Editale mshte vertex sorunu

Editale mshte vertex sorunu

acar12

Editable Mesh yöntei ile modele şekil verirken Edgelere Extrude uyguladığımda yeni oluşan Vertexler üstüste binmiş çok sayıda Vertex halinde oluyor. Bu Vertexlerin bazıları hiçbir yere bağlı değil yani sade Vertex var.Bir Edge veya Polygonla ilişkili olanlar ise üstüste bindiği diğer Vetexlerle Target Velt komutu uygulanarak birleştirilmezise Modele Mes Smoth uygulandığında
istenmeyen sonuçlar verebiliyo.
Bunun nedni ne olabilir veya çözümü nedir?

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

2004-09-18 10:38:40

Re:Editale mshte vertex sorunu

yourmajesty

hangi komutu kullanırsan kullan, eğer mesh in genelinde eksiklikler varsa, polygonlar yada vertexler üstüste gelmişse ve obje normal gözükmüyorsa bu tür aksaklıklar olabilir. modellemeye başlarken planlı olmak gerek. yani nerden neyi extrude edeceksin, nereye yeni bir polygon oluşturacaksın bunları aşşağı yukarı tahmin ederek modelleme yapmalısın. ayrıca pozisyonun durumuna üstüste gelen vertexleri weld komutu ile tek bir vertex haline getirebilirsin. unutma, meshsmooth modifier ı mevcut polygonlar üzerinden bir yumuşatma işlemi uygular. senin objen nekadar düzgünse o kadar pürüzsüz yapar. burdada tamamen manuel yöntemler devreye giriyor, yapacağın modelin güzel olması, yetenek ve pratikle doğru orantılı. kolay gelsin...

2004-09-15 14:45:14

Re:Editale mshte vertex sorunu

acar12

Bir önceki Vertexlerde ve modelin genelinde hiç bir sorun yokiken extrude uygulandıktan sonda aynı koordinatlara sahip 8-10 tane vertex üstüste oluşuyor demek istemiştim. Bunların bazılarınında hiçbir yerle bağlantısı yok.

2004-09-15 15:28:42

Re:Editale mshte vertex sorunu

yourmajesty

o zaman sanırım kurduğun maxte bi problem var. bir kerede 8-10 tane vertex oluşması durumuna hiç denk gelmedim. chamfer uyguladığın zaman bir vertex e başka vertexlere bölünüyor ama sen polygona extrude uyguluyorsun. olmamalı. format ve tekrar yükle derim.

2004-09-15 15:57:50

Re:Editale mshte vertex sorunu

acar12

yourmajesty ilgine teşekkür ederim.

2004-09-15 16:04:13

Re:Editale mshte vertex sorunu

Phobos

sorunun neden kaynaklandığını anlayamadım, ama ´Weld´ işe yaramadı mı?

2004-09-15 17:50:47

Re:Editale mshte vertex sorunu

Herkül

mesh bazen farkında olmadan gizli kenarlar oluşturabilir

2004-09-15 21:34:12

Re:Editale mshte vertex sorunu

oz

ya bide mesh´i editable poly´e çevir öyle extrude yap aynı problem yaşanıyosa modelde bi tuhaflık vardık..

yada değişik bir kutu yap onda dene aynı problem varsa yourmajesty´nin dediği gibi hatalı bi sürüm
kolay gelsin

2004-09-16 00:35:03

Re:Editale mshte vertex sorunu

emreşan

ben anladım nasıl birşey yaptığını.[:F] Normalde bir vertex´e extrude verdiğinizde mesala 3 edge in birleşim yerindeki edge i ortalama olarak o 3 edge in normaline uygun olarak yukarı alıyor ve extra piramit bir obje oluşturarak gürz üzerindeki çivilere venzer şekilde çıkıntı yapıyor. E-tabiki [G1]vertex sadece iki edge in ortak noktasının koordinatını belirlemeye yarayan bir point olduğuna göre 3d extrude işlemi bu şekilde olacaktır. [:)-]Edge için ise durum birazdaha karmaşık. [:(]eğer extrude edilen edgee lerden herhangi birisine çok yakın başka bir edge var ise advanced cross section yapmaz [8)]ve extrude edilen kenar bir yandaki edge in içinden geçer. [x:(]Aynı durum edge lerin tepesinde piramitin ucu gibi olması gereken vertexlerde de meydana gelir ve vertexler kendi local normallerinde uzamaya devam ederler.[G23] Bunun tek sebebi edge in bulunduğu kısımda kısıtlı bir alan olmasına karşın extrude için kullanılan paramtrenin o boşluğa fazla gelmesi, akabinde ve detayında [:P] max ın limitleri belirleyememesi dolayısıyla sonsuza kadar uzanabilecek miş gibi extrude u devam ettirmesi.[:I] çözmek için öncelikle edge in gerçekten kontrollü şekilde extrude edilmesi gerekir. Mouse ile extrude btonu tıklandıktan sonra objenin hani edge ine verilecekse onun üzerine geldiinde icon deişir.[-:D] Ya da bunu sağ tarafta edge sub object modundaki paramtreden numerik olarak ta yapıyor olabilirsin.[G6] ama el ile yaptığın extrude de dikkat etmen gereken birşey var. [G10]bu söyleyeceğimi herhangi bir box un köşesindeki vertex e extrude uygulayarak trafiğe kapalı alanda denersen daha öğretici olacaktır.[G19] Extrude için objenin üzerine gelip mouse u klikleyip sürükler iken 2 eksende hareketin kabul edilir. yukarı - aşağı mouse hareketi (nam-ı diğer y([:)-]world coordinat system[BC])) extude un ne kadar yüksek olacağını belirler. sağ-sol mesafesi ile extrude edilen vertex ya da edge in tabanında oluşan bevel (pah) ın genişliğini belirler. işte sorun bu genişliğin komşu yüzey ve vertexlere sarkmasından[_(] kaynaklanmaktadır. MOuse u kontrollü ve yavaşça ve bilinçli olarak hareket ettirrir isen sorun çıkmayacaktır. [:D]Sorun çıkan minimum hata yı ise tek parça olması gerekli vertexleri seçip collapse" etmen yeterli olacaktır.[B)] Edge ve ya vertexleri weld etmek tek başına çözüm olmaya bilir.[:/] bazen sadece birbirine yapışık olan ama brake edilmiş ayrı vertexler gibi davranmasına sebep olabilir.[8)] en sağlamı collapse etmektir. [I:)]vertexleri seçerken object/proferences/ "backface cull" özelliğinin seçili olmamasına dikkat edin. bu şekilde seçim alanı içerisinde ekranda görünmeyen ve objenin arkasında kalan vertexleri de seçecektir. [x:H]collapse diyinde objenin eli ağzı bir olup çarpılır [:I]ve undo dediğinde önce max sonrada 2 saniye içinde siz de çarp[_(][:I][Z(]ılırsınız. bazen bu hareketin undo su işe yaramayabilir ve max hiçbirşey söylemeden sizi desktop walpaperınızla başbaşa bırakır [:-D][G17][G23][G25][G12]. hemde çok kısa sürede. Bazı komut ve hareketler varki max ın sorgusuz sualsiz kendini kapatmasına yol açarki dikkatli olun.[G6] vertex probleminin sebepleri büyük ihtimalle saydıklarımdan. deilsede fişi getirin abla biz deiştiririz. [G21][G25]

2004-09-16 01:44:04

Re:Editale mshte vertex sorunu

acar12

Hayranım şu emreşan´ın cevaplarına.
Bıkıp usanmadan her konuya satırlar dolusu cevap yazmaya çalışıyor.
Bence alkışı fazlası ile hak ediyor, sizcede öyle değilmi arkadaşlar?[G22][G22][G22][G22][G22][G22]

2004-09-16 09:51:06