IGES (igs) > 3DS convertinde en başarılı yöntem nedir?

IGES (igs) > 3DS convertinde en başarılı yöntem nedir?

shah

Merhabalar? Max´in import seçeneklerinde gördüğümüz iges file´ı kullananlar varsa bilirler karşınızda genelde yarım yamalak bir model çıkar, Bunun kökeni IGES formatının NURBS tabanlı olmasındandır... Herneyse bu converti sorunsuz hale getirmenin bir yolunu bilen varsa buyursun....

Birçok convert programı var mesela Polytrans fakat bu converter programlarında bile İges file için ayrı bir modül edinmeniz gerekiyor, Deep explorationda da Granit modülü gerekiyor.... daha başka ?????

2004-09-01 11:47:17

Re:IGES (igs) > 3DS convertinde en başarılı yöntem nedir?

tcay

sana şöyle yardımcı olabilirim eğer sen poli yaptınsa nesneyi nurbse dönüşü yok ama sen poli nesnesiniönce patch çevirip ondan sonra nurbse çevirebilirsin çünkü sen patch çevirdiğin zaman çizkisel bir dil kazanacak o nesne ve nurbs uyarlanır hale gelir ama biraz kasar belki böyle yapabilirsin bütün nesnelere nurbs convertlersen sorunu çözebilirsin çünkü bu format için nurbs tabanı gerekli

2004-08-31 09:43:34

Re:Re:IGES (igs) > 3DS convertinde en başarılı yöntem nedir?

sumount

Tuncay hocam iges formatı max´te zaten nurbs olarak açılıyor, ayrıca bir convert işlemine gerek yok ki, soruya gelince, yüzeylerin bozuk çıkmasının nedeni export sırasında kullanılan ayarlar, zaten iges formatlı dosyayı max´e import edince herhangi bir ayar penceresi açılmıyor. iges dosyasının hangi programdan export edildiğini bilmediğim için ben autocad programından sorunsuz olarak export ettiğim ayarları yazıyorum: export penceresinin geometry bölümünde, 3d solid/part mapping kısmında "B-REP solid(186) with nurbs surfaces" yazılı olan seçeneği yalnızca "surfaces" seçeneğine getirdikten sonra trimmed surface mapping bölümünde "bounded surface(143)" ve trimmed surface(144)" ayarlarından (144) olanı seçiyoruz, ayrıca "map point entities" ve "map RAY and XLİNE..." seçeneklerinin onaylı olmasına dikkat ederek dosyayı export edince maxte yüzeylerde bozulma olmadan açılıyor, ancak genellikle yüzey hassasiyeti düşük oluyor (sanki smooth yapılmamış gibi) bunun için parçayı seçtikten sonra modify panelinden nurbs ayarlarına geçiyoruz general bölümünün surface display kısmında "tessellated mesh" işaretli olmalı, surface approximation bölümünde "base surface" (kilitli olmalı) seçili iken tessellation preset kımındaki "high" tuşuna basıyoruz, tessellation metod kısmında "spatial and curvature" genellikle iyi sonuç veriyor, bu ayarlardan sonra gayet düzgün yüzeyler oluşması gerekir, yüzeyler hala bozuksa ayarları kurcalamaya devam etmek gerekir, eğer hala düzelmiyorsa bence fazla kurcalamamak gerekir :)

2004-08-31 11:13:46

Re:IGES (igs) > 3DS convertinde en başarılı yöntem nedir?

shah

Bu IGES file´lar PRO/ENGINEER dan export edildiler, Neredeyse bütün olasılıkları denedim export ederken ... Birçok kişi trimmed surfaceden bounded surface seçmen gerekiyor dedi ama maalesef PRO/ENGINEER da öyle bir export parametresi yok, sadece benzer olarak surface diye bir parametre var ve onu seçmek de birşeyi değiştirmiyor.... Default olarakta solid ayarlı....

Ben birazda sorunu anlatayım.....

silindir ucları veya objelerin tepe ve taban yüzeyleri objeye uygun convert olmuyor.... mesela bir silindirin tepesi bir daire olması gerekirken, kenar uzunluğu dairenin yarı çapı kadar olan bir plane olarak export oluyor... ve de maalesef bu plane den taşan kısımların polygon yapısı silindire uygun değil, kelaka bir plane yani... sadece silindirler olsa rötüşlanır ama bütün objelerde aynı sorun var.... yeniden face örmek gerekiyor yani.... objede karmaşık olunca işin içinden çıkılmıyor...

2004-09-01 03:58:36

Re:Re:IGES (igs) > 3DS convertinde en başarılı yöntem nedir?

sumount

peki İGES olması şart mı? pro-engineering ayarları hakkında çok fazla fikrim yok ama neredeyse bütün CAD ve CAM programlarında mevcut olan .STL dosya formatını kullansan, 3dsmax .stl dosyalarını gayet düzgün ve sorunsuz açıyor, ayrıca yüzey kalitesi de çok iyi (tabi import sırasında otomatik weld kapalı olmalı), pro-engineering´de de mutlaka vardır bu format.

2004-09-01 07:28:32

Re:IGES (igs) > 3DS convertinde en başarılı yöntem nedir?

qxmgsi

Rhino Ceros programını bi denemeni tavsiye ederim.
Baya format destekliyo. Cad/cam ortamından max´e export için iyi bir altermatif.

2004-09-01 11:47:17