Mr_Phsical_Sky
Mr_Phsical_Sky
merhabalar arkadaslar
Mr_Phsical_Sky da haze i ayri render etmenin bi yolu var midir?
bilen var mi?
[img]http://img6.imageshack.us/img6/5805/22502211.jpg[/img]
Cvp
Tam anlamadım haze derken neyi kasdetmek istediniz?Benim bildiğim haze gökyüzünün renk olarak sıcaklığını ayarlıyor ki onu kasdediyorsanız maalesef ayrı olarak render edemiyoruz.Ama render element ten kopmle backgroundu alabilirsiniz.
Cvp
enviromentteki phsycal sky ı malzeme editörüne sürükleyip parametrelerini düzenledikten sonra tekrar enviroment e sürükleyeceksiniz. Haze multiply ı ancak düşürebilirsiniz ama ayrı render edemezsiniz. Arka plana phsycal sky ekledikten sonra dosyayı silip tüm objelerinizi başka bir sahneye almadığınız sürece bu gökyüzünden kurtulma şansınız yok malesef. Artık max ın bir hatası mıdır nedir bilemiyorum. Geriç şu hali ile çalışmanızın alfa kanalı ile render edilip kompozisyon yazılımında birleştirilmemesi için sebep yok. haze ise bildiğim kadarı ilse atmosferdeki sis görevini gören o ufuk çizgisi beyazlığı. onun pozisyonunu ground ile birlikte düşürürseniz dolaylı olarak ufuk çizgisini yok etmiş olursunuz ama kamera aşağı baktığında ne olacağını kimse bilemez :)
Cvp
duman:
havadan dogal olarak gelen mavimsilesme...
fog degil yanliz :)
renderer da lens yada volume Mr_Phsical_Sky e eklediginiz zaman
ayarlar kısmında gorebilirsiniz...
:)
emreşan :
acikcasi ben kurtulmayı degil ekstradan acaba ayri render edip kompozitte editleyebilir miyiz die merak etmistim..
:)
bu arada yapılışını anlattiginiz icin saolun bilmeyen arkadaslara faydali olabilir :)
Cvp
:D
sesli dusunurken galiba sorumun cevabını buldum...
eger her objeyi siyah yaparsak geriye sadece "haze" o hafif tatli sis kalır...
onuda multiply yada soft light olarak atayabiliriz kompa....
ahahaha
dusunuyorum oyleyse varımm...
heheh
eiwalla .... arkadaslar
Cvp
objelerini seçip veya layer manager den obje grubunu işaretleyip render kutucuğunu kaldırırsan, veya özelliklerdne objelerin "renderable" seçeneğini deaktif edersen zaten elinde sadece arkaplanın kalır. Yalnız sky ya da gound color kısmını siyah yaparsan HAZE malesef görünmeyebilir. O prosedürel bir şey çünkü. Varolan arkaplan renginden rengini alarak görünür oluyor olabilir. Ben de sesli düşününce bunlar çıktı ortaya :)
Re:Cvp
[quote=46982] Yazan: emreşan
objelerini seçip veya layer manager den obje grubunu işaretleyip render kutucuğunu kaldırırsan, veya özelliklerdne objelerin "renderable" seçeneğini deaktif edersen zaten elinde sadece arkaplanın kalır. Yalnız sky ya da gound color kısmını siyah yaparsan HAZE malesef görünmeyebilir. O prosedürel bir şey çünkü. Varolan arkaplan renginden rengini alarak görünür oluyor olabilir. Ben de sesli düşününce bunlar çıktı ortaya :)[/quote]
:d
ama o zaman z-depth te gore hazein alımı nasi olacak ???
gerci ben aklımdakini denedim oldu..
[img]http://img15.imageshack.us/img15/6613/24876321.jpg[/img]
zira planın on tarafındaki objelerde daha az haze olacak ama aralarindan bakında haze tam gozukecek :)
anladigim kadariyla siz haze i tek render al uste cak diosunuz .... dimi?
Cvp
Gerçi sen biliyosundurda:) aerial perspective de çok güzel sonuçlar veriyor tavsiye ederim.Ama ben daylight sistem deki ayarlardan bahsediyorum.Camera shaderdakiler daylight sistemdekinden farklı sonuçlar veriyor.
Re:Cvp
[quote=46984] Yazan: duman1925
Gerçi sen biliyosundurda:) aerial perspective de çok güzel sonuçlar veriyor tavsiye ederim.Ama ben daylight sistem deki ayarlardan bahsediyorum.Camera shaderdakiler daylight sistemdekinden farklı sonuçlar veriyor.[/quote]
herseyi bilemem yahu :D
bak ole bişi denemedim ben ...
bu arada aerial perspektif ne ola??? yinir mi o? :P
Re:Re:Cvp
bu arada aerial perspektif ne ola??? yinir mi o? :P[/quote]
:)Hocam ciddimi soruyon şakamı yapıon anlamıyom benseni.Hayır cevap vermeyede korkuyor insan:D