tank paleti nasıl yapılır.
tank paleti nasıl yapılır.
arkadaşlar tank paleti yapmak istiyorum.bu konuda 3dsmax ta partik bir şablon varmı.yoksa ne yapmam gerekir.kasnaklarıyla senkronize hareket eden bir palet nasıl yaparım.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Iedg06A6s.jpg[/img]teşekkürler.
Cvp
sorunun cevabı http://www.tr3d.com/index.php?id=forum&f=1&oku=2966
Cvp
34 sayfada Erkan kardeşimin açıklamalarını oku
Cvp
saolun arkadaşlar bakıyım.
Cvp
paleti bu gece yapmayı beceremedim tam olarak ama en azından path deform bilmecesini sanırım çözmek üzereyim..
http://members.ziggo.nl/svenvanzoelen/tuorial_tank_tracks.htm
bu sitedeki tutorialden yola çıktım.denemek isteyen arkadaşlara tavsiyem hemen kolları sıvayıp palet yapmaya çıkmasınlar.ilk önce bir line kapalı eğri yapıp en az 100 kere kopyalanmış(obje üzerinde mousla sola bas çek clone options penceresinden copy numbera degeri gir)bir box olabilir.bunları attach listle birleştir.en sonraya modifierden path deform uygula.aslında basit ingilizcem intermediate çıktım işin içinden.bravo bana.saolun friends.
Cvp
ya da bak oğlum emre hoca videolu anlatmış.bu tank meselesini.
http://rapidshare.com/files/213706126/tank_paleti.wmv
Cvp
işte sana tank
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/tank.avi[/url]
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/tankkirik.avi[/url]
[quote=50130] Yazan: Erkan
hasan bu koda küçük bir arayüz yazabilirmisin?
kod içerisinde altını çizdiğim bölümleri kontrol edecek ve kodu çalıştıracak bir arayüz.
(
[u]baklaSayisi[/u] = 50
for i=0 to baklaSayisi do
(
b=Box [u]length[/u]:5 [u]width[/u]:30 height:((curveLength dolar 1)/baklaSayisi) name:("Bakla"+i as string)
b.pos.controller = Path_Constraint ()
b.pos.controller.path = dolar
b.pos.controller.percent = (i as float*100/baklaSayisi)
)
for l=1 to baklaSayisi-1 do
(
(execute ("dolarBakla"+l as string)).lookat = (execute ("dolarBakla"+(l+1) as string))
(execute ("dolarBakla"+(l+1) as string)).transform.controller.flip = true
)
dolarBakla0.lookat=dolarBakla1
dolarBakla1.transform.controller.flip = true
for obj in dolarBakla* do
(
convertToMesh obj
newMesh = meshop.detachFaces obj #{1..obj.numfaces} delete:true asMesh:true
update obj
emesh = Editable_mesh()
emesh.mesh = newMesh
update emesh
emesh.transform = obj .transform
emesh.name=("obj"+obj.name)
)
delete dolarBakla*
delete dolarobjBakla0
for i=1 to dolarobjBakla*.count-1 do
(
hng=Hinge name:("rctBakla"+i as string)
obj=(execute("dolarobjBakla"+i as string))
hng.childBody = obj
hng.hasParentBody = on
hng.ParentBody = (execute ("dolarobjBakla"+(i+1) as string))
hng.parentTransform = (matrix3 obj.transform.row3 obj.transform.row2 obj.transform.row1 hng.parentTransform.row4)
hng.alignToParentSpace()
)
hng=Hinge name:("rctBakla"+i as string)
obj=(execute ("dolarobjBakla"+(dolarobjBakla*.count) as string))
hng.childBody = obj
hng.hasParentBody = on
hng.ParentBody = dolarobjBakla1
hng.parentTransform = (matrix3 obj.transform.row3 obj.transform.row2 obj.transform.row1 hng.parentTransform.row4)
hng.alignToParentSpace()
)
for i in dolarobjBakla* do (for s in dolarobjBakla* do reactor.disableCollisions s i)
kenan işte istediğin kodlar
reactorde zincir yapan kod.
