max render de şeffaflık değeri
max render de şeffaflık değeri
merhaba arkadaşalr
benzer bir daha önce açılımış olabilir. Ancak hangi başlıl altında aratacağımı bilmediğim için yeni konu açmayı uygun gördüm.
max da (mental ray veya v ray) yapılan 2 adet objenin biri metal diğeri cam mazemesi kaplanmaış olsun. Gölgelendirme ve caustik ayarlarda geçerli olarak beyaz bir plane üzerinde render alalım. çıkan render de PNG olatak kayıt ettiğimde arkaplan şeffaf olarak geliyor. Ancak zemin üzerine düşen gölgeler olsun camın şeffaflığı olsun veya caustiğin zenmindeki etkileri olması gerektiği gibi değilde yine beyaz tam dolgu olarak çıkarıyor. Amacım arkaplan rengini PSD de değiştirince max tan aldığım bu görüntülerde aynı render havasıın yakalabilmek. BUnun için bir ayar varmı
Cvp
beyaz yerine vray kullanıyorsan vraymtwrapper malzeme atamalısın o beyz kullandığın yere standart render alıyorsan matte/shadow malzeme kullanmalısın bu şekilde istediğin sonucu alırsın mentalrey de bilmiyorum