araba farı
araba farı
merhaba
yaklaşık 3-4 yıldır 3dsmax ile uğraşıyorum. belki komiktir ama modelleme işine şu sıralar başladım. blueprintlerle otomobil modelllemeye çalışıyorum. çamurluklardan farın altına kadar herşeyi hatta kaputu bile modelliyorum. fakat iş farlara gelince bi türlü başarılı olamıyorum. çünkü hatları yumuşatmak için mesh smooth kullanınca far içi ve kenarları boş ve şekilsiz
bir hale geliyor.
ayrıca keskinlik vermek istediğim yerler de fardaki gibi oluyor.
bi türlü beceremedim. yardımlarınızı bekliyorum.
bu arada modellemeyi edit poly ve planele yapıyorum
Cvp
yardım edecek kimse yok mu?
Cvp
http://www.tr3d.com/index.php?id=bilgi&islem=bak&r=266
Burdaki, derse bir bak derim yardımı olur.
Cvp
Edge ile hattlari sech ve Chamfer versen olmazmi? Sonra meshsmooth yerine smooth ver, araba modelleme dersleri internetde var tr3d de olmaliydi :)
Cvp
Anladığım kadarıyla yumuşatınca keskinliğin kaybolması sorun.. inset ile poligonların kenarlarına çok yakın edgeler oluşturmalısınız ya da aynı mantığa çıkan edge modunda çevre çizgileri seçip chamfer kullanın. Örnek olarak bir box ve bir chamfer box çizin. ikisine de meshsmooth verin chamfer box bozulmayacaktır çünkü fillet çizgileri sınırları koymuştur mantık bu...
Cvp
hepinize teşekkürler. inseti denemiştim şimdi chamferı da deneyeceğim. ancak yine farlarla ilgili son bir sorum daha var.
polygonları silerek mi farın iç kısmını yapayım? yoksa içeri doğru extrude´la mı? ya da hiçbiri olmaz şöyle yap dediğiniz bi yöntem var mı?