tank paleti şeklinde bir spline çiz
çizdiğin spline´yı seç ve kodu çalıştır.
kodu çalıştırmak için notdefterine yapıştır kaydet
uzantısını .ms olarak değiştir. ve dosyayı maxin üzerine sürükle bırak. çalışır.
oluşan paletin içine silindirler çiz onları carwhell´le gövdeye bağla
zincirin paletten çıkmaması için paletten daha büyük kutular çiz ve zincirin iki yanına yasla.
kutuları gövdeye fracture kullanarak bağla velocity değerini çok yüksek ver yoksa bağladığın kutular kopar.
son olarak bu kutuların collosionlarını sadece zincirle çarpışacak şekilde ayarla. yani kutular zincir dışında herşeyin içinden geçecek. ve kutuların sürtünme katsayılarını 0 (sıfır) yap.
buda tankı sürmek için yazdığım kod
rollout palet "PALET" width:162 height:85
(
spinner spn1 "" pos:[15,21] width:65 height:16 range:[-100,100,0]
spinner spn2 "" pos:[93,20] width:65 height:16 range:[-100,100,0]
spinner spn3 "" pos:[15,50] width:65 height:16 range:[0,1000,300]
spinner spn4 "" pos:[93,50] width:65 height:16 range:[0,1000,300]
on spn1 changed val do
(
dolarCarWheel01.velocity = spn1.value
dolarCarWheel02.velocity = spn1.value
dolarCarWheel03.velocity = spn1.value
dolarCarWheel04.velocity = spn1.value
dolarCarWheel05.velocity = spn1.value
)
on spn2 changed val do
(
dolarCarWheel06.velocity = spn2.value
dolarCarWheel07.velocity = spn2.value
dolarCarWheel08.velocity = spn2.value
dolarCarWheel09.velocity = spn2.value
dolarCarWheel10.velocity = spn2.value
)
on spn3 changed val do
(
dolarCarWheel01.gain = spn3.value
dolarCarWheel02.gain = spn3.value
dolarCarWheel03.gain = spn3.value
dolarCarWheel04.gain = spn3.value
dolarCarWheel05.gain = spn3.value
)
on spn4 changed val do
(
dolarCarWheel06.gain = spn4.value
dolarCarWheel07.gain = spn4.value
dolarCarWheel08.gain = spn4.value
dolarCarWheel09.gain = spn4.value
dolarCarWheel10.gain = spn4.value
)
)
createdialog palet
bu kodun sürdüğü tankta burda
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/tank.zip[/url]
bu dosyayı aç
kodu çalıştırmak için notdefterine yapıştır kaydet
uzantısını .ms olarak değiştir. ve dosyayı maxin üzerine sürükle bırak. çalışır.
çıkan arayüzde sağ taraftaki değerler sağ paleti soldakiler sol paleti kontrol ereder
üstteki değerler hızı
alttaki değerler ekişi ayarlar
hız=0
çekiş>1000 yaparsan fren olur.
aslında uğraşılsa buradaki gibi tank yapan bir script yazıla bilir.
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=galeri&r=2857[/url]
haydi kolay gelsin.[/quote]
Cvp
Path deforum bu İşi yapıyor.tamam Patch deforum ne iş yapar.
Konuya eğilmişken sorayım dedim.Teşekkürler.
Cvp
path deform nesneyi line ile çizilmiş bir yol üzerine yerleştirirken, patch deform nesneyi çizilmiş bir patch yani yüzey üzerine yerleştirerek deforme eder.
Örneğin tepecikler arasından yol yaparken yolu tepeciklerin arasından kıvrılacak şekilde deforme edebilirsiniz.
Re:Cvp
[quote=52916] Yazan: kunth
path deform nesneyi line ile çizilmiş bir yol üzerine yerleştirirken, patch deform nesneyi çizilmiş bir patch yani yüzey üzerine yerleştirerek deforme eder.
Örneğin tepecikler arasından yol yaparken yolu tepeciklerin arasından kıvrılacak şekilde deforme edebilirsiniz.[/quote]
Tamam Teşekkürler.