Transform Yön Okları ve 3DSMAX 2010

Transform Yön Okları ve 3DSMAX 2010

iletisimnet

3DSMax 2010 sürümünde organik bir model ile çalışma yaparken edit poly modunda düzenlemeler sırasında move yapamıyorum.Daha doğrusu move yaptığım vertex ve ya edgeler tam tersi yönde hareket ediyor.Tek yöne kilitlenmiş halde hareket sizlerde de oluyor mu?Yoksa 2010 sürümünde bir bug mu var?

2009-05-31 11:06:42

Cvp

duman1925

2010da olmadı ama önceki sürümlerinde benimde yaşadığım anlamsız bi sorun.Adamın sinirlerini baya bozuyor:D dosyayı tekrar açınca düzeliodu bende başka çaresini bulamadım

2009-05-31 13:11:39

Cvp

reques

Belkide transform kontrollerin local de falan kalmıştır.

2009-05-31 13:54:00

Cvp

imail

views-show transform Gizmo seçeneğini açık değilse aç.
Costumize/preferences/gizmos sayfasında transform gizmos kutusu imli değilse imleyiniz. ve oradaki değişkenleri kontrol ediniz. ayrıca yanılmıyorsam f 5-6-7 tuşları yön kilitlemek için kullanılıyor onlarıda dene.

2009-05-31 15:51:57

Çözüm bulunmuştur.

iletisimnet

Evet Arkadaşlar.Tüm cevaplarınız için teşekkürler.Ama maalesef sorun çözülmedi.
3ds formatında import edeyim dedim olmadı.Oldu ama çok fazla polygonlu olarak geldi.Bu ise modelleme esnasında işimize gelemezdi.
Merge ile farklı bi dosyadan çağırayım dedim olmadı.Yine vertex ve edgeleri move yapamadık.
Locked vertex tarzı kilitleme olayları da yoktu.

Bulduğum çözüm ise çok basit hemen anlatayım.
1-Modeliniz üzerinde torbo smoth ve ya mesh smot gibi bir yumuşatıcı modifier varsa ilkönce o modifieri kaldırın.Böylelikle birazdan yapacağımız dönüşüm işleminde modelimiz çok polygonlu olmasın.Eğer böyle bir modifier eklemediyseniz hiç dokunmayın.
2-Modeliniz poly ise editable meshile meshe çevirin,mesh ise editable poly ile polye çevirin.

İşte bu kadar.Artık modeliniz kurtulmuştur.Şimdi ister polye çevirin ister meshe.

Modellemeler şu anda aynen devam.
Hadi kolay gele...

2009-05-31 21:23:42