Birbirine referans objeler ?
Birbirine referans objeler ?
Merhabalar, bir proje hazırlıyorum.Projede yeşil alan olarak belirlediğim yerlere plane üzerine opacity map atanarak oluşturulmuş ağaçları ekleyeceğim.Ağaçların birbirinden faklı olması gerekmiyor.O yüzden 1 tane oluşturdum.bunu yeşil alan üzerinde çoğaltmak istiyorum.Ancak çoğaltırken,birini rotate ile döndürdüğümde diğerlerinin de aynı şeki,lde davranmasını istiyorum.
bunu nasıl yapabilirim ?
Ayrıca yeşil alan olarak belirlediğim plane üzerine, bu oluşturduğum ağaçları gelişigüzel bir şekilde kolayca nasıl atabilirim ?
Teşekkürler.
Cvp
pflow da plane ´i emitter olarak tanıt...Yapmış olduğun ağacı shape instance ile seç..rotate ve shape instancedaki scale ayarları ile hepsini plane üzerinde değişik boylarda random yerlere yerleştibilirsin..
Cvp
Create-compound-scatter İle yukardaki tam prof tabiii
Cvp
Yahu ben pflowu bulamadım.Hangi menüdeydi ?
Cvp
particle system in içinde pflow..
Cvp
Particle system´in içerisindeki Pflow diye birşey bulamadım.max 2009 da yeri farklı değildir heralde :D Pf source var.O mu yoksa ?
Eğer o ise orda da particle view diye bir pencere açılıyor ki onu çözebileceğimi hiç sanmıyorum.
Scatter ile de denedim ancak onu da beceremedim :(
Cvp
Doğru yeri bulmuşsun..:))Bir çalışma yaptım yooluyorum dosyasını oradan bakarsın..
Cvp
http://rapidshare.com/files/342008667/zemin_deneme.max.html
Cvp
rapidshareden maalesef indirilmiyor.Sizi msn e ekledim.Oradan gönderme şansınız varsa çok iyi olur.
Cvp
1-Bak kardeş planını yap
2-ağacını yap ağaç seçili iken scatter bas altta pick distribution object tıkla sonra gel plana tıkla tamam altta menülerde sayısını çoğalt istedüğin gibi çoğalt herr noktaya bir tane her yüzeye bir tane falan diye yazar altta tabi inglz,
bunu yapamazsan yukardakini hiç yapamazsın ben ona çalıştım şimdi onu yazan arkadaş baya proftur
sen bendende acemisinÇabuk öğren bana böbürlenme şansı verme tamammı.