Araziye yol Oturtma sorunu...
Araziye yol Oturtma sorunu...
Arkadaşlar Mrb..
Forumda ve nette bir çok konu olmasına rağmen ben nerde yanlış yaptığımı bilmiyorum.. Sorunum özet halinde.. bir plane çiziyorum ve buna arazime uygun engebeli şekli weriyorum noise ile..
Bunun üzerine kuş bakışı box ile düzgün bir yol çiziyorum ve araziye oturmasını istiyorum fakat conform´u kullanıyorum olmuyor.. Araziyi seçiyorum ordan pick wrap to object ile yolu seçiyorum gene oturmuyor.. Box´ı seçip tam tersi işlemide yaptım... Box´dan yol havada arazi aşağıda.. hiç bir değişiklik olmuyor.. Çıldırıcam... Yardımcı olursanız sevinirim..
Cvp
yolu arazi üzerine line ile çizip box ın segmentlerini arttırıp path deform ile yapabilirsiniz.
Cvp
Arazi olarak kullandığın plane i editable poly yap. Ardından subobject menüsüne in. Edge veya poly den "cut" komutu ile yolunu istediğin gibi çiz. Yolun hazır. (İsteğe bağlı olarak,) Ardından yol bölgesinin polygonlarını komple seç. Detach ile ayır. Malzemeni kapla.
Saygılarımla,
Not: 2010 da bu işlem çok daha kolaylaştırılmış ve geliştirilmiş durumda...
Cvp
şu yöntemide deneyebilirsin
plane´ine shell ile kalınlık ver çok değil sadece hacimlenecek kadar
ardından top panelinden line ile yolunu istediğin gibi eğri-büğrü çizebilirsin
sonra line´ın enable in viewport sekmesini aç bu line´a hacim kazandıracaktır. ve gene aynı sekmeden "rectangular" ı seç
ve yüksekliği arazinin tüm engebelerini aşsın
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9M5FX1171.jpg[/img]
ardından arazinin üzerine tıkla ve ctrl+c yani kopyasını al arazinin kopyası ile yolu "compound" object´ten bolean veya pro bolean işleminden intersection yap ve yolun hazır güle güle kullan. bu arada arazindeki shell´i kaldırabilirsin istersen.
Yöntem2
arazinin üzerine top dan gene eğri büğrü yolunu çiz
line´ın spine sekmesinden ofset ver ki yolun diğer tarafına ait çizgiside olsun ardından arazini seç "compound objec" ten "shape merge" i seç ve pic to shape den yol olarak çizdiğin line´ı seç ve gene yolun hazır edit poly yada mesh değiştirici si ile element oalrak arazindeki yol kısmını seçip istediğini yapabilirsin.
Cvp
plane olarak araziyi alıyorsun.engebeli olarakda yapabilirsin.
line ile yolu yapıyoruz ve outline line´i kalılaştırıyoruz.
araziyi seçiyoruz>compound objects>shapemerge>.pick shape
ve çizdiğin yola tıklıyorsun.yol arazi üzerinde birleşir.>convert to editable poly yapıyorsun ve polygon modunda yolun kırmızıya
boyandığını göreceksin.(shapemerge modunda cooki cutter´i işaretlersen yolun kesildiğini göreceksin).umarım işini görür.
çok basit bir işlem max 2010 kullanmana hiç gerek yok.bakalım ne arızalar çıkaracak max 2010?kolay gelsin.
Cvp
Bence 2010 ´un bu konudaki özelliğini bilmeden, yorum yaparken dikkat etmek lazım. Yanlış bir yönlendirmeye mahal bırakmamak için.
Saygılarımla,
Cvp
Uzun yıllardır kullandığım, bedava bir plugin var. Çok fydasını gördüm, bir deneyin : http://www.itoosoft.com/english/menu.php?id=glue .
Cvp
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/conform.zip[/url]
buyur kardeş bunlar bu işi maxte yapmak için benim bildiğim iki yöntem.
birincisi senin yapma ya çalışıpta yapamadığın
ikinciside ona benzer bişey.
senin yönteminde yolu boxla yapma planenin üzerine line çiz üzerine uvw modifieri atarak yüzey oluştur
yol seçiliyken conform yap sonra araziyi göster.
ikinci yöntemde dikkat etmen gerekense
line ile oluşturduğun yolu oluşturduğun Conform Object´e Bind ettikten sonra
yolu sec modifierbölümünden Conform Binding (WSM)´ye sağ tıkla collapse to ´yu seç başka türlü kurtulman zor o modifierden.
Conform Binding (WSM)´den kurtulunca extrude modifieri at yolu oluştur.
kolay gelsin.
Cvp
ben glue plug in´ini yükledim ama, nerde çıkıyo bir türlü bulamadım? nerede çıkması gerekıyor onun, bilen varmı acaba ?
Cvp
üzerinde çekiç şeklinde resim olan buton
utilities/more yapacaksın çıkan listenin içinde olması lazım