dreamscape ile vray
dreamscape ile vray
Merhaba arkadaşlar, şöyle bir sorunum var. bir animasyon üzerinde çalışıyorum. render motoru vray ve sahnede dreascape sun ve environment var. Sahnenin vrmaplarini alıyorum ama kaydedilen map hatalı sonuçlar verriyor. Distrubet renderdada from file kullanmadan aldığım renderlardada gı çok kötü sonuç veriyor. Ancak vrmap ve dist render kullanmadan net renderla renderlarda sorun yok ama bu seferde render süresini tahmin edersiniz. olan sahnede dreamscape kullanarak vrmap kayıt metodu ile render almanın bir yolu varmı? bilen birileri varsa ve paylaşırsa şimdiden çok teşekkür ederim...
Cvp
Dostum sanırım aynı sorunu yaşıyoruz. Ben de render alacağım ancak diğer makinaları devreye soktuğumda aptal şeyler oluyor.
Aşağıda forum´a attığım link var.
http://www.tr3d.com/index.php?id=forum&f=3&oku=1779
70 kişi bakmış ancak 1 allahın kulu yazmamış. Nette aradım konu ile ilgili birşeyler ancak bulamadım. Nasıl çözümlemeyi düşünüyorsun?
Re:Cvp
[quote=50472] Yazan: TuncAxoy
Dostum sanırım aynı sorunu yaşıyoruz. Ben de render alacağım ancak diğer makinaları devreye soktuğumda aptal şeyler oluyor.
Aşağıda forum´a attığım link var.
http://www.tr3d.com/index.php?id=forum&f=3&oku=1779
70 kişi bakmış ancak 1 allahın kulu yazmamış. Nette aradım konu ile ilgili birşeyler ancak bulamadım. Nasıl çözümlemeyi düşünüyorsun?[/quote]
Sanırım dreamscape i satın aldınız,aldığınızı varsayarak yazıyorum,afterworks de neden members area ya girip sormuyorsunuz soruyu zaten firmanın 7/24 internetten sorularınız için hizmeti var oradan bilirkişiye sorsanıza.
Cvp
Ah be abi zaten tek sorun o =)
Lisans sıkıntısı var. Aslında yok ama var. anladın sen onu =)
zaten oraya bir login olsam...
Programı aldırabilmem için neler yapılabilineceğini göstermem gerek. Onun için de öncesinde şu kısa abimasyonu bitirmek istiyorum. Ondan sonra zaten uğraştırmadan alacaklardır.
Cvp
distributed render alman şartmı?
zaten animasyonmuş render alan makinelerin hepsi aynı güce sahip değilse
animasyon renderinde distributed vakit kaybettirir.
dosyanı archive´le bütün makinelere kopyala.
her makineye 15-20 kare paylaştır gitsin
tek kare render almak istersen
net render kullan
ama tek kare için yapman gereken bazı şeyler var
önce bir klasör oluştur klasörü paylaşıma aç
render alacak tüm bilgisayarlarda
başlat/bilgisayarım ´a sağ tıkla ağ ağsürücüsüne bağlan de
açılan pencerede yeni oluşacak sürücüye bir haf ata (örner: R)
gözat seçeneğini tıkla paylaşıma açtığın klasörü göster.
başlat/backburner/manager´da dosya kayıt yeri olarak
yeni olşturduğun ağ sürcüsü üzerinde bir adres ver.
örnek: R:/Render klasörü gibi
böylece her makineye mapleri tektek kayıd etmekten kurtulursun.
net render seçeneğini aç rendere yolla
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/L41zp1I8f.jpg[/img]
bu penceredeki split scan lines ve include map seçeneklerini kullan
özellikle splits setup bölümünde overlap´a değer vermeyi unutma yoksa iki parça arasında çizgi çıkar.
aslında split scan lines mental rayde daha sağlıklı çalışıyor
çünki mental ray ışık dosyasını yazmaya kaldığı yerden devam edebiliyor
ışığı kaydet dediğim zaman birinci parçayı renderliyor
ikinci parçaya geçtiğinde birinci parçayı renderlerken kaydettiği ışık dosyasına bakıyor ve onun devamını hesaplıyor
vrayde devamlılık olması için tek yapabildiğin ışığı tek makineye hesaplatıp kaydetme yada distributed
bu yüzden overlap´a değer verirken biraz fazla ver mentalraye 5-10 pixel yetterken aynı sahne vrayde en az 20 pixel olmalı
bu işlemin vray için tükçesi bir önceki parçadan 20 pixelin ışığını tekrar hesaplatıyorumki
bir önceki parça hakkında vray bilgi sahibi olsun
bu işlemin mentalray için tükçesi bir önceki parçadan 5 pixeli tekrar hesaplatıyorumki
bir önceki parçanın ışık doryasını algılasın yeni hesapladığı ışığı onun devamı olarak hesaplasın
yani mental ray daha kısa sürede daha sağlıklı sonuç veriyor.
vray de sonuç vermez demiyorum.
kolay gelsin.
Cvp
Sorunu çözdüm, sorun dreamscape ile dist render alınamaması. dist renderda diğer makineler dreamsape li sahnenein gı ını hesaplıyamıyor tek makine olduğu zaman hesaplarda bir sorun yok, ancaaak şöyle bişey farkettim ki bu candan bağlı olduğum vraye küfretmeme neden oldu. şöyle anlatayım: sahnede kamera sabit, direktlight 0 ıncı framede yukarda ve değeri 1, 100 üncü framede aşağıda ve değeri 0.1, aynı env. dede aynı ışık yukardayken değeri 1 aşaıdayken 0.1. singel framede test ediyorum ışık değerleri ve gı doğru yani güneş batıyor. sonra bu animasyonun vrmaplerini kaydediyorum (herkarede render alması ile ve multiframe incramentalde). sonrasında kayıtlı vrmapi kullanarak 100 üncü framede render alıyorum, çıkan renderın bi kopyasını çıkarıyorum. sonrasında 100 üncü frame i vrmap kullanmadak renderını alıyorum çıkan sonuçla bir önceki sonuç arasında çoook fark var. Mantıken ikisininde aynı olması gerekmiyormu?
cameranın hareketli olduğu ve ışığın sabit olduğu belki 100lerce animasyonu böyle yaptım, bu durum şimdi dikkatimi çekiyor. bu durum vrayım bir problemimimidir yoksa bende mi bir sorun var. ve vrayım her sürümüyle ve maxın her sürümüyle denemedim sonuç hep aynı.
erkan önerin için teşşekkürler onu daha deneyemedim, ama deniycem.
Cvp
İş yerimdeki plan değişiklikleri nedeni ile dreamscape ve vray e ara vermiştim ancak şimdi terar başladım.
Dreamscape i farmlarda ana makina üzerinden register etmeye çalıştım ancak olmadı. DR render alabilmenin kritik yöntemi bu olsa gerek. Farmları ana makinaya bağlayıp render alabilirsek zaten sorun çözülecektir.
Vray ve dreamscape de DR render almak istediğim zaman farmdaki makina sahneyi kapkara çıkartıyor. Sen render alırken ne görüyorsun?
Mevcut dreamscape versiyonu ve lisans sıkıntısı nedeni ile ben tüm makinalara localhost lisansı atadım. Böylece sahneyi her makinada backburner ile render edebiliyorum. Şimdilik bir sorun ile karşılaşmadım ancak henüz deneme aşamasındayım.
Erkan önerilerin için çok teşekkürler. Ben zaren BB veya DR render sisteminde önerdiğin yöntemi kullanıyorum. Oldukça faydalı. Ancak ben W driver ı kullanıyorum =)