Biz de Yapabiliyoruz....Türk Plug-in : FaceEngine/ 3ds Max 2010
Biz de Yapabiliyoruz....Türk Plug-in : FaceEngine/ 3ds Max 2010
Arkadaşlar ,
Nihayet bitti ve tanıtılmaya başladı, Kendi gözlerinizle görün :
http://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/autodesk-3ds-max--3ds-max-design-2010/new-facial-animation-plugin--3ds-max-2010--faceengine/
Bu adreste , bahsettiğimiz plug-in i, nasıl kullanıldığını ve 3d yüz konuşturma işlemin ne kadar sürdüğünü gösteren yeni video yu da bulacaksınız.
Yep Yeni 2. bir Plug-in de yolda : Çok yakında....Tr3d de anlatacağız
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyoruz, göstermiş olduğunuz ilgi için
Cvp
sabırla bekliyorum ve merak ediyorum tekrar teşekkürler...
Cvp
Selam Devrim;
Ellerine sağlık öncelikle...
Merak ettiğim bu plug-in ile birlikte morpher modifierine gerek kalmıyor sanırım aynı şekilde sadece yüz değilde komple bir karakterin hareketleri için iskelet yapısına ihtiyaç duymadan, bir insan üzerinde yapılmış çekimi varolan modele aktarabilme özelliği olabilir mi bu plug-in ile?
Kolay gelsin...
Cvp
Ramon ,
Merhaba,
Bahsetmiş olduğun gibi , artık "Morpher" denen ve asıl geometriyi, hedef 3d geometrilere benzetmeye yarayan bu teknik tarih olmak üzere , zaten , başarısı herzaman şans eseri idi, ya olur yada olmazdı bilirsin,
Diğer bahsettiğin konu, yani , full body motion capture, aslında proje anafikrimize aykırı idi baştan , çünkü geniş alan gerektiriyordu ve ev kullanımına uygun değildi, ama , bir çözümünü bulmak için çalışacağız , çünkü zor olsa da , sanıyoruz imkansız değil
Teşekkürler
Cvp
Selam Devrim, çalışmandan dolayı seni tebrik ediyorum, 3d alanında senin gibi başka Türk arkadaşlarında gerek proğramın oluşumunda, gerek plugin, gerekse script alanında güzel şeyler çıkardığını görmek sevindirici ve gurur verici.
Örnek videolardan aşağı yukarı bir fikir ediniyoruz, ancak ne kadar kullanışlı olabileceğini proğramın deneme sürümünü yayınlarsan daha net söyleyebiliriz.
Şu an merak ettiğim noktalar şunlar;
a) mimik hareketlerinde ne kadar esnek. Ağzın, kaşların kızgınlık, bağırma ifadelerinde veya konuşmalardaki dudak hareketlerinin ileri-geri durumlarındaki esnekliği.
b) kafa modeli standart bir yapıda mı olacak, yani poligon yapısı veya vertex sayısı önemli mi?
c) yüz hareketlerinde göz kasılmaları, büyüme-küçülme ve göz kapakları açma-kapama hareketleri önemlidir. İfadeyi güçlendiren öğelerdir. Bunları sonradan ikinci bir müdahaleyle eklemek gerekecek sanırım, bu da tekrar morp veya benzeri müdahaleyi gerektirecek gibi.
Deneme sürümü incelendikten sonra daha net şeyler söylenebilir. Şu anki izlenimi bile elbetteki işe yarar ve takdire değer... Başarılar dileğiyle...
Cvp
Bayram ,
Teşekkür ederiz ilgin için , şöyle anlatalım ,
Plug-in , Mimik hareketlerinde oldukça esnek , ama herkesin 2 kamera edinebileceğinin zor olduğunu bildiğimiz için tek kamera ya göre işledik dataları , makro derinlik değişimlerinden feragat ederek , özetlersek , dudağın ön-arka hareketi, derinlik olarak
manipulator ile yapılmakta,
Kafa modeli olarak herşeyi kullanabilirsiniz , herhangi bir kısıt yok, ağzı ve gözü olan herşey kafa olabilir , her poligon sayısında
Göz hareketleri ise ilk sürümde yok ve gerçekten gördük ki , ayrı bir bilim dalı :) , ama bundan sonraki versiyonda neden olmasın, birazcık zaman...
