yapmadım
[url]http://www.e-onsoftware.com/products/vue/vue_8_xstream/[/url]
önce bu tutorialdeki ayarları yaptım.

maxte oluşturduğum çim yüzeyini kopyaladım parçaları birbirine attahcledim
utilities/more/rescale world units/rescale/scale factor = 0,1
yaptım ve
utilities/more/rescale world units/rescale/affect/selectionu işaretledim

bu şekilde scale ettikten sonra export selection la 3ds olarak kayıdettim ve
vue 8 xtream/object/import object ile vue objesine çevirdim
vue 8 xtream/object/change object material/eco system/pastutes (baştan 19. malzeme)
yükledim malzemeye
vue 8 xtream/show materil summary
bölümünden biraz renk ayarı yaptım
çim oldu

arka plandaki ağaçlar için
http://www.geekatplay.com/flvplayer/player.php?pathinfo=dynamiceco
bu tutorialdan faydalandım

sadece ağaçların çıktığı yerler bölümünü değiştirdim.
bu linkteki 6. cevap ta nasıl yaptığımla ilgili bilgi var
[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=2&oku=49710&basla=30&r=14562&id=galeri&gis=bak[/url]
[quote=52247] Yazan: Erkan

sağol zeki beğenmene sevindim.[:)]
renderdeki ağaçlarıda yine goole earttan aldığım kaplamadaki koyu yeşil ve
tonlarını seçip siyaha kalan kısımlarıda beyaza boyadım ve
vuede siyah yerlerden ağaç çıkmasını sağladım.
yani renderdeki ağaçlarda aslında olması gereken yerlerde.[/quote]


konunun ayrıntıları için buraya bakabilirsin
[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=2&oku=49710&basla=0&r=14562&id=galeri&gis=bak[/url]

kolay gelsin

2010-02-05 16:30:05

Cvp

hayaletmen

Erkan Hocam saolasın ... 7 Yıldızlı Teşekkür... :)

2010-02-09 12:07:31