hazır objeleri merge veya xref yaparken kaplama sorunu

hazır objeleri merge veya xref yaparken kaplama sorunu

sekmart

evermotion archinteriors serisinden açtığımda kaplamaları hazır geliyor. arcmodels serisinden herhangi bir objeyi merge veya xref yaptığımda kaplamaları gelmiyor daha sonrada atayamıyorum. objeleri kaplamalarla beraber sahneye nasıl ekleyebilirim.

2009-11-04 15:00:58

Cvp

mokambo

bence,

modeli sahneye cagırdıktan sonra tamamını seçin ve klavyeden alt+Q ile sadece sahnede onun kaldıgından emin olun ve eger bir kac parcadan olusuyor ve editable poly degil ise
sag klik ile onu convert to dan editable poly moduna cevirin ve
ve hepsini tek bir poligon model haline getirin.(attach)

elinizde içinde modeldeki tüm malzemeleleri barındıran model oldu. ama yokmuş gibi görünürler.
material editoru acın ve bir slot seçip damlalık ile model üzerine tıklayın.

multisub obje kaplama tipi olarak slot taki topda bir cok malzeme belirmesi gerekir.

bunuda modeli aldıgınız yerdeki map lar içinden material editor içinden diffuse bumb yada opacity gibi cagırarak bir kez olmak üzere hazırlayabilirsiniz.

yanlız model vray malzeme ile olusturulmuş ise sizinde vray ile çalışmanız gerekir ki bu mental ray içinde gecerli...
hatırladıgım kadarı ile evermotion malzemeleri vray ile olusturuluyor.

2009-11-05 13:29:50

Cvp

RicCo

Birde
Customize>Configure User Path>External Files
içerisine sahneye eklediğiniz modelin kaplamalarının bulunduğu klasörü ekleyerek, 3dsmaxin bu kaplamaları bulmasını sağlayabilirsiniz.

2009-11-05 16:52:25

Cvp

daysleeper

ben objeleri yerleştirdikten sora dosyayı kapatıp tekrar açıyorum. . miising files penceresi çıkınca alttaki browse butonuna basıp evermotion arşivinin olduğu klasörün yolunu gösterip add subpaths i tikliyorum. oluyor..

2009-11-05 17:51:05

Cvp

sekmart

Çok teşekkür ederim yardımınz için. sorun çözüldü

2009-11-06 09:41:33