Tekrar teşekkürler
Cvp
Tebrikler, epeyi bir süre önce bir tanıtım videosu şeklinde koymuştunuz sanırım buraya, sizdiniz sanırım.
Yazılım olarak böyle şeyler görmek sevindirici oldukça da başarılı görünüyor,umuyorum ki bir gün realflow gibi simulasyon araçları da çıkarırsınız.
Ve keşke iki kamera için yapsaymışsınız, çünkü daha önceleri benzer bir ürün görmüştüm ancak sadece görünen açıda düzgün görünüyordu, diğer açılardan daha sonra bakıldığında sorunlar vardı, sizinkinde bu sorun ne derecede baskın bilmiyorum; umarım hiç yoktur ama yine de iki kamera çok daha başarılı sonuç verirdi diye düşünüyorum.
Göz hareketleri çok zor olur herhalde değil mi, çünkü muhtemelen programınız yapılan işaretlerin zamana göre türevlerini kullanıyor, kendi boyutlarının; ancak sizde noktalar hem çok küçük hem de webcam diyorsunuz o zaman kendi boyutlarının değişimini atıyorum hesaptan, bu noktaların birbirlerine göre mesafe değişiminden uzaklaşmayı yakınlaşmayı ve kafanın dönme hareketlerini algılıyor demektir bu durumda.
Spesifik şekilde renkte ve konumda bir işaretle ancak mümkün ve onlar olmadan sağlanamaz, göz bebeğine işaretçi konmadan göz kasılmasını canlandırmak pek mümkün değil sanıyorum ki. Ayrıca ve sadece yakın plan çekmekle mümkün olabilir.
Düşününce böyle bir şey nasıl yazılmış olabilir diye en basit çözüm olarak bunu bulabiliyorum şu an.
O zaman kameralarda da lensten lense bazı unsurlar değişecektir, kameranın perspektif algılamasına göre derinlikte manupulatorlerin yerini çok fazla veya çok az değişirebilir scriptiniz. Bunu engelleyen bir şeyiniz var mı.
Ayrıca areadaki gözkapaklarına konabilecek bir işaret ve de kafayı stabil tutmak için bir başka işaretçi faydalı olur eleştirilerine katılıyorum.
Ödeme için paypal de koyun, western union, aman...Tam okumadım öyle bir şey gördüm sanki tek seçenek olarak wu koymayın.
Bunlar olmasa bile çok güzel bir araç. Hemen hemen bütün gördüğüm reklam filmi vb. kısa deadline a sahip animasyon çalışmalarında ağız dudak senkronizasyonu çok zayıf kalıyor, başarılı bir plugin çok faydalı olur hele ki standart plugin haline getirebilirseniz (yanlış görmediysem the areada böyle bir şey de vardı onu da okumadım ama, göz ucuyla baktım bütün yanıtlara), aha da bunu tr3d de gördüğümüz birisi yazmış deme mutluluğuna sahip olabiliriz.
Cvp
Gökhan Merhaba ,
Analitik yaklaşımların için gerçekten kutlarız ve de ilgin için de çok teşekkür ederiz ,
Bahsettiğin konular "Area" da da soruldu bize , ilk önce söyleyebilirim ki yazılım kaynak kodunda 2. kamera için olan bölüm hakkında gereken satırlar mevcut ancak , bu satırları derlenmiş projede hesaba kattırtmadık , yani compile edilmediler, satır başlarında çift slash koyduk çünki , sebebi de 2 kameranın satın alınmasının zorluğu ki bir de aynen söylediğin gibi ikiz kamera olma zorunluluğu yada farklı olcaksa bile FOV açısını kalibre etme zahmeti oluşu ,
ve ilk zamanlarda gördük ki , çoğu yüz mimikleri ve konuşmasında derinlik Z ihmal edilebilir , ve az önce dediğim gibi , kaynak dosyada 2.kamera satırı ve formülleri hazır , sadece şu an için gereksiz gibi , ama isteyenlere özel versiyon olarak çift kamera opsiyonu sağlarız sanırım.
Göz hareketleri hakkında ise , marker lı çekim esnasında "gözler kapanınca" tracking sonlanabiliyor , o ana kadar tamam ama , gözler kapandıktan sonra yakalama devam etmiyor, yada kesikli oluyor , look at constraint ile sanırız daha basit olarak çözülür , yada uğraşıp yeni algoritma ile çözebiliriz de gelecek versiyonda. Ayrıca , kafa tamamen stabil artık , marker sayısını ilk demodan sonra epeycew arttırdık , titreme vs . yok yeni halinde.
Standart plug-in olması için uğraşıyoruz , AutoDesk gelecek reaksiyona göre harekete geçecek. Bizce de bu , kesin standart plug-in olmalı, ne kadar zaman kazandırdığını gösterebilmek isterdim , ama tahminen şöyle diyebiliyoruz , 2 haftalık işi 15 dakikada problemsiz hallediyor , ödeme ise tamamen garantili , güvenilir , kredi kartından kaçınan bir metot ile gerçekleştirilecek , kimse sıkıntıya düşmeyecek ,
Umarım sorularınız için yanıt verebilmişizdir ,
Tekrar teşekkür ederiz.
Devrim
Cvp
Gökhan Merhaba ,
Analitik yaklaşımların için gerçekten kutlarız ve de ilgin için de çok teşekkür ederiz ,
Bahsettiğin konular "Area" da da soruldu bize , ilk önce söyleyebilirim ki yazılım kaynak kodunda 2. kamera için olan bölüm hakkında gereken satırlar mevcut ancak , bu satırları derlenmiş projede hesaba kattırtmadık , yani compile edilmediler, satır başlarında çift slash koyduk çünki , sebebi de 2 kameranın satın alınmasının zorluğu ki bir de aynen söylediğin gibi ikiz kamera olma zorunluluğu yada farklı olcaksa bile FOV açısını kalibre etme zahmeti oluşu ,
ve ilk zamanlarda gördük ki , çoğu yüz mimikleri ve konuşmasında derinlik Z ihmal edilebilir , ve az önce dediğim gibi , kaynak dosyada 2.kamera satırı ve formülleri hazır , sadece şu an için gereksiz gibi , ama isteyenlere özel versiyon olarak çift kamera opsiyonu sağlarız sanırım.
Göz hareketleri hakkında ise , marker lı çekim esnasında "gözler kapanınca" tracking sonlanabiliyor , o ana kadar tamam ama , gözler kapandıktan sonra yakalama devam etmiyor, yada kesikli oluyor , look at constraint ile sanırız daha basit olarak çözülür , yada uğraşıp yeni algoritma ile çözebiliriz de gelecek versiyonda. Ayrıca , kafa tamamen stabil artık , marker sayısını ilk demodan sonra epeycew arttırdık , titreme vs . yok yeni halinde.
Standart plug-in olması için uğraşıyoruz , AutoDesk gelecek reaksiyona göre harekete geçecek. Bizce de bu , kesin standart plug-in olmalı, ne kadar zaman kazandırdığını gösterebilmek isterdim , ama tahminen şöyle diyebiliyoruz , 2 haftalık işi 15 dakikada problemsiz hallediyor , ödeme ise tamamen garantili , güvenilir , kredi kartından kaçınan bir metot ile gerçekleştirilecek , kimse sıkıntıya düşmeyecek ,
Umarım sorularınız için yanıt verebilmişizdir ,
Tekrar teşekkür ederiz.
Devrim
Cvp
Kredi kartından alışverişte güvenilmez diye biz kaçınıyoruz ancak bir çok memlekette bildiğim kadarıyla (gidip görmedim de) kredi kartıyla alışeriş çok daha yaygın, tam aksine kimse böyle işler için bankaya gitmiyor. Iban numaraları var artık en azından wu ya göre daha rahat ama paypal gibi metotlar halen en çok kullanılan sanırım.