Max te kesit nasıl alınır?
Max te kesit nasıl alınır?
Bir binanın kesitini almak istiyorum ( dışarıdan, front görünüşünden içeriye bakmak istiyorum) binaya zarar vermeden (hiçbirşeyi silmeden camera veya front - left görünüşü ayarlarıyla oynayarak) nasıl yapabilirim?
Şimdiden teşekkür ederim....
Re:Max te kesit nasıl alınır?
create spline>section komutu ile,arada kesit oluştıracak bir yüzey oluşturuyorsunuz istediğiniz doğrultuda.peynir kalıbı keser gibi mesela.sonra o oluşan yüzeye create shape deyince istediğiniz doğrultuda-hatta eğimde- o anda ekrandaki objelerin kesitini gösterir bir shape oluşuyor.onu renkli ve malzameli görmek için de extrude ile mesela0 kalınlık verip,malzeme bile atayabilirsiniz.
kolay gelsin..
Re:Re:Max te kesit nasıl alınır?
[quote=4974]create spline>section komutu ile,arada kesit oluştıracak bir yüzey oluşturuyorsunuz istediğiniz doğrultuda.peynir kalıbı keser gibi mesela.sonra o oluşan yüzeye create shape deyince istediğiniz doğrultuda-hatta eğimde- o anda ekrandaki objelerin kesitini gösterir bir shape oluşuyor.onu renkli ve malzameli görmek için de extrude ile mesela0 kalınlık verip,malzeme bile atayabilirsiniz.
kolay gelsin..[/quote]
Evet anlattığın komut çok kullanışlı fakat benim yapmak istediğim; Modellediğim odanın dışına koyduğum bir camera ile cameranın ´Clipping Planes´ ayarlarıyla oynayıp içeriyi kesit almış gibi görebiliyorum. Aynı olayı front, top, left görünüşlerinde yapamıyorum. Camera koyarsam perspektiv olarak görüyorum. Ben yandan yada üstten bakarak iç mekanın render ini almak istiyorum.
Teşekkürederim.[;)]
Re:Max te kesit nasıl alınır?
Kamera´nın "Clip Manually" ayarları ile belirli bir mesafe aralığı dışında kalan (çok yakın veya çok uzak olan) yüzeylerin görünmesini engelleyebilirsiniz. Ancak bu şekilde cisimleri kestiğinizde içleri boş görünür. onun için de felidae´nin dediği gibi section kullarak iç boşlukların göründüğü delikleri kapatmak gerekir. Birkaç ayrıntıya dikkat etmek lazım
1- maalesef ortogonal kameralar render´da clip yapamıyor. O yüzden perspektif kemra kullanın. ortogonale yakın olması için super tele bir lens kullanabilirsiniz (FOV çok küçük)
2- section ile oluştutracağınız spline´ın kameranıon tam clip uzaklığında olması lazım. O yüzden kamerayı ve clip uzaklığını numerik olarak girin. section cismini de aynı yere, ancak yakın clip uzaklığından çok az uzağa koyun. böylece onlar clip´den kurtulur.
3- shape´leri kapatmak için felidae´nin "0 kalınlıklı extrude" önerisi yerine daha temiz sonuç verecek olan "normal" modifierını öneririm.
Biraz hassas ayar gerektiriyor ama cisimleri kesmeden biçmeden bunu yapmanın en kolay yolu sanırım bu. Normal render alırken de section ile oluşturduğunu kapakları hide ederseniz.
bir ip ucu da eğer section´ı kamera´ya align edip sonra kamera´ya linklerseniz, parent koordinatlar kullanarak section´ı daha rahat hareket ettirebilirsiniz. böylece eğik açılardan da kesit alırken dediğim hassas ayarları yapmak çok rahatlar.
Bir diğer öneri de shape´i alpha kanallı ayrı render edip sonra (mesela photoshop ile) compositlemek olabilir. Bu ince ayar kısmını biraz rahatlatır.
Umarım faydası olur.
Re:Max te kesit nasıl alınır?
ben mesajımı yazarken siz de cevap yazmışsınız.
yukarıdaki mesajımda yazdığım gibi çok uzağa çok küçük FOV´lu kamera koyarak bunu yapabilirsiniz.
Re:Max te kesit nasıl alınır?
ya tam anlayamadım dediğinizi.ya da anladı isem de,yani anladığım kadarında da size önerdiğim çözüm getiriyor.aradaki duvarı kaldırın -hide edin yeter,bundan sonra hem kesiti alıp hem de içmekanı görüyor olacaksınız.
ya da ben çok yanlış anladım??
kolay gelsin...
Re:Max te kesit nasıl alınır?
slice ı kullanabilirsin top front left farketmez...
Sahnendeki bütün objeleri seçip slice uygula işine yarayacaktır...
Re:Max te kesit nasıl alınır?
evet slice bence de bu konuda en kullanışlısı.
eksiği ise objelerin içini kesit yapılan yerden boş olarak gösterir.
Re:Max te kesit nasıl alınır?
Arkadaşlar çok teşekkürerim bütün anlattıklarınızı birleştirdim ortaya güzel bir sonuç çıktı.[G5]
Re:Max te kesit nasıl alınır?
eee görmek isteris bari bif te olsun[G1]ve hangi yolu tercih ettiniz, kabaca anlatsanız orada da...ben de teorik olarak denedim biliyorum hemen hepsini ama hangisi daha pratik bilmek isterim.tecrübe etmiş biri olarak tavsiyelerinizi isteris artık..[G